Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
licht koelvloeistof verlies
Auteur |
Bericht |
ikkie
C5club Fan
Geregistreerd: 21 maart 2014 00:29 Berichten: 87 Woonplaats: Extremadura (Spanje)
Auto: Peugeot Partner 1.9d / AK400 1976 / 2CV4 1975 / Kubota B1620 2015
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150.000
Kleur: wit
Naar boven
|
licht koelvloeistof verlies
elke 800 a 1000km moet ik heel klein beetje KVS bijvullen, scheutje, half kopje, je ziet de kvs nog in het reservoir zitten maar systeem roept STOP en melding display.
nu las ik dit in ander draadje:
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar als je het systeem af perst zie je waar het lekt en controleer je daar waar het lekt. Is echt niet moeilijk, ook zelf te doen door bijvoorbeeld een autoventiel in een oude reservoirdop te monteren en er dan 1,5 bar druk op te zetten.
is het zo simpel om het te vinden? en die 1,5 bar hoe lang moet dat stand houden?
|
14 feb 2017 23:53 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: licht koelvloeistof verlies
als je niets ziet is de waterpomp de eerste verdachte
|
15 feb 2017 00:06 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: licht koelvloeistof verlies
Als je het systeem onder druk zet dan moet de druk in principe gewoon blijven staan. Is er verlies, hetzij uitwendig, hetzij inwendig dan zal deze druk zakken.
Zoek dan naar de lekkage, eventueel de druk opnieuw opvoeren net zo lang tot je weet waar het verdwijnt.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
15 feb 2017 11:35 |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|