Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=21196
Pagina 3 van 8

Auteur:  JW-C5 [ 10 okt 2019 13:18 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Daar kwam het trillen bij mijn C5 inderdaad vandaan.....

Bij die olielekkage ben je, als je inderdaad de pakkingen moet vervangen tussen de kop en de nokkenashuizen, wel wat meer kwijt dan alleen heeeeeel veel werk en wat geld voor wat pakkingen.
Een D-riem wissel is dan zeker verstandig, en als je dat doet neem je uiteraard de waterpomp gelijk mee.

Ik zou dan ook, voordat je hier allemaal aan begint, eerst maar eens een goed kostenplaatje maken.....

Groet,
JW

Auteur:  toeter20 [ 10 okt 2019 13:38 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Inderdaad, het kostenplaatje is bepalend.

Maar, er glooit hoop. Er is hier in het dorp iemand een eenmansgarage begonnen.
Hij heeft 20 jaar bij citroen gewerkt. Hij sleutelt voornamelijk aan oude citroens.
En heeft een passie voor de c6.
Hij zegt, dat het hem al gelukt is, de pakkingen te kitten zonder de nokkenas te verwijderen.
het is wel een gepriegel, maar het moet dus lukken. De distributie zit er net 40k op, dus dat zou zonde zijn.

Als er ruimte op de tripods zit, zou ik dat dan moeten kunnen voelen?

Als ik de inlaat eraf heb voor de pakkingen, wil ik in ieder geval de bougies maar meepakken.
De bobines lijken nog in orde. Welke bougies zal ik daar voor nemen? En moet ik aan de instelling van de elektrode nog iets veranderen?

Auteur:  toeter20 [ 10 okt 2019 14:57 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Inmiddels toch maar een nieuw groen monster besteld.
Misschien wordt het trillen hierdoor wel veroorzaakt. Als het ventiel zijn werk niet
goed doet, staat de motor niet helemaal op tijd.
Ik weet het, het is ver gezocht, maar vervangen moet hij toch.

Auteur:  JW-C5 [ 10 okt 2019 18:59 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Inderdaad, vervangen daarvan moest toch :smt203

Groet,
JW

Auteur:  JW-C5 [ 10 okt 2019 19:14 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

In mijn draadje heb ik op pagina 20 geschreven:
JW-C5 schreef:
Vanmiddag is de as er uitgehaald. Met de bedoeling te checken of het tussenlager speling had en het zonodig te vervangen.
Toen bleek dat het lager spelingvrij was, daar zit het probleem niet. Ook het huis waarin het lager zit heeft geen speling.

Wat wel bleek is dat de binnenste tripode duidelijk te veel speling heeft. Niet alleen tangentieel, maar ook radiaal. Oftewel, de as kan, al draaiende, uit het midden gaan staan, en daarmee onbalans geven.

Een ruilas is in bestelling, volgende week zal die wel binnenkomen en dan gemonteerd worden.
Wordt vervolgd dus :idea:


Na die uitwisseling was dat goeddeels opgelost.
Er bleken later ook nog rubbers in de onderste draagarmen niet fris meer te zijn, die zijn ook nog vervangen.
Het resultaat was dat de trillingen toen eindelijk verdwenen waren ;)

Groet,
JW

Auteur:  toeter20 [ 10 okt 2019 19:58 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

dus motorsteunen, aandrijfassen, draagarmrubbers, zullen we het even
gezellig houden? :( :mrgreen:

Auteur:  toeter20 [ 10 okt 2019 21:00 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Schiet mij net te binnen, dat ik nog een aandrijfas van een ph1 heb liggen.
Zou die eventueel passen?

Auteur:  JW-C5 [ 10 okt 2019 23:12 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Helaas, die zal niet passen.
De PH2 heeft de AM6 bak, daarin past geen aandrijfas van een PH1.

Groet,
JW

Auteur:  toeter20 [ 11 okt 2019 10:40 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

sjips, een andere bak ja. Hoe kon ik dat nu vergeten? Dat was 1 van de hoofdredenen
van de aanschaf.

Auteur:  boes [ 11 okt 2019 15:41 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Nou hèb ik hier een hamertje waarmee je dat asje er wel in kan tikken hoor,...mag je gratis komen lenen :)

Auteur:  c5jan [ 11 okt 2019 17:32 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Een beetje zoals dat grote bedrijf in Velsen en IJmuiden wat voor alle autoproblemen een definitieve oplossing biedt?

Auteur:  toeter20 [ 11 okt 2019 20:27 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Even een testje om te kijken of het lukt foto's te plaatsen.

En even een idee om welke waggel het gaat.

Auteur:  JW-C5 [ 11 okt 2019 21:03 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Dat kenteken is van herfst 2007, klopt dat met de ORGA?

Wat zijn de laatste 8 cijfers van de VIN?

Groet,
JW

Auteur:  toeter20 [ 11 okt 2019 22:13 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Dan zal het een vroeg importje zijn.

76665460

Auteur:  JW-C5 [ 12 okt 2019 00:13 ]
Berichttitel:  Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.

Via de VIN kom ik op ORGA 10333, dat is een fabricagedatum 22 februari 2005. Hij is vervolgens op 25/2/2015 op kenteken gezet.
Inderdaad, dat moet dan een importje zijn.

Groet,
JW

Pagina 3 van 8 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/