Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
als de motor heel heet is geweest kunnen de zuigerveren lam zijn en ook de zuiger en de cilinder beschadigd zijn. is er compressie meting gedaan of met een endoscoop camera erin geweest ?
|
16 feb 2017 18:09 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Als het er in de buurt van de uitlaat net zo hard weer uit loopt, denk ik eerder aan een ontbrekende/kapotte "vriesplug", of iets dat daarop lijkt.
Ik zou eens in de CitDoc's moeten kijken of die daar ook zitten......
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 feb 2017 18:11 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3548 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Dan moet je expansie vat oom kotsen en de darmen op druk staan.
|
16 feb 2017 18:13 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
daarom mijn vraag wat bedoeld hij met de uitlaad ,is het aan de motor of achter aan de wagen de uitlaad
|
16 feb 2017 18:17 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Kijkend naar "vriespluggen", die zijn hier te zien in de kop van deze motor: Bijlage: kop DW12TED met vriespluggen.jpg Aan de achterkant van de kop, daar waar de uitlaat zit, zie je er drie zitten, #3 op het plaatje. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 feb 2017 18:20 |
|
|
Hollywood
C5club Fan
Geregistreerd: 13 mei 2013 23:20 Berichten: 89 Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
willy4 schreef: als de motor heel heet is geweest kunnen de zuigerveren lam zijn en ook de zuiger en de cilinder beschadigd zijn. is er compressie meting gedaan of met een endoscoop camera erin geweest ? Er zijn geen aanvullende metingen geweest. De monteur is stellig overtuigd dat het lek in de motor zit en verdenkt daarmee de koppakking. Zijn eerstvolgende actie zou logischerwijs het openmaken van het motorblok zijn.
|
16 feb 2017 18:23 |
|
|
Hollywood
C5club Fan
Geregistreerd: 13 mei 2013 23:20 Berichten: 89 Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
willy4 schreef: daarom mijn vraag wat bedoeld hij met de uitlaad ,is het aan de motor of achter aan de wagen de uitlaad De vraag komt nu ook bij mij boven. In mijn beleving bedoeld hij de uitlaat aan de achterkant van de auto, aangezien ik het vermoeden heb dat ze niets hebben losgemaakt, behalve vuldoppen (zoals die van de KVS).
|
16 feb 2017 18:26 |
|
|
Hollywood
C5club Fan
Geregistreerd: 13 mei 2013 23:20 Berichten: 89 Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Naar boven
|
Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
JW-C5 schreef: Kijkend naar "vriespluggen", die zijn hier te zien in de kop van deze motor Deze dop is zichtbaar aan de buitenzijde van het motorblok neem ik aan of is het pas merkbaar aan het einde van de uitlaat van de auto?
|
16 feb 2017 18:30 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
er klopt iets niet , ik zou er nog iemand anders laten na kijken
|
16 feb 2017 18:33 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Hollywood schreef: .........Deze dop is zichtbaar aan de buitenzijde van het motorblok neem ik aan of is het pas merkbaar aan het einde van de uitlaat van de auto? Op de tekening is te zien waar die doppen #3 zitten, dáár zou het dan moeten lekken Dat zou ik niet het einde van de uitlaat aan de achterzijde van de motor willen noemen....... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 feb 2017 18:42 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Soms is iets wat loopt, ruikt, klinkt en er uit ziet als een paard..............gewoon een paard Gezien je tellerstand zou een lekke koppaking best kunnen........Het blijft een aluminium kop op een gietijzer onderblok.... Tellerstanden zeggen uiteraard niets definitiefs, maar mijn auto had op ongeveer dezelfde km stand ook een lekke koppakking. Alleen is mijn auto gelukkig wel voorzien van een KVS peilstok, dus werd ik op tijd gewaarschuwd.
_________________ Zeg maar André
|
16 feb 2017 19:11 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Als de monteur de koppakking of de motor (kop) verdenkt betekent dit dus dat de KVS echt uit de uitlaat komt. Dat is mogelijk, maar dan zou de kop theoretisch een grote scheur naar een uitlaatkanaal moeten hebben. Een lekke koppakking kan er niet voor zorgen dat de KVS rechtstreeks in de uitlaat komt zonder dat de motor waterslag maakt. En ik begrijp uit het verhaal dat het er echt uitstroomt zodra men bijvult. In dat geval zou ik zeker nog eerst de warmtewisselaar van de EGR controleren, als die lek is loopt de KVS ook de uitlaat in. Is die OK, dan moet het inderdaad ergens in de motor zitten. Controleren kan door simpel te by-pass-en en dan het systeem opnieuw vullen/afpersen. Ook kan de WTW worden gedemonteerd en los afgeperst in een emmer water, dat werkt ook goed. Let wel, dit is niet de olie/water wtw, maar de EGR WTW!
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
16 feb 2017 19:21 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Op dit plaatje zie je hem, #21: Bijlage: DW12TED EGR WW.jpg Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 feb 2017 19:57 |
|
|
Hollywood
C5club Fan
Geregistreerd: 13 mei 2013 23:20 Berichten: 89 Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Naar boven
|
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Als ik de monteur goed heb begrepen heb heeft hij met draaiende motor getest, want hij merkte op dat accu ook slechts was. Voor de zekerheid zal ik dat nogmaals vragen, want dat zal weer het een en ander verklaren.
|
16 feb 2017 21:13 |
|
|
Hollywood
C5club Fan
Geregistreerd: 13 mei 2013 23:20 Berichten: 89 Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Naar boven
|
Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
akooiman schreef: Alleen is mijn auto gelukkig wel voorzien van een KVS peilstok, dus werd ik op tijd gewaarschuwd. Tsja, dat zou ik op een Exclusive ook verwachten.
|
16 feb 2017 21:31 |
|
|
|