Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 automaatbak geeft soms een bonk in 2e versnelling 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2018 09:27
Berichten: 59
Woonplaats: Schoorl
Auto: Peugeot 308 SW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
kilometerstand: 162000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: automaatbak geeft soms een bonk in 2e versnelling
Ik heb mijn C5 vorige jaar gekocht met 202000 km. Paar duizend kilometer later heb ik de Al4 laten verversen. En laats met 10 duizend kilometer verder opnieuw + vervanging van de kleppen. In principe mag je vanuit gaan dat bij aankoop van een 2ehands C5 de Al4 automaat olie nooit is ververst mits aangeven in het onderhoudsboekje of factuur.


02 maart 2019 11:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2019 22:19
Berichten: 363
Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: automaatbak geeft soms een bonk in 2e versnelling
Hoi! Ik herken het nukkige karakter van de bak. Vooral van 1 naar 2. Bij mijn bak (zelfde auto) géén storingen gelukkig, maar wel een wat onbehouwen karakter soms. Beetje spelen met het gas, op het moment van schakelen en het gaat zijdezacht :D

Wat ik wél wat onprettig vind, is dat als je net stilstaat en gelijk door wilt (bijvoorbeeld bij een rotonde), dat het dan lijkt alsof het toerental wat terugzakt, en de auto niet van zijn plek komt. Ik heb het geprobeerd met weinig gas geven, en met veel. Geen verschil. Nu ik het weet calculeer ik het in :lol:

Overigens gaat mijn auto ook nog naar Johan Oldenhage voor een spoelbeurt en nieuwe kleppen, wellicht helpt dat.

_________________
"Goed zweven is ook een vak"
Afbeelding
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"


24 maart 2019 09:58
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2018 09:27
Berichten: 59
Woonplaats: Schoorl
Auto: Peugeot 308 SW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
kilometerstand: 162000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: automaatbak geeft soms een bonk in 2e versnelling
Met het gas spelen deed ik ook in het begin om zoveel mogelijk schokken te voorkomen. Iedere keer dat de automaatbak klapt kan dat schade opleveren aan de lagers en overige onderdelen in de versnellingsbak.
Betreft de reactie van mijn gaspedaal valt het mij op dat de auto niet altijd direct reageert op het moment van bijna stil staan en vervolgens een dot gas om voorbij een kruising/rotonde te komen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden aangezien alle elektrische voorzieningen van mijn Exclusvie gewoon werkt en heb ik voor het merendeel voornamelijk ''normaal'' onderhoud


24 maart 2019 11:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.