Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 verlies vermogen 2.0hdif 2005 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
JanSr,

-Dat blokje waar jij het over hebt, als dat niet werkt heb je toch nog iets van turbo druk. Dit systeem past de geometrie van de turbo aan en zet hem niet aan of uit.
-Ik heb bijna geen vermogen meer (nul turbo druk), kan zelf de airco niet aanzetten omdat dan het vermogen helemaal weg is.
-Ik heb ook geen dikke rookwolken of zoiets.
-Zoals je al herhaaldelijk hebt kunnen lezen doet mijn 'blokje' het wel!
-er is zoals BGJ zegt voldoende vacuüm.

Niet lullig bedoelt, maar dat dit bij jou het probleem was wil niet zeggen dat het bij mij het zelfde is!

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


22 jul 2018 21:01
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
BJG,

de turbo draait, met een endoscoop live kunnen zien, bij afzetten van de motor draait hij ook nog lang door, heeft dus geen weerstand of zoiets.

Voor die vaantjes: hoe kan je dat bekijken? moet je dan de turbo demonteren?
Ook al bewegen die vaantjes niet er moet toch druk zijn of zie ik dat verkeerd?

Ik neig er meer naar om uit te vinden waarom ik nul turbo druk heb.

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


22 jul 2018 21:07
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50
Berichten: 1258
Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Zou het schoepenrad los van de as zitten?, je krijgt geen melding maar het rad draait wel (is even een gedachte van me)

_________________
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).


22 jul 2018 21:20
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Rene, dan zou hij toch gaan aanlopen tegen het huis?

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


22 jul 2018 21:37
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50
Berichten: 1258
Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Als het schoepenrad nog op de as zit, heeft deze dan niet een minimale speling, of kan hij van de as lopen?
Ik weet niet precies hoe dit zit in jou turbo, ik heb dit wel eens aan de hand gehad met een pomp, alles keurig draaien maar geen druk, waaier zat precies op de plek alleen de as draaide rond en nam het schoepenrad niet mee. (tis maar een simpele gedachte)

_________________
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).


22 jul 2018 21:41
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
De meest simpele ideeën kunnen tot een oplossing leiden.

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


22 jul 2018 21:45
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Maar dat zou beteken dat de as heel snel draait en het schoepenrad veel minder snel en dat zonder smering, hij zou heel snel helemaal stuk zijn denk ik.

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


22 jul 2018 21:50
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50
Berichten: 1258
Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ja de as draait heel snel en het rad niet/minder, waardoor het geen druk op kan bouwen.

_________________
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).


22 jul 2018 21:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Het compressor wiel draait.
Dus is het een van beide:
Probleem met de leischoepen waardoor de lucht niet goed maar de turbine wordt geleid.
Dit heb ik wel eens meegemaakt. Dit is alleen te zien na demontage.

Of er is een zeer grote lekkage. Maar dat zou te zien of te horen moeten zijn.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


23 jul 2018 08:52
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Net even onder de wagen gelegen om de leidingen van de turbo te bekijken en dat ziet er allemaal perfect uit.

Wel ontdekt dat er lekkage is tussen het gaskleppenhuis en het inlaatspruitstuk, daar komt olie uit en dan vermoedelijk ook lucht, maar niet zoveel dat het er voor zorgt dat er helemaal geen druk meer is denk ik.
Ik wil nu de rubberen afdichtring die er tussen zit evengoed vervangen, alleen kan de dealer hem niet vinden in zijn systeem?

Weet een van jullie wellicht het onderdeelnummer?

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


23 jul 2018 12:17
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Maar dat ringetje zal het probleem niet oplossen ben ik bang.

Ik gooi de handdoek in de ring en hij gaat volgende week richting garage!

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


23 jul 2018 13:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Kijkend naar dit plaatje:
Bijlage:
cilinderkop DW10.jpg
dan zie je bij #2 het "spruitstuk"
Op dit plaatje
Bijlage:
slangen DW10.jpg
zie je de slangen, en de luchtdoseerklep #1. Die zorgt voor omschakeling naar de intercooler by-pass als ik het goed zie.
Die klep zit met drie bouten #70 tegen het spruitstuk geschroefd, zo te zien. Zit daar een pakking tussen uit de set 15 of 17?

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 jul 2018 13:34
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik zit nog eens naar de live turbodrukken, standen en dergelijke te kijken tijdens het rijden en het valt mij toch op dat de positiesensor van de turbo altijd op 11 procent staat terwijl de opdracht stand turbo bij optrekken steeds rond de 80 procent staat, bij vol optrekken zelfs 100 procent en bij stationair weer terug gaat naar 0 procent.

Dat zou toch moeten betekenen dat er geen beweging zit in de vtg of de positiesensor is stuk?

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


23 jul 2018 17:23
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13
Berichten: 1214
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
dsuper5678 schreef:
JanSr,

-Zoals je al herhaaldelijk hebt kunnen lezen doet mijn 'blokje' het wel!
-er is zoals BGJ zegt voldoende vacuüm.

Niet lullig bedoelt, maar dat dit bij jou het probleem was wil niet zeggen dat het bij mij het zelfde is!


Dat heb ik ook niet gezegd, wel dat jouw problemen hetzelfde waren als de mijne. Dat jouw blokje het doet heb ik kennelijk gemist.
Zo'n forum is in mijn optiek om van te leren. Niet alleen voor het "slachtoffer" maar ook voor de "wijsgeren" en de "betweters".

Als je naar een garage gaat neem dan GJO, die is uiterst scherp in zijn diagnose en zoekt steeds de minst kostbare oplossing. En die combinatie is vrij uniek.

En voor de pret: Mijn C5 bewijst zich maar weer: Grote beurt +APK voor € 420. Twaalf jaar oud en 420.000 km op de teller. Kijken hoe ver we komen. En een paar maanden geleden weer een werkende turbo bij GJO voor ca € 65,-

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


23 jul 2018 18:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
dsuper5678 schreef:
Ik zit nog eens naar de live turbodrukken, standen en dergelijke te kijken tijdens het rijden en het valt mij toch op dat de positiesensor van de turbo altijd op 11 procent staat terwijl de opdracht stand turbo bij optrekken steeds rond de 80 procent staat, bij vol optrekken zelfs 100 procent en bij stationair weer terug gaat naar 0 procent.

Dat zou toch moeten betekenen dat er geen beweging zit in de vtg of de positiesensor is stuk?


Ja kan maar het blijven meetwaarden.

Dus vandaar de opdracht om zelf te kijken.
Komt hij in de volledig aangetrokken stand stationair.
En heel eenvoudig met motor uit geheel terug.

Daar kun je ook de meetwaarden bij pakken om te checken.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


24 jul 2018 16:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.