Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 G3 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 09 mei 2017 17:41
Berichten: 6
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200560
Kleur: rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht G3
mijn C5 rijd op gas is daar wat over bekent waar ik op moet letten nico


12 mei 2017 09:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 13:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: G3
Kijk hier en hier. En er is nog wel meer te vinden. Succes!

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


12 mei 2017 09:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: G3
De C5 is met zijn benzinemotoren een probleemloze auto op gas. Kleppen etc. gaan zéér lang mee, dus je hoeft je voorlopig geen zorgen te maken. Afhankelijk van de LPG-installatie die je hebt, moet je eigenlijk alleen bij Vialle nog wel eens een pomp laten repareren.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


12 mei 2017 09:39
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 04 aug 2013 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: dordrecht
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: G3
Ik rij zelf probleemloos op gas.
Wél laat ik 1 maal per jaar de installatie nakijken.
Dan worden ook het droog en nat filter vervangen.
Kost bijna niks maar je voorkomt problemen.

Ik hou zelf ook de benzinetank halfvol.
Ik heb begrepen dat wanneer het niveau te lang te laag is,je brandstofpomp problemen kan geven.

En regelmatig de bougies vervangen.
Ik doe het elke twee jaar. (40000 km)

_________________
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

Afbeelding


12 mei 2017 18:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 14:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: G3
Inderdaad, houd je benzinetank redelijk gevuld.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


12 mei 2017 20:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 10:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: G3
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar toch nog een eigenwijze mening van een ervaren LPG rijder met ongeveer 750.000 km op LPG in de rugzak

1) LPG bougies NGK (in mijn geval de Laserline LPG7) duur maar betere prestaties, gaan volgens fabrieksopgave 120K mee
2) Tank als je kan Euro 98, Euro 95 is te schraal en gezien de weinige kilometers zullen je sproeiers van de inspuiting moeilijk gaan doen
Je kan een flesje WYNN's reiniger in je tank gooien gooien (inspuiting etc)
3) Rijdt minimaal 1x per jaar een volle tank Euro98 achter elkaar leeg, dit reinigt rottigheid die anders je benzineinspuiting bemoeilijkt (komt pas na aan paar jaar naar voren). Niet in stadsritjes.
4) Nat Filter om de 20.000 vervangen (mijn BRC) aanrader AGIN BV Rdam, Nederlands eerste gecertificeerde inbouwstation\
5) Reken bij Vialle installaties op het vervangen van de gaspomp (ingebouwd in de tank) iedere 60.000-120.000 km. Dure dingen, dure vervanging en bekende zwaktepunten. Als je voor een ander merk kan kiezen, dan zeker doen.

En dan zal je dame het heerlijk blijven doen op LPG

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


20 dec 2017 14:14
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 17:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: G3
Ook vrij ervaren op gas, ongeveer 15 jaar, ook even mijn eigenwijze bijdrage. ;)

1) Altijd "normale" NGK's gebruikt, nooit ook maar iets nadeligs van gemerkt, mijn gasboer raadt speciale LPG bougies zelfs af. (Verdampere uit Helvoirt, ook een aanrader, goed en zeer schappelijke prijzen)
2) Nooit gedaan en ook nooit problemen mee ondervonden.
3) Ook nooit gedaan, je rijdt met G3 bij elke start even op benzine, mij nog nooit onvoldoende gebleken, nooit problemen met injectoren gehad.
4) Is wel nuttig alhoewel ik het bij deze wagen nog niet gedaan heb, nu ong. 35000 in mijn bezit en hij loopt als een zonnetje.
5) Geen ervaring mee, tot nu toe Koltec/Necam en AG gereden.

Maar zoals met alles, iedereen moet doen waar hij zich het lekkerst bij voelt. :smt023

_________________
Groet,
Hans


20 dec 2017 14:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.