Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Lopen op 3 cilinders v6 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lopen op 3 cilinders v6
O nee, die discussie wil ik ook niet aangaan..
;)


02 dec 2017 10:27
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lopen op 3 cilinders v6
Niet om de discussie te voeden maar gewoon even mijn ervaring neerzetten:
Ik tank met mijn V6 Ph I altijd E10 omdat ik vrijwel altijd in België of Frankrijk tank en niet overal sp98 te krijgen is. Nooit problemen met de loop, nooit pingelgeluidjes, eigenlijk niets dat opvalt.
Het enige dat wel eens gebeurt is de storing “anti vervuilingsysteem werkt onvoldoende” Deze blijft een week of zo staan, soms langer maar heeft geen enkele invloed op de motorprestatie laat staan noodloop problemen.

Volgens JO is dit te wijten aan een knutseloplossing in een van de rubberslangen die bovenop het blok zit. Ik heb klaarblijkelijk geen idee welke, zal eens een foto plaatsen, maar ik geloof het meteen. Hij zei dat dit waarschijnlijk ooit gedaan is om die meldingen te voorkomen. Helaas zonder effect dus.

Wat ik wel gemerkt heb is dat die melding vaker verschijnt als ik hier in Frankrijk bij een wat verlaten tankstation tank waar de omloopsnelheid erg laag is. En wat ook opvalt is dat die pomp steeds meer begint te piepen en kraken :(
Dit bevestigd wat mij betreft de these van BJG dat die E10 nogal snel ‘verouderd’. Ik heb het ook al gemerkt aan mijn tuingereedschappen als kettingzaag, motormaaier en bosmaaier. Die zijn na de winter nauwelijks uit hun winterslaap te halen als er nog wat benzine in heeft gestaan…
Voortaan ergens anders tanken dus!!

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


02 dec 2017 11:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 17:39
Berichten: 2462
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lopen op 3 cilinders v6
H_H schreef:
Dit bevestigd wat mij betreft de these van BJG dat die E10 nogal snel ‘verouderd’. Ik heb het ook al gemerkt aan mijn tuingereedschappen als kettingzaag, motormaaier en bosmaaier. Die zijn na de winter nauwelijks uit hun winterslaap te halen als er nog wat benzine in heeft gestaan…
Voortaan ergens anders tanken dus!!


Heb je gelijk in, kijk maar eens in een carburateur waar E10 een winter in heeft gestaan, corrosie! Het is bekent dat ethanol water aantrekt uit de atmosfeer, dit zal ook bovenstaand probleem verklaren.

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


02 dec 2017 15:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 28 mei 2007 19:02
Berichten: 260
Woonplaats: Duiven
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Kleur: Orange


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lopen op 3 cilinders v6
De mijne krijgt normaal altijd Aral EUR 98 en als ik in een goede bui ben de 102.

De omloopsnelheid bij de Makro is volgens mij wel prima, maar het is volgens mij de allergoedkoopste meuk die er te krijgen is.


02 dec 2017 17:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.