Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 carterontluchting kleppendeksel? 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 apr 2013 06:53
Berichten: 169
Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht carterontluchting kleppendeksel?
Ik ben na het doorspitten van het internet het volgende filmpje tegengekomen:
https://www.youtube.com/watch?v=sHsbYoVhm58
vanaf de 6e tot de 7e minuut wordt er uitleg gegeven over de carter-ontluchting van de EW10J4 motor. Hierbij is te zien dat er een drukregelaar is ingebouwd in het linker (achterste) kleppendeksel waar de ontluchtingsslang op aangesloten is. Wat ik me afvraag is het volgende: wanneer de drukregelaar defect zou zijn betekend dit dat er ofwel veel te veel afgezogen word of te weinig? en heeft dit invloed op het olieverbruik? Mijn beheersing van de Franse taal is helaas bij lange niet goed genoeg om de uitleg die erbij gegeven wordt te begrijpen.


09 mei 2017 09:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: carterontluchting kleppendeksel?
Zoek maar naar dit draadje en lees meer over het olieverbruik van deze motoren:

"Olieverbruik ph2 2.0 16v"

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


09 mei 2017 11:09
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 apr 2013 06:53
Berichten: 169
Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: carterontluchting kleppendeksel?
Wat ik uit het filmpje begrijp is dat de oliedruppels door het labyrint van het kleppendeksel afgevangen worden en uitzakken en terug naar de nokkenasruimte geleid worden(en carter). Een teveel aan dampen wordt door een over/onderdruk klep naar de aanzuiglucht gebracht. Andersom moet de klep er voor zorgen dat druk vanuit het carter het makkelijker maakt voor de oliedruppels in het labyrint van het kleppendeksel terug naar het carter te stromen.
De veer in de klep sluit het membraan. Door overdruk in de nokkenasruimte wordt het membraan tegen de veerdruk in geopend waardoor de druk kan wegstromen. Bij onderdruk in de nokkenasruimte drukt de hogere carterontluchting of buitenlucht de membraan ook tegen de veerdruk in open.
breekt de veer blijft het membraan open staan lijkt mij?


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


09 mei 2017 13:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.