Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 verlies vermogen 2.0hdif 2005 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6466
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
boes schreef:
.
Als je de druk meet vlak achter de vacuüm pomp zal de druk wel mee variëren met het toerental.

Ook niet.

Maar een constant vacuüm op de VTG verstelling betekent hoe dan ook een probleem.
Dat kan lekkage zijn, een defecte klep, of een aansturingprobleem, in die volgorde van waarschijnlijkheid.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


03 jul 2018 21:28
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 2410
Woonplaats: 0227
Auto: 0.6 x c5, Dynamique uitvoering
Opties: climate control en myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225kkm
Kleur: blanc avec spetters boue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
BJG; de pomp is toch een "dom" ding wat door de snelheid van de nokkenas het vacuüm opbrengt?
Dan kan de druk vlak achter de pomp toch nooit constant zijn? (Maar toeren afhankelijk)


03 jul 2018 21:44
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15729
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Achter die pomp zit ook een vacuümtank, die moet zorgen voor een constant vacuüm.
Dat hebben ook de remmen nodig :idea:

Maar als ik het goed zie op dit schema
Bijlage:
Luchtcircuit DW10BTED4.jpg
waarin #2 de pomp is, en #3 de vacuümtank, lijkt de elektroklep vuldrukregeling #7 rechtstreeks van vacuüm voorzien te worden vanuit de pomp, niet via die vacuümtank.
Verder zie je op het schema nog de positiesensor turbodrukregeling #8 en de capsule bedieningsarm drukregeling #9.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 jul 2018 00:17
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15729
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik vond ook nog het CitDoc B1HG018PP0 Verwijderen - Aanbrengen : Vuldrukregelklep
Dat blijkt een lastige klus te zijn, er moet heel veel gemeten en gekalibreerd worden.

Desgewenst kan ik je beide doc's sturen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 jul 2018 00:34
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 133
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
JW die documenten wil ik graag hebben.

Tom

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


04 jul 2018 18:13
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15729
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Geef dan even je mailadres via een PB.
En zet er de laatste 8 cijfers van je VIN bij, voor mijn administratie.......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 jul 2018 18:16
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 133
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Zo weer lekker bezig geweest, helaas nog zonder oplossing.
Ik heb inmiddels de elektroklep vuldrukregeling (#7 op de tekening van JW ) vervangen omdat deze na een vacuüm test niets bleek te doen, hij gaf een constant vacuüm terwijl hij bij belasting het vacuüm moet verhogen of verlagen om de variabele turbo aan te sturen. Ook de nieuwe klep geeft hetzelfde beeld. Ik denk nu dat er een probleem zit in de aansturing van deze klep. Ik heb met Lexia de storing gewist en deze komt ook niet onmiddellijk terug. Ik heb nu eigenlijk niet echt een idee hoe verder te gaan, ik zou het wel heel erg leuk vinden om het zelf op te lossen.

alvast bedank voor het meedenken,

Tom

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


08 jul 2018 10:30
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 133
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Bij het storingscoderapport geeft hij een luchttemperatuur aan van min 50 graden, dat lijkt mij niet oké. De sensor ga ik ook maar vervangen. en neem gelijk de mapsensor mee.

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


08 jul 2018 12:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6466
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
dsuper5678 schreef:
Zo weer lekker bezig geweest, helaas nog zonder oplossing.
Ik heb inmiddels de elektroklep vuldrukregeling (#7 op de tekening van JW ) vervangen omdat deze na een vacuüm test niets bleek te doen, hij gaf een constant vacuüm terwijl hij bij belasting het vacuüm moet verhogen of verlagen om de variabele turbo aan te sturen. Ook de nieuwe klep geeft hetzelfde beeld. Ik denk nu dat er een probleem zit in de aansturing van deze klep. Ik heb met Lexia de storing gewist en deze komt ook niet onmiddellijk terug. Ik heb nu eigenlijk niet echt een idee hoe verder te gaan, ik zou het wel heel erg leuk vinden om het zelf op te lossen.

alvast bedank voor het meedenken,

Tom


Wat heb je gemeten na de klep, en onder welke omstandigheden?
Dat is belangrijk om te weten.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


08 jul 2018 23:50
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 133
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik heb gemeten met een vacuümmeter en er is vacuüm, maar geen idee hoeveel vacuüm er hoort te zijn. De schaal van mijn meter is een beetje apart hij gaf 13 cm Hg aan, komt neer op 173 mbar geloof ik, deze afkorting staat op de meter. Gemeten met draaiende motor bij div toerentallen maar er was geen verandering in het vacuüm te zien.

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


09 jul 2018 18:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6466
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Mm als het echt zo is dan is dat gewoon ok.
Dit zou volop vacuüm zijn.
Wordt de vtg ook aangetrokken?

Dit kun je zien, maar ook in meetwaarden controleren.
Zo lang de turbodruk de gewenste waarde niet haalt blijft bij dan aansturen.
Dat zou dan betekenen dat er een mechanisch probleem is.


Maar je moet wel zeker zijn van de juiste meting.
Op een of andere manier ben ik dat niet helemaal...

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


09 jul 2018 22:13
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 133
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
De vtg zie ik bewegen zodra de motor gestart wordt, maar daarna niet meer en dat zou wel moeten bij verandering van de belasting van de motor en dat klopt ook wel met dat het vacuüm constant het zelfde is.

De meting die ik gedaan heb klopt volgens mij wel, kan je volgens mij ook niet makkelijk verkeerd doen, vacuümmeter erop en meten maar.

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


10 jul 2018 06:18
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15729
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Voor de zekerheid: dat vacuüm heb je gemeten tussen de klep #7 en de regeling #8, niet tussen de vacuümpomp #2 en de klep #7?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 jul 2018 09:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6466
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
dsuper5678 schreef:
De vtg zie ik bewegen zodra de motor gestart wordt, maar daarna niet meer en dat zou wel moeten bij verandering van de belasting van de motor en dat klopt ook wel met dat het vacuüm constant het zelfde is.

De VTG stelt pas terug als de turbodruk de gewenste waarde bereikt. Dit is dus normaal. En ook het constante vacuüm hoort daarbij.

Mogelijk heb je een mechanisch probleem.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


10 jul 2018 12:13
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15729
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Als 'ie in eerste instantie, bij het starten van de motor wél beweegt, lijkt het erop dat die unit # 8/9 geactiveerd wordt en dat aan de turbo doorgeeft.
Maar vervolgens zou dat dan in de turbo fout gaan, daar werkt die bediening van de verstelling niet.

Is dat je gedachtegang?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 jul 2018 14:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron