Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Verstuivers
Hoe lang gaan verstuivers eigenlijk mee? Ik heb dus net 4 nieuwen in de C5. C5 heeft anderhalve ton gelopen. ook bij de picasso waren de verstuivers na anderhalve ton versleten. Heb ik gewoon pech gehad (met de C5 eigenlijk geluk: garantie ) of gaan ze maar rond de anderhalve ton mee?
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
26 dec 2008 11:38 |
|
|
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 815 Woonplaats: Epe
Auto: Opel Astra 1.7 CDTI Business Stationwagon
Opties: Full Map Navi, PDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 101190
Kleur: Blue Metro
Naar boven
|
Re: Verstuivers
Beste Zanvoorta,
Een jaar terug had ik een gesprek met een Citroen monteur over mijn 406 HDI, waarin ik toen nog reed. Eén van de eerste dingen die hij vroeg was of de verstuivers al vervangen waren, dit schijnt bij HDI motoren van de eerste generatie veelvuldig voor te komen tussen de 150.000 en 200.000 kilometer volgens zijn ervaringen. Op dat moment had ik zo'n slordige 220.000 kilometer met de Peug gereden, maar (gelukkig) nog geen verstuivers hoeven te vervangen. Bij 235.000 heb ik hem ingeruild maar ook toen waren er nog geen problemen met de verstuivers. Als een ervaren Citroen monteur een dergelijke uitspraak doet mag ik er van uit gaan dat het een vrij normaal verschijnsel is.
Groeten,
Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
26 dec 2008 14:45 |
|
|
c5hdiaut
V.I.P.
Geregistreerd: 26 dec 2006 19:51 Berichten: 55 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 hdif 1.6 16v mei 2006
Opties: Beige leren bekleding, pdc voor/achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir obsidien
Naar boven
|
Re: Verstuivers
Zandvoorta en "meelezers" (die zijn er namelijk genoeg! ) Rij een C5 HDI 06-2003 , staat nu 257.000 km op de teller en de verstuivers doen het prima (NEE, ik ga het niet afkloppen, Citroen is motorisch gewoon een hele goede auto) Wellicht hangt de levensduur van de verstuivers samen met het dagelijks gebruik, daar heb ik gezien de bovenstaande opmerking geen ervaring mee, ik rij dagelijks 80 km op de snelweg, dus ik weet niet wat er gebeurd als je meer korte ritjes maakt. Wellicht heeft Eveltwin hier wat meer info over, maar ik zeg gevoelsmatig dat die dingen ook best een 500.000 km mee moeten kunnen. Overigens is alles ondanks de kilometerstand nog "fabrieksnieuw" en ik doe dus niet aan het "nieuwe rijden" wat volgens mij zeker geen goed doet aan motoren, deze dienen regelmatig "schoongebrand" te worden, maar meningen verschillen Brandstof besparen en vervolgens een "verontreinigde motor" laten fixen, rara, wat kost het meest!? Mijn ervaring voor wat betreft elke motor, langzaam opwarmen en e'm afentoe ff lekker van "Jetje" geven! Kortom, 150.000 is m.i. een veel te korte levensduur voor "verstuivers" Groet Ulfred
_________________ Xantia 18i berline 1994 (lpg) 260.000 km Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
|
27 dec 2008 18:32 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Verstuivers
c5hdiaut schreef: Wellicht heeft Eviltwin hier wat meer info over, maar ik zeg gevoelsmatig dat die dingen ook best een 500.000 km mee moeten kunnen. Ik denk niet dat er veel onderdelen op 500dkm gedimensioneerd zijn, met mazzel 250dkm. Veel meer dan dat kan ik er ook niet over zeggen, behalve dan dat als je iets stuk wilt krijgen dat dat kan en na 200dkm zijn er heel wat verschillen in rijstijl en gebruik merkbaar, soms al na 100dkm. Er zijn slimmerikken die bijv het motorcompartiment schoonmaken met een hogedrukspuit. Hoe je het ook wendt of keert het is gevoelige, precieze techniek met enorme drukken erop. Het is ook nog relatief jonge techniek (CDI/JTD 1997, HDi 1998) zeker aan het begin was het moeilijk om de toleranties onder de knie te krijgen, met alle gevolgen vandien. Ik sprak net wel iemand die op een 1.6HDi een (twee?) nieuwe verstuiver(s) nodig had. In dat geval hadden ze met een precies aandraaimoment vastgezet moeten zijn. (bij een eerdere beurt, schijnt een instructie te zijn van Citroen voor die motor) Omdat dit niet gebeurd was, begon er eentje te lekken langs het schroefdraad. Mocht dit gebeuren dan draai je ze er ook niet zomaar meer uit, ze branden zichzelf dan vast. De verstuiver zelfs is dan niet kapot, maar het valt wel onder "kapotte verstuiver". Citaat: Citroen is motorisch gewoon een hele goede auto. Ik heb al heel wat ellende verhalen gehoord over Common rail injectoren, van Benzen tot Bimmers, iedereen koopt ze bij dezelfde toeleveranciers (Bosch, Siemens, Delphi?) maar de kroon spant nog altijd VW met hun pompverstuivers; duur per stuk en de distributie moet eraf voor vervanging. Een ding hebben alle merken gemeen, de verstuivers kosten via dealers een bom duiten, doe dat maal vier plus uurloon en je snapt dat het lonend is, alleen de slechte verstuiver te vervangen (liefst niet door een OEM deel) Bij Citroen is het toch vrij zeldzaam (niet al te veel opgefokte motoren?) Ik kon op planete-citroen maar een geval van vervangen injectoren vinden en dat was nog erg twijfelachtig (slechte koude loop, vier stuks vervangen door een ijverige dealer)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 dec 2008 22:15 |
|
|
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 815 Woonplaats: Epe
Auto: Opel Astra 1.7 CDTI Business Stationwagon
Opties: Full Map Navi, PDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 101190
Kleur: Blue Metro
Naar boven
|
Re: Verstuivers
Citaat: Omdat dit niet gebeurd was, begon er eentje te lekken langs het schroefdraad. Mocht dit gebeuren dan draai je ze er ook niet zomaar meer uit, ze branden zichzelf dan vast. De verstuiver zelfs is dan niet kapot, maar het valt wel onder "kapotte verstuiver". Hier hebben de Mazda's 3 last van, 1.6 CDTI, bij ons veel geleasd, het probleem van meerdere collega's gehoord. Het uit zich in een dieselstank in het interieur. Greetz, Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
27 dec 2008 22:32 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Verstuivers
Dat is dezelfde motor. De Mazda3 is een Focus.II/c30/s40/v50/c70 en deelt dus ook de 1.6HDi die door PSA samen met Ford is ontwikkeld.
De 2.0CiTD en 2.2CiTD zijn van Mazda zelf.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
28 dec 2008 14:04 |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|