Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Start niet
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=20286
Pagina 1 van 2

Auteur:  MichelF [ 16 aug 2018 13:43 ]
Berichttitel:  Start niet

Mijn C5 start ineens niet meer.

de uitleescodes zijn P0351, P0352, P0135, P2134, P0201 t/m 0204 en code P0444.
Een hele waslijst. Ik dacht eerst dat de Bobine stuk was. Maar na een avondje googlen kwam ik op zowel dit forum als op het internet de waarschijnlijke boosdoener tegen de BSM (een intern relais) is stuk of ergens een slecht contact.

Dit fantastische filmpje https://www.youtube.com/watch?v=tA0cG2IyHeI geeft ook een oplossing Alleen is dat voor een C4.

Kunnen jullie deskundigen bevestigen of ik op de goede weg ben met deze oplossingsrichting?

Heeft iemand een elektrisch schema voor mijn C5?

De VIN is VF7RE6FZB76668386

Groet Michel

Auteur:  JW-C5 [ 16 aug 2018 14:21 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Wat bedoel je met "niet starten"?
Slaat hij niet aan als je start, maar draait de startmotor wél rond?
Of wil de startmotor niet ronddraaien?

Groet,
JW

Auteur:  MichelF [ 16 aug 2018 14:27 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Je hoort de motor draaien, maar hij slaat niet aan.

Startmotor oke. geen benzineuitleiding dus brandstofpomp slaat niet aan.

Zekeringen nagekeken maar die zijn oke.

Auteur:  JW-C5 [ 16 aug 2018 14:39 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Heb je al bij de benzinepomp gekeken, onder de achterbank?
Komt dáár wel spanning op de draad als je start?

Overigens, je VIN klopt niet, als ik die ingeef werkt dat niet.
Kijk even na of 'ie klopt, ik heb met name de laatste 8 cijfers daarvan nodig.

Groet,
JW

Auteur:  willy4 [ 16 aug 2018 14:42 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

de BSM kan ook stuk zijn.

Auteur:  JW-C5 [ 16 aug 2018 14:45 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Zeker, daarom even meten of er spanning door komt op de pomp.
Van daaruit kun je zonodig terug naar de BSM, maar dan heb je het schema nodig. En daarvoor moet ik die VIN hebben ;)

Groet,
JW

Auteur:  MichelF [ 16 aug 2018 14:54 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

De VIN is correct. Laatste 8 cijfers

76668386 (van mijn deel 1 gehaald.

Ik hoor duidelijk de brandstofpomp niet aanslaan. Voor het doormeten weet ik niet welke draad ik moet hebben.

Auteur:  willy4 [ 16 aug 2018 14:59 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

er komen 2 dikke draden aan , deze zijn van de pomp.

Auteur:  JW-C5 [ 16 aug 2018 15:21 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Via een omweg dit schema gevonden van de injectie van deze PH2 met EW7J4 motor
Bijlage:
Brandstofpomp 1211.jpg
De brandstofpomp is #1211, hij wordt gevoed vanuit de BSM via draad 1235 op de 28 polige grijze stekker.
In de BSM zitten zekering F5 en relais R2 die verantwoordelijk zijn voor de voeding.

Groet,
JW

Auteur:  MichelF [ 16 aug 2018 15:24 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Op de twee dikste draden gemeten en die geven geen spanning aan.

Auteur:  MichelF [ 16 aug 2018 15:28 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Mijn ogen zijn niet meer wat het geweest is. ik kan het helaas niet lezen.

Auteur:  MichelF [ 16 aug 2018 15:39 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Een voorzichtige conclusie is dat het relais R2 stuk is. Nu kan ik de oplossing van het fimpje doen of gewoon een nieuwe BSM plaatsen.

Ik heb al even gekeken hoe de BSM eruit moet, maar daar kom ik dus niet uit. Hoe demonteer je de unit?

Groet Michel

Auteur:  MichelF [ 16 aug 2018 16:04 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Ik heb stroom vanuit de accu op F5 gezet (dood eng) en ja hoor gelijk starten. Ik kreeg wel een melding van emissie storing, maar deze was niet terug te vinden bij uitlezen aleen de oude waardes. Om nu de storingen te wissen en nogmaals direct stroom op F5 te zetten vind ik te link. Dus dat wordt een nieuwe/gebruikte BSM.

Alleen hoe haal ik die oude eruit?

Groet Michel

Auteur:  willy4 [ 16 aug 2018 16:05 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

die zit daar ingeklikt.

Auteur:  JW-C5 [ 16 aug 2018 16:13 ]
Berichttitel:  Re: Start niet

Het hoeft niet in de BSM te zitten, het kan ook zitten in de aansturing vanuit de BSI, bovenaan in het schema. Die op zich ook weer een interactie heeft met de motorsturing 1320.
Ik zou dus niet zomaar op de bonnefooi de BSM uitwisselen.

Via je VIN, die nu wel werkt in mijn systeem, ga ik naar de codes kijken.
Ik kom daar op terug, maar moet nu eerst even wat anders doen ;)

Desgewenst stuur ik je het complete schema als goed leesbare PDF, geef dan even je mailadres via een PB.

Groet,
JW

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/