Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
koppakking of EGR koeler https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=20121 |
Pagina 3 van 4 |
Auteur: | willy4 [ 27 jun 2018 12:03 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
ik denk niet dat je 6500km kunt rijden met een koppakking die stuk. de cilinderkop kan ook gescheurd zijn.het word lastig om te zeggen van op afstand wat de juiste oorzaak is. word de motor oververhit ? |
Auteur: | boes [ 27 jun 2018 13:54 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Ik heb wel 15kkm gereden met druk op het kvs vat door een lekke koppakking. Eerst elke 2000km bijvullen en op het laast elke rit. Als niks meer binnen houdt inderdaad snel de kop lichten. |
Auteur: | Jokke [ 27 jun 2018 15:19 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
De motor oververhit niet, max olietemp is tussenp3 en p4, en dat is echt wel bergop met 1250kg caravan erachter. Zonder caravan blijft alles zelfs normaal qua temperatuur, en met korte ritten <100km geen probleem waar te nemen , buiten dan dat er bellen in het kvs vaatje komen. Ik denk dat het naar huis pikkelen wordt, en dan tijd voor een andere..ik heb het stilaan gehad met de verassingen vzn deze c5... |
Auteur: | Jokke [ 04 jul 2018 20:25 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Ok,met de dop van het expansievat los rijden is geen optie ... Na 30kl met caravan aan de kant van de weg en praktisch alle kvs eruit... Even gewacht,terug gevuld en "ontlucht" enkel langs de dop op het thermostaat huis (achteraan was me te warm) Dan op goed geluk verder gereden naar de eerste de beste camping met de kvs dop vast. De temp loopt iets op, maar olie blijft min of meer ok. Valt wel op dat de slangen nagenoeg onmiddelijk hard worden... Kop lichten bij een garage in spanje..is dat te vertrouwen? Iemand indicatie van prijs bij citroen dealer? Alvast dank! |
Auteur: | Ccinq [ 04 jul 2018 21:22 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
het zal vast wel goedkoper zijn dan hier |
Auteur: | willy4 [ 05 jul 2018 08:30 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
als de koppakking er helemaal er door zit , gaat hij er alles buiten gooien . als ze ook nog zo traag werken , als ik voor het werk naar Spanje ging voor het werk. ik zou toch eens vragen dan hoeveel tijd het in beslag neemt. |
Auteur: | Jokke [ 05 jul 2018 10:41 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Tja, er zit nog altijd geen mayonaise in de olie, ik laat natuurlijk wel altijd de druk van het kvs vatje als we stoppen met rijden. De kvs slangen zijn echter heel hard, ik heb schrik dat er en scheurt vroeg of laat. Vandaag wordt er een garage gezocht om prijs te maken..we zullen zien |
Auteur: | willy4 [ 05 jul 2018 10:56 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
de oliekoeler is nog altijd door verbonden? |
Auteur: | Jokke [ 05 jul 2018 11:50 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Nee dat gaf geen verschil,maar de olietemp liep dan uiteraard hoger op ,dus die heb ik er terug tussengehangen |
Auteur: | Jokke [ 05 jul 2018 11:53 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Het is ook alleen maar met caravan erachter, dus als ze moet werken. Dus de theorie dat het ergens een haarscheur is die zich openzet bij warmte kan wel. De egr en luchtvoorverwarming zijn overbrugd, De oliekoeler was overbrugd,maar nog altijd gasbelletjes, dus terug aangekoppeld nu,en Ik kan me niet inbeelden dat de waterpomp lucht mee in de kvs pompt? Of kan dat wel? |
Auteur: | willy4 [ 05 jul 2018 12:26 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
de oliedruk is hoger dan de waterdruk , zo komt olie bij het water en ook druk. dat de koppakking van een olie druk kanaal naar een waterkanaal is ... voor zeker te zijn kun je de oliekoeler eraf doen en druk op de water slangen doen en de koeler onderdompelen in water en dan kijken of je bellen kunt zien. wat zie je onder bellen af en toe verschijnt er wel is een bel . het zij erg zijn dat je de kop ligt dat de oliekoeler stuk is |
Auteur: | Jokke [ 05 jul 2018 12:37 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Tja,maar zonder oliekoeler ertussen had ze het ook, dus m.i. ligt het daar niet aan. Ik heb een 400km gereden met caravan en oliekoeler overbrugd,en dan stond de olietemp tussen p3 en p4, maar "boerde" ze ookkvs uit het vaztje en zag in nog bellen in het vaatje komen. Vandaar dat ik denk dat het niet de oliekoeler is |
Auteur: | Jokke [ 05 jul 2018 12:44 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Ik heb eigenlijk vooral bang dat er een koelvloeistofdarm scheurt onder de druk... |
Auteur: | goudfrank [ 05 jul 2018 12:55 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Ik zou stoppen met dat milieudelict door steeds KVS in onze leefomgeving te morsen en water bij gaan vullen totdat het euvel is opgelost. Voorzichtig naar het noorden (Westerlo?) rijden is misschien ook een optie, het is hier mooi weer. Met respect voor je doorzettingsvermogen. |
Auteur: | Jokke [ 05 jul 2018 15:30 ] |
Berichttitel: | Re: koppakking of EGR koeler |
Dat water heb ik geprobeerd (is ook goedkoper ) ,maar dat kookt helaas al bij 100gr, en dan is het nog erger... Ik geef toe dat ik milieutechnisch even niet goed bezig ben... |
Pagina 3 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |