Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 226 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende
 Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling? 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3550
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Niet.ze zijn gewoon lui.


28 feb 2017 18:03
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 mei 2013 23:20
Berichten: 89
Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Aangezien ik zelf niet de juiste gereedschappen en ruimte heb, ben ik afhankelijk van de garage of anderen.

De kosten voor een reparatie of verdere ondersteuning van de garage zijn absurd hoog.
Vervanging koppakking en kop vlakken (ca. €2,200,-) en de vloeistoffen (€200,-) wordt in totaal zo'n €2.400,-
Motor via Citroën (ca. €4375,-) en in-/uitbouwen (ca. €1.650,-) en de vloeistoffen (200,-) wordt in totaal zo'n €6225,-

Een gelijkwaardige C5 zie ik nog voor €2500,- tot €5.000.

Om niet langer afhankelijk te zijn, maak ik er een project van en schakel de hulp in van Andre'n.
Wie weet komen we de werkelijke oorzaak nog tegen.


01 maart 2017 16:33
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3550
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Beste Hollywood,
De EGR kvs bypass is weinig werk hoor!
En het moet me ook van het hart dat ze slecht diagnotiseren en een aantal zaken gewoon niet hebben gedaan (of niet aan jou terug gekoppeld)
En de prijs die je hieronder noemt mbt een koppakking wissel is veel te hoog.


01 maart 2017 17:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Heb je wel eens een koppakking van een 2.2 gedaan? Ik vind de prijs niet zo gek hoor.

Vraag me wel af of dit inderdaad echt de oorzaak is.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


01 maart 2017 17:53
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3550
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Ehhh nee.
Wel voor een 2.0 80kW hdi.
De materialen zullen niet zoveel duurder zijn,....doe je er zoveel uur meer over bij een 2.2?


01 maart 2017 17:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Ja veeel meer.

Kop constructie is wezenlijk anders

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


01 maart 2017 20:03
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2012 13:59
Berichten: 185
Woonplaats: De Westereen
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Ach, het is te doen in één dag. Echt moeilijk, of anders dan een andere auto, is het niet. Als hobbyist ben je een goed dagje zoet (vroeg beginnen en met schemering klaar) met het handboek erbij. Er zijn weinig 'valkuilen' maar wel veel los te schroeven en te verwijderen...

_________________
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D


01 maart 2017 21:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
ik zeg niets maar ik denk veel ;)


01 maart 2017 21:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Ah, als hollywood en ik er niet uit komen heeft ie keuze lees ik......

En in mijn ogen ben je een held.....met een uitgebouwde motor staat er 9,6 uur voor......
Met de motor nog in de auto, 16,8 uur.

En dat is met al het juiste gereedschap, een brug en monteur die getraind is......

_________________
Zeg maar André


01 maart 2017 23:57
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
9,6 uur met uitgebouwde motor :shock:
Succes met de klus, wie er ook aan gaat beginnen, dit soort megaklussen zijn helden-daden, daar staat Andre wel bekend om :D


02 maart 2017 01:02
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3550
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
:shock:
Oké Da's andere koek.
Ik vond de 2.0 liter hdi sowieso al genoeg.....


02 maart 2017 08:11
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06
Berichten: 281
Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Ik denk dat BART-BANAAN de klepdekselpakking bedoelde.

Deze tijden werden in een ervaren werkplaats nog niet gehaald. Dit zijn klussen die men dan ongeveer dagelijks moet doen wil je met de vastgestelde tijd uitkomen. En zo zijn er nog wel vele tientallen op te noemen. Heb in mijn leven 40 jaar met vastgestelde tijden moeten werken.

Andre, en Holliewood succes samen.

We blijven volgen.

Tonny.

_________________
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986


02 maart 2017 09:43
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2012 13:59
Berichten: 185
Woonplaats: De Westereen
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Volgens het Haynes handboek zijn het 107 (de-)montage handelingen. Dat valt dus mee. En het staat onder het hoofdstuk "in car repairs", dus de motor hoeft helemaal niet uitgebouwd te worden.

Ik heb mijn eerste 2.2Hdi voorzien van een gereviseerde koelkop nadat de eerste kop toch schade had opgelopen nadat de distributiesnaar was geknapt (zie mijn oudere topic). Ik had eerst deze kop van de defecte distributie opnieuw opgebouwd, maar na 6000km bleek er toch een scheurtje in de kop bij één van de hydraulische klepstellers te zijn ontstaan en deze klepsteller kwam los te zitten in de alu kop.
Toen heb ik een kop op de sloop gehaald (van een 406Hdi), deze laten reviseren en heb hem ingebouwd.

Dat inbouwen heb ik op één zaterdag en zondag gedaan. Buiten, niet vroeg begonnen, en het was goed te doen. Ik had als enige ervaring het opnieuw opbouwen van de eerste kop. Ik heb wel timings gereedschap, dus dat gedeelte was niet zo lastig. Verder is er weinig speciaal gereedschap nodig, alleen een hoek-meter sleutel.

Dus: het valt echt mee! Het is echt goed te doen!

_________________
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D


04 maart 2017 14:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Ik wil je niet afvallen, maar eerst meld je dat het goed te doen is in 1 dag, nu vertel je dat je twee dagen doet over alleen het opbouwen.....

_________________
Zeg maar André


04 maart 2017 15:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Op je gemakje, zonder te haasten, tsja dan duurt het 2 dagen... denk ik zo


04 maart 2017 16:43
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 226 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.