storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Auteur |
Bericht |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Let wel! 1 is vliegwielkant!
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
23 aug 2017 00:58 |
|
|
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Dank! Maar dat had Sep al ge dubbel checkt.
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
23 aug 2017 07:31 |
|
|
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Vanavond de originele injector van 2 teruggeplaatst en de originele 3 vervangen door de andere verstuiver van Sep maar dit geeft geen verbetering t.o.v. gisteren. Toen ik gisteren naar Sep toe reed heeft de motor als het spreekwoordelijke ' naaimachientje' gedraaid (ruim 40 Km snelweg).
Na het vervangen van de injector op 2 had de motor ook op lage bedrijfstemperatuur een zwaar bokkig gedrag en eenmaal op bedrijfstemperatuur heeft ie ook zo nu en dan ingehouden (de originele klacht, maar dat is dan te wijten aan het vervangen van de verkeerde injector).
Ik heb de omwisseling van vandaag bij een compleet koude motor uitgevoerd en ook nu ontzettend bokkig en schokkend lopen vanaf de start waarbij ik ook niet volledig vermogen 'onder de voet' heb.
Ik heb er slechts een stukje mee gereden want bij dit gedrag, waarbij ook de meldingen uitlaatgas en katalysator je om de oren vliegen is het geen doen om 'm warm te rijden.
Eigenlijk is dus met deze hele actie de boel verslechterd en ik ga ervan uit dat het terugvervangen van de injector op 3, naar de originele hier ook niets meer aan verandert. Zou het nog kunnen zijn dat ik geen nieuwe afdichtingsrubbertjes heb geplaatst, daar waar de injector het spruitstuk ingaat en dat er daardoor valse lucht meekomt?
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
23 aug 2017 20:24 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Hebben jullie de adaptieve waarden van de injectie gereset? De injector is nu door de ECU verkeerd ingeleerd en zal waarschijnlijk daardoor niet correct worden aangestuurd.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
23 aug 2017 20:29 |
|
|
Sep1983
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 jul 2013 22:01 Berichten: 276 Woonplaats: Made
Auto: Volvo V70 2.4 170pk
Opties: Dolby surround, leer, stoelverwarming, geen olieverbruik
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 355000
Kleur: Zilver
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Vond gisteren ook al niet mooi lopen idd. Wellicht alles terugplaatsen en dan injector 3 en 4 wisselen. Om te kijken of p0203 verandert in p0204. Het waren 2 gebruikte injectoren maar niet bekend dat ze zo slecht waren.. tja kans is er natuurlijk wel.
_________________ In Bezit: Volvo V50 2.0 2007
|
23 aug 2017 20:30 |
|
|
Sep1983
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 jul 2013 22:01 Berichten: 276 Woonplaats: Made
Auto: Volvo V70 2.4 170pk
Opties: Dolby surround, leer, stoelverwarming, geen olieverbruik
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 355000
Kleur: Zilver
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Hoi gw nee dat niet gedaan. Kan dat zo zwaar gelden voor die beroerde loop?
_________________ In Bezit: Volvo V50 2.0 2007
|
23 aug 2017 20:31 |
|
|
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
@GW-tje: tijdens het vervangen bij Sep is ook de accu er af geweest, kan dat dan nog enige invloed hebben gehad? Ik heb deze er vanavond aan laten zitten.
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
23 aug 2017 21:17 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Als de accu langere tijd los geweest is, wordt normaliter alles gereset naar de 0-waarden, de startpositie dus......
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 aug 2017 21:23 |
|
|
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Als ik het goed begrijp, adviseer je dus om de accu er een half uur af te halen? Ik heb trouwens de zoekfunctie hier op het forum gebruikt naar "injectoren vervangen" en kom dan ook tegen dat iemand compressieverlies had door het niet vervangen van de o-ringen en die van mij waren allemaal behoorlijk versleten....... Zou dit deze klacht kunnen geven?
Ook het advies gevonden dat ze meestal achter elkaar de geest geven, ik denk dat ik voor preventieve vervanging van alle 4 de exemplaren ga.....
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
23 aug 2017 22:49 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Compressieverlies heeft niets met injectoren te maken. Is puur een kwestie van afdichting door de kleppen en de zuigerveren.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
24 aug 2017 00:14 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Of je O-ringen van de injectoren lekken is vrij snel te zien. Er is dan vettigheid en nattigheid zichtbaar rond de gaten waar de injectoren in het inlaatspruitstuk gemonteerd zitten. Bij twijfel kun je bij draaiende motor ook wat WD40 of een lekdetectie-vloeistof naar die posities spuiten. Bij lekkage zal de vloeistoffilm even de lekkage dichten en zal de motor wat sneller of wat netter rond gaan draaien.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 aug 2017 08:26 |
|
|
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Wanneer ik voor nieuwe kies, is er dan nog een voorkeur voor Valeo(nu gemonteerd) of Bosch?
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
24 aug 2017 10:48 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Beiden prima, maar je kunt gerust een paar injectoren bij een demontagebedrijf bestellen. Daar liggen ze rond de 35 euro per stuk en je je krijgt er meestal ook garantie op.
In de Lexia is duidelijk te lezen bij het initialiseren van de adaptieve waarden voor de injectie, dat dit gedaan wordt bij een vervanging van bijvoorbeeld het gasklephuis, lambdasensoren en injectoren. Je moet dat gewoon doen. Daarmee beginnen de vervangen injectoren met een schone lei. Het verschil van wel of niet doen kan zeer groot zijn in de motorloop. Dus eerst nog een keer die waarden resetten alvorens andere injectoren aan te schaffen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 aug 2017 11:39 |
|
|
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 199 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 373000
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
Hoi Rob,
Ik heb toen een andere injector gehaald op de sloop en zag dat de ring smaller/kleiner was dan die ik had. Voor de zekerheid heb ik toen alle ringen maar ringen vervangen. Ik kan mij voorstellen dat bij versleten ringen op een gegeven moment benzine naar boven lekt. Ik had er dus een nodig voor de 'nieuwe' injector, maar besloot er meer te nemen.
Succes!!
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
24 aug 2017 20:07 |
|
|
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: storing uitlaatgas/katalysator met stotende motor
@carracha: je hebt de auto dus niet laten lopen met de verkeerde o-ring en weet dus niet wat daar het effect van is?
Ik las trouwens ook dat jij niet de adaptieve reset hebt gedaan waar GW-tje het over heeft?
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
24 aug 2017 20:11 |
|
|
|