Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Auteur |
Bericht |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Wauw André, weer top werk man!
|
18 maart 2017 21:35 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
En hij is precies op tijd naar buiten.....Morgen vroeg staat er hier weer een Iceman op de stoep.... Gezellig een dagje sleutelen
_________________ Zeg maar André
|
18 maart 2017 22:59 |
|
|
AaronKers
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 mei 2016 16:25 Berichten: 634
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Ligne Prestige Carlsson Upgrade
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 351000
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Tijd om die agenda eens af te werken Mijn spulletjes komen naar verwachting volgende week binnen
_________________ Bezit: Lexia / PP2000 / Diagbox Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Huidige auto's Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003(EYTC Gris Orageux) (349.700km) Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (135.300km) Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km) Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 2021
|
18 maart 2017 23:07 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Lekker bezig.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
18 maart 2017 23:28 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4497 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
akooiman schreef: Geen storing op het dashboard, alles lijkt goed met uitzondering van de melding: controleer motorolieniveau En dat terwijl ik er toch een kleine 5 liter in gegooid heb..... Die melding krijg ik ook altijd, nadat ik de olie ververst heb en is na een aantal starts weg. Er werd ergens gemeld dat dit kan voorkomen, als de olie net op een bepaald niveau zit, zou met een update (BSI?) verholpen kunnen worden.
|
19 maart 2017 03:56 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Die sensoren liet men er later uit omdat ze vaak lek gingen waardoor koelvloeistof via de bedrading in de motor management computer kwam. Er is zelfs een terugroep actie geweest waarbij de sensor moest worden verwijderd. Er moest een dopje worden terug geplaatst.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
19 maart 2017 21:20 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Dat is dan hier gebeurd.......
Hollywood mag zelf bepalen wat hij wil, met of zonder
_________________ Zeg maar André
|
19 maart 2017 21:35 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Bij hem zit er dus zo'n los dopje op? Niet een dichte bovenkant waar je dan een gat in moet maken om de sensor te plaatsen?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 maart 2017 00:36 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Dat klopt JW
_________________ Zeg maar André
|
20 maart 2017 12:15 |
|
|
Hollywood
C5club Fan
Geregistreerd: 13 mei 2013 23:20 Berichten: 89 Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
akooiman schreef: Geen storing op het dashboard, alles lijkt goed met uitzondering van de melding: controleer motorolieniveau En dat terwijl ik er toch een kleine 5 liter in gegooid heb.... Maar we wachten het even af. Wanneer mijn 2.2 ooit deze melding geeft omdat hij scheef gestaan heeft, duurt het ook een aantal starts voordat het weg is. BJG schreef: Die sensoren liet men er later uit omdat ze vaak lek gingen waardoor koelvloeistof via de bedrading in de motor management computer kwam. Er is zelfs een terugroep actie geweest waarbij de sensor moest worden verwijderd. Er moest een dopje worden terug geplaatst. akooiman schreef: Dat is dan hier gebeurd....... Hollywood mag zelf bepalen wat hij wil, met of zonder Ik snap niet hoe de sensor van het motorolieniveau lekkage van KVS in de motor management computer kan veroorzaken. Als de melding in het display verschijnt, doet het vermoeden dat er een sensor in zit en dat schept verwachtingen. Ik zag de melding altijd na het starten verschijnen en verdwijn. Voor mij was dat een indicatie dat de sensor werkt en er het motorolie niveau in orde was. Nu blijkt de sensor niet aanwezig te zijn. De melding dat het motorolie niveau te laag is lijkt me sowieso wel prettig en zinvol. Een lekkage van KVS in de motor management computer zit ik echter niet op te wachten. Als de modificatie om de sensor te verwijderen de beste oplossing is om KVS in de motor management computer te voorkomen, dan plaats ik de sensor liever niet. Als de sensor geplaatst kan worden én voorkomen kan worden dat KVS in de motor management computer kan komen, dan zou ik de sensor zeker plaatsen. Ik heb dus 2 vragen: 1. Hoe kan de sensor van het motorolieniveau lekkage van KVS in de motor management computer veroorzaken? 2. Kan de motorolie sensor geplaatst worden zonder dat KVS in de motor management computer kan komen?
|
20 maart 2017 23:30 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Je haalt een paar dingen door elkaar.....
BJG reageert niet op de olieniveau sensor maar op die van de KVS......
_________________ Zeg maar André
|
21 maart 2017 00:28 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
De motoroliesensor en die van de KVS hebben helemaal niks met elkaar te maken. Antwoord op vraag 1 is dus: niks Bij vraag twee is de vraag niet of de motorolie sensor geplaats kan worden maar of de KVS sensor geplaatst kan worden zonder dat de motormanagement computer gevaar loopt. Antwoord: ja, dat kan wel. Maar dan moet er wat in de bedrtading aangepast worden, er moet een soort "dam" opgeworpen worden. Dat kan, omdat de kvs via capillaire werking door de bedrading naar die computer gaat, dat is te onderbreken. Een mogelijkheid is er een stekkerverbinding tussen te maken, een andere door de bedrading deels van de isolatie te ontdoen en de koperdraden dan even met soldeer te laten dichtvloeien. Uiteraard daarna weer met isolatieband omwikkelen. Wat blijft is dat er kennelijk wat kvs kan ontwijken, maar met de sensor merk je dan wel als dat te laag wordt. Groet, JW Edit: terwijl ik zat te typen had André ook al het misverstand getackeld.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 maart 2017 00:34 |
|
|
Hollywood
C5club Fan
Geregistreerd: 13 mei 2013 23:20 Berichten: 89 Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
De plaatsing van de KVS sensor lijkt me, gezien de gebeurtenissen, geen overbodige luxe. Een volgende keer wordt ik graag tijdig gewaarschuwd dat het KVS-niveau te laag is.
Om de capillaire werking tegen te gaan lijkt me een stekkerverbinding de beste oplossing.
|
22 maart 2017 00:58 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Gisterenavond de nieuwe warmtewisselaar gemonteerd en op verzoek van André nog wat kleine puntjes gecontroleerd. Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
04 apr 2017 07:45 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Hoezo professioneel???? Ik heb er tegenwoordig gewoon personeel bij. Thx Roel Nu kan Hollywood zijn auto in ieder geval weer op komen halen.
_________________ Zeg maar André
|
04 apr 2017 09:34 |
|
|
|