Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

verlies vermogen 2.0hdif 2005
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=20119
Pagina 10 van 11

Auteur:  dsuper5678 [ 01 aug 2018 06:33 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Ik heb ook aangegeven dat ik 13 cmHg vacuüm had en dat is volgens mij 173 mbar, veel te weinig dus. Ik heb toen ook voor klep 7 gemeten en daar het zelfde vacuüm. Er is toen hier gezegd dat dit vacuüm voldoende was vandaar dat ik dat verder heb laten zitten. Maar dat maakt niet uit het is natuurlijk erg lastig om op afstand mee te kijken :smt017 .

Ik weet nu wat het probleem is en daar ben ik echt super blij mee!

Auteur:  JW-C5 [ 01 aug 2018 09:46 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Maar als ik BJG goed begrijp zou het probleem niet daar, maar de andere kant zitten :arrow: na kleppen 1 en 6 en de EGR resp. overbrugging die ze aansturen.

Groet,
JW

Auteur:  BJG [ 01 aug 2018 17:42 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

dsuper5678 schreef:
Ik heb ook aangegeven dat ik 13 cmHg vacuüm had en dat is volgens mij 173 mbar, veel te weinig dus. Ik heb toen ook voor klep 7 gemeten en daar het zelfde vacuüm. Er is toen hier gezegd dat dit vacuüm voldoende was vandaar dat ik dat verder heb laten zitten.

Communicatie over problemen en technisch advies via een forum is altijd lastig.
Toch nog even dit (je kunt het terug lezen in dit draadje):
Je schreef dat de druk 173 mbar was. Dat is een vacuüm van 827 mbar en dus correct.
Ook schreef je dat de vtg werd aangetrokken, en ook dat past bij deze druk.

Was er een vacuüm van 173 mbar geweest (ik had dit inderdaad moeten vragen) dan werd de vtg niet of niet ver genoeg aangetrokken. (dat vroeg ik wel).

Geen verwijt hoor, maar ik ben afhankelijk interpretatie en en de juiste gegevens om een goed advies te kunnen geven. Via een forum blijkt dit regelmatig lastig te zijn inderdaad. ;)

Auteur:  dsuper5678 [ 01 aug 2018 18:43 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Ik vat het ook niet op als een verwijt hoor, ben al lang blij dat mensen mij willen helpen om een oplossing te zoeken.

Dit kan ook voor de toekomst een richtlijntje zijn hoe te zoeken en vooral hoe niet! :lol:

Nogmaals bedankt!

Auteur:  JW-C5 [ 01 aug 2018 21:41 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Heb ik het nou goed begrepen dat het waarschijnlijk niet zit in de leiding naar de turbo-regelaar, maar naar de andere kleppen, zie het schema?

Groet,
JW

Auteur:  BJG [ 01 aug 2018 23:06 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Er is inderdaad een kans dat lekkage daar of in een klep dit verlies veroorzaakt.

Auteur:  dsuper5678 [ 06 aug 2018 17:26 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Als de motor niet draait en ik trek vacuüm op de slangen die oa aan de kleppen zitten tussen de intercooler en het inlaatspuitstuk, moet ik dan een constant vacuüm hebben?

Auteur:  BJG [ 06 aug 2018 23:29 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Ja, dwz het vacuüm dat je trekt moet blijven staan.

Auteur:  JW-C5 [ 06 aug 2018 23:33 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Dat betekent dat de PWM gestuurde klep(pen) die daar vóór zit(ten), onbelast/niet aangestuurd geheel dicht moet(en) staan en niks mag/mogen lekken?

Groet,
JW

Auteur:  BJG [ 06 aug 2018 23:38 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt JW.

Het vacuüm circuit moet gewoon te allen tijde dicht zijn.

Auteur:  JW-C5 [ 06 aug 2018 23:49 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Mbv het vacuüm worden kleppen bediend. Dat vacuüm wordt opgewekt door de pomp, die is continu actief, het is geen stationair systeem.
Ik vraag me dus af of de kleppen die met dat vacuüm bediend worden, bij die bediening hermetisch dicht moeten zijn, is dat nodig?
Als daar een kleine lekkage zit, is het door de pomp opgewekte vacuüm dan niet in staat om dat op te heffen?

Zoiets zie je dacht ik ook bij de vacuümdoos van de rembekrachtiging. Dat "vacuüm" wordt daar voortdurend "aangevuld", dat is niet altijd op hetzelfde niveau aanwezig.

Groet,
JW

Auteur:  BJG [ 06 aug 2018 23:59 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Een lekkage in het circuit zorgt altijd voor verlies.

Auteur:  JW-C5 [ 07 aug 2018 01:05 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Uiteraard ;)

Maar de vraag is: hoe ernstig is dat?
Als die lekkage kleiner is dan wat de vacuüm pomp genereert aan vacuüm, werkt dan het systeem niet goed meer?

Oftewel, kan een beetje vacuümverlies kwaad?

Groet,
JW

Auteur:  BJG [ 07 aug 2018 12:35 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Ja vaak wel

Auteur:  dsuper5678 [ 13 aug 2018 09:13 ]
Berichttitel:  Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005

Gisteren vanaf de turbo het vacuüm gecontroleerd, dus steeds een stukje verder in het systeem gemeten tot ik bij een t-stukje kwam wat achter/naast het inlaat kleppenhuis zit. Dit zag er in eerste instantie prima uit maar toen ik echt goed keek zag ik een klein zwart lijntje op het t-stukje, bij aanraking werd dit breder een scheurtje dus. Probeerde het los te halen en de boel brak gelijk af, dit vervangen voor iets beters en mevrouw loopt weer perfect.

Maar, vanaf dit t-stukje gaat er een buisje richting vacuüm tank en daar blijf bij vacuüm trekken dus geen vacuüm staan, is dit normaal? Kennelijk is het geen probleem voor het correct werken van de wagen.

Pagina 10 van 11 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/