Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Weinig vermogen bij lage toeren
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=19888
Pagina 2 van 2

Auteur:  boes [ 03 apr 2018 21:02 ]
Berichttitel:  Re: Weinig vermogen bij lage toeren

Wellicht een stomme opmerking,...maar komen je remmen goed vrij?
Oftewel, draaien de wielen soepel rond bij opkrikken?

Auteur:  JoOost [ 03 apr 2018 21:31 ]
Berichttitel:  Re: Weinig vermogen bij lage toeren

Wist niet dat er een koppelingsschakelaar was maar de cruise control werkt.

Zou je kunnen contoleren of de koppelingsplaten vochtig zijn?

De auto rolt wel goed uit maar ik zal e'm eens opkrikken om te voelen.

Auteur:  boes [ 03 apr 2018 21:43 ]
Berichttitel:  Re: Weinig vermogen bij lage toeren

Als je koppeling slipt dat heeft toch geen gevolgen voor je motorkoppel?

Auteur:  JoOost [ 03 apr 2018 22:36 ]
Berichttitel:  Re: Weinig vermogen bij lage toeren

Als de koppeling te veel slipt heeft dat geen gevolg voor het koppel maar je kunt dan volgens mij niet vlot wegrijden.

Het lijkt er eerder op de dat mijn koppelingsplaten te weinig slippen waardoor het wegrijden een beetje schokkerig verloopt, de motor niet gelijkmatig belast wordt en het toerental inzakt.
De vraag is nu of het toerental alleen inzakt door die schokkerige belasting of dat de auto sowieso te weinig vermogen heeft bij lage toeren.

Het onderzoek van Iceman lijkt er op te wijzen dat de motor redelijk vermogen heeft bij lage toeren.

Auteur:  Iceman [ 04 apr 2018 06:36 ]
Berichttitel:  Re: Weinig vermogen bij lage toeren

Zoals JW aangeeft is de vergelijking met de automaat en de handbak niet een echte vergelijking. Was meer om het gevoel van hoe een “gelijkwaardige” zware auto reargeerd.

Wat ik bij joOost had verwacht was een fout in de nokkenas verstelling,uit eigen ervaring weet ik dat je dan in de lage toeren heel weinig vermogen voelt/hebt. Dit was niet het geval, er waren slechts 2 storing in de auto aanwezig en dat waren de stuurhoeksensor waardes (tijdelijk en permanent).

Ik heb gekeken naar gasklepstand, nokkenasverstelling, motorkoppel, injectietijd,inlaatdruk en toeren.
Hierbij heb ik geen afwijkingen kunnen constateren, ook in vergelijking met de break van mijn zwager (identiek aan die van joOost).
Ook gevoelsmatig voelde het optrekken qua vermogen goed, opmerking daarbij was wel dat de koppeling vrij hoog (laat) ingrijpt en daarmee een beetje er in “hakt” met het terug vallen van het toerental tot gevolg.

Greetz Iceman :smt197

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/