Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 vacuumaansluiting gasklephuis 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 20:42
Berichten: 780
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Bij mijn EW10J4 zit de rembekrachtiger voor en de carterontluchting achter


16 jun 2017 15:32
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 10:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Ik was vandaag het inlaatspruitstuk aan het monteren en wist even niet meer waar de rembekrachtigerslang op moest en kwam op deze threat uit.
Ik heb ze dus omgezet zoals op de foto van pietnr1. Mede vanwege het feit dat de motor fijner draaide.
Nu wil het toeval dat mijn motor nu ook fijner loopt en niet meer in de Noodloop schiet bij stationair remmen of het vol belasten van de stuurbekrachtiging.

Waar is die steker of sensor dan voor tussen de twee vacuüm pijpjes. zie de pijl op de tekening. Ik dacht dat dat een signaal zou geven als je de rem intrapt. Of zie ik dat verkeert.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
zeg maar Rob .


22 sep 2017 20:09
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 apr 2013 06:53
Berichten: 169
Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Op mijn foto staat dus hoe het niet moet.
In eerste instantie liep de motor beter, maar er bleek toch een luchtlekje bij de rembekrachtiger te zitten (bij het terugslagklepje).


22 sep 2017 20:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 10:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Ja maar ik vind het wel frappant dat de motor bij mij ook soepeler loopt.
En ik heb nergens een lek kunnen ontdekken. Wel nieuwe inlaatpakking gemonteerd voor de zekerheid.
Alle storingen zijn verdwenen op één na die nieuw is (p0204) en met de injector van cil. 4 te maken heeft. Trad op toen de cruise control zich weer ging hervatten op de snelweg. Is wel in de lijn van de P0300 storing die ik eerder kreeg.
Ik had al zo mijn twijfel over cilinder 4 daar zat aardig wat koolstof aanslag op de kleppen. Binnenkort de betreffende injector handmatig reinigen. En de bekabeling helemaal controleren. Het beeld wordt mij steeds duidelijker hoe meer informatie ik kan vinden. Met dank aan alle reageerders en 'Zietroen' hier op het forum.

Maar terug naar mijn vraag.
Waar is die stekker dan voor die aan de vacuümaansluiting is gekoppeld. Dat lijkt mij toch niet voor de carter ontluchting te zijn bedoeld. Ik kan daar tenminste niks bij bedenken.
Wel voor de cruisecontrol als je de rem in trapt bijvoorbeeld.

Ik begrijp sowieso niet helemaal waarom er een aftakking zit op de carter ontluchting die en boven de gasklep en onder in het gasklephuis wordt gemonteerd.

_________________
zeg maar Rob .


23 sep 2017 15:09
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 apr 2013 06:53
Berichten: 169
Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vacuumaansluiting gasklephuis
IK weet het niet zeker. (ben geen monteur) maar ik kan me voorstellen dat je altijd (last-onafhankelijk) druk op de rembekrachtiging wil hebben. En de carter/brandstof tank ontluchting is juist lastafhankelijk. Met de gasklep regelt de motor de hoeveelheid brandstof (plus extra brandbare dampen). Wanneer de slangetjes verkeerd om aangesloten zijn en er op een of andere manier veel brandbare damp uit de tankontluchting of carterventilatie komt knijpt de de gasklep het lucht brandstofmengsel tot de klep dicht is en kan dan verder niet terugregelen, terwijl er via de ontluchtingen brandbaar mengsel blijft komen (net of je gaspedaal blijft hangen/motor op hol slaat) Bij de rembekrachter komt er geen brandbaar gas vrij alleen maar de onderdruk.
Ik hoop dat mijn plempsel duidelijk is. :?:


24 sep 2017 11:01
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 10:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: vacuumaansluiting gasklephuis
Ja zou kunnen, al heb ik mijn twijfel over de theorie. Want boven de gasklep zit de grotere broer van het dunne carterontluchting slangetje.

Wat mij nu opviel is dat als je de rem intrapt dat die heel minimaal en een fractie van een seconde het toerental iets verhoogd in het stationair toerental. Voorheen gebeurde dat niet en zakte die onder de 600rpm en sloeg die in een noodloop. Kan allemaal toeval zijn natuurlijk, ik weet het ook niet. Heb deze auto nog maar kort. En de c5 is toch iets anders dan een Volvo V40 phaseII qua techniek en elektronica. Net iets meer gestuurd en van elkaar afhankelijk.

Misschien dat er nog een specialist is op het forum die iets kan toevoegen?

Groet.

_________________
zeg maar Rob .


24 sep 2017 11:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.