Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Vakantie, hitte, motoruitval 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23
Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Vakantie, hitte, motoruitval
Afgelopen woensdag 25-7 teruggekomen van vakantie. Alles ging goed met onze C5 2 L HPI exclusive uit 2002. Eerst naar Houffalize België. Van daar naar Dole Frankrijk voor een overnachting. Daarna de Morvan, Bourgogne, uitgekomen in Avallon. 9 dagen geen problemen. Laatste dagen werd het wel erg warm 43C. Dag voor vertrek in de hitte en maar een kort ritje ineens de esp ASR. Paniek, deja vu (5jr geleden in Normandië).
Volgende ochtend naar de dealer aldaar, sprak goed Engels en heeft m uitgelezen. Code P1294. Iets met verschil tussen druk van inspuiting benzine van wat ie moet zijn en wat ie daadwerkelijk is... Affin, verder geen problemen.
Ik heb dat wel vaker gehad; in de grote stad, file-rijden van stoplicht naar stoplicht. Wordt ie te warm en stopt ie ermee. Na een half uur, 3 kwartier kun je weer rijden... ik kende het euvel. Maar vrouwlief wilde zekerheid en diagnose. Goed, dus niets aan de hand. Volgende dag; rijden maar.
We besloten stukje snelweg en dan binnendoor naar Troyes, Reims. Stukje binnendoor ging ongeveer een Km goed. Toen stonden we op een landweggetje in de middel of no-where in 43*... NEE... ja. Ik zeg; we moeten naar de snelweg... tussendoor gaat m niet worden met deze hitte. Hij heeft toeren nodig, 110, 120 Km/uur. Ok, km terug gereden en de peage op. Na 100 meter bluuhhhh. Over en uit. Toen stonden we op de peage in 43* 8-) ... Wat nu? Na een kwartier ineens de peage wacht achter ons. Wij uitleggen met Google tranlate; hij spreekt natuurlijk geen Engels, werkzaam als peage-wacht op een toeristische route... We stonden er inmiddels een half uur dus ik geef aan: “ik rij, u volgt...?”. Hij ging akkoord. Starten en... De auto bleef zo’n 350 Km rijden. Ik ben natuurlijk door blijven rijden tot de volgende esp ASR. Auto weer aan de kant, toevallig bij een afrit en na een half uur (rust) weer op pad en zo thuis gekomen :smt038
Dan nu de vraag: Is dat nu de hitte en de kwaal van de HPI (high pressure injection) , niet tegen de hitte kunnen??
Hoor graag of er iemand is die dit kan uitleggen en of er iets aan te doen is.
Hier in NL rijdt ie weer als vanouds. De commentaren die ik krijg van kennissen zijn natuurlijk wel dat het tijd wordt voor een andere auto... Maar ja, dat kan natuurlijk ook. Maar ik hou niet van opgeven ;)


28 jul 2019 17:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Je hebt één van de weinige HPI's die überhaupt nog rijden...


28 jul 2019 18:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Gezien de foutcodes lijkt het op een probleem met de hogedruk pomp.
Dat komt vaker voor.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


28 jul 2019 20:10
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23
Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Het heeft wel met de druk te maken idd. En is idd één van de laatste der Mohicanen..
Pomp is 5 jaar geleden vernieuwd. Duur grapje, ga ik niet nog een keer doen. Maar voorlopig rijdt ie nog. Het euvel van de HPI zou dus de pomp zijn; wordt ie te warm, gaat ie moeilijk doen...
Ik vroeg me af of er iemand de ins & outs van de HPI kent. Weet hoe het systeem werkt, snapt wat er fout gaat en dus de reden kent waarom dat blok daarom na 1,5 jaar uit de productie is genomen..?
Hoor het graag.


29 jul 2019 00:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Wat ik weet is dat de pompen sneuvelden, niet meer verkrijgbaar zijn. Als leaseauto werden ze teruggenomen en omgeruild.


29 jul 2019 09:00
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50
Berichten: 934
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Zie ook https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/462

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).


29 jul 2019 14:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Nikszeggend draadje...


29 jul 2019 14:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
http://www.shop.f5r.co.uk/?44,en_citroe ... -regulator

Het artikel lijkt te suggereren dat de drukregelaar te maken kan hebben met de genoemde problemen.


29 jul 2019 14:58
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23
Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Biedzjee en Jan,
Allebei bedankt voor de draadjes. Het is fijn om er wat over te kunnen lezen; ervaringen etc.
Wat betreft die benzinedrukregelaar: Daar heb ik ook al eens problemen mee gehad. Heb m toen vervangen, probleem opgelost. Het zou goed kunnen dat ie weer kuren krijgt. Een lage frequentie uitval die dan steeds vaker voorkomt tot ie het niet meer doet... Kwestie van ondervinden. Weet niet of die krengen nog te koop zijn? Volgens het plaatje wel.
Mvg


30 jul 2019 01:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Het betreffende bedrijf lijkt ook een pomp revisie uit te kunnen voeren, maar er staat geen prijs bij.


30 jul 2019 07:04
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23
Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Tja, verrek... Ik ben bang dat ik er niet van af kom zo... ;)

Die jongens zitten in Polen;
F5R Team is a group of enthusiasts from various fields of electronics, mechanics and mechatronics. Working together has solved all the problems of Renault IDE engine. F5R Team also built a completely new regulator free from defects in the original design, ensuring a long and trouble-free operation.
http://www.shop.f5r.co.uk/?en_company,1

Zo’n pomp zit boven op het blok. Is die nou niet zelf te vervangen of is dat een speciaal karweitje?
Volgens deze jongens is het eenvoudig (zelf) te doen, staat bij het (Bosch) product.
Dat is vreemd. Zo’n pomp zit inkoop rond de...? €450,- / €550,-...? Je betaalt bij afrekenen €1100. Als het al zo eenvoudig is, vanwaar die hoge prijs?


30 jul 2019 10:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vakantie, hitte, motoruitval
Volgens de tekst op die site valt dat wel mee. Het is niet te vergelijken met een ouderwetse dieselpomp die precies op tijd moet worden gezet.


30 jul 2019 11:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.