Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 P1160 C5 Break 2.0 EW10J4 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
JW doelt op je oude denk ik.
Als die gescheurd was heb je een lekke inlaat en kan je vacuum kwijt raken en bv een onrustig toerental enz


14 feb 2017 15:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Ja snap ik. De naden zagen er niet heel goed uit trouwens.

Kan zelf geen foto's posten maar heb ze wel


14 feb 2017 15:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost :smt089

Gisteren ben ik naar de citroënspecialist geweest (Fokker in Amersfoort) en langs de dealer.

Beide zijn ze ervan overtuigd dat er toch ergens een vacuümlek moet zitten, dit omdat de storing met remmen oproepbaar is.

Nu blijkt dat er bij de tank een soort "drukvat" zit die ook voor het vacuüm moet zorgen en dat daar ook nog diverse slangen naartoe lopen. Tevens zit er een "selloit klep" (ik weet niet hoe ik het schrijf)

Vandaag gaan we kijken of er vanaf die klep naar het drukvat, het drukvat of de retourleiding lek is.

Word vervolgd

Misschien kan JW-C5 het op tekeningen laten zien....


17 feb 2017 08:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Solenoid 8-) aka magneetklep.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


17 feb 2017 08:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Dank u


17 feb 2017 08:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Vond dit net nog op internet mbt de P1160 storing....

The computer notices the canister is empty when it detects a leaner condition (all the vapors are used up) and it resumes normal fuel delivery. Some car manufacturers then close the vent solenoid but leave the purge solenoid open. That creates a vacuum throughout the entire fuel storage system. Once the correct vacuum is reached, it closed the purge solenoid and waits to see if the vacuum holds.

Als de Solenoidklep niet goed is zal die dus niet schakelen met het vacuum of lees is het verkeerd?


17 feb 2017 09:11
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Dat begrijp je idd verkeerd.

Kijk eens naar de fuel trim. Zoals ik een poosje terug adviseerde. Wat is de spruitstuk druk nu?

Je kunt de evap klep in ieder geval losnemen en afpluggen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


17 feb 2017 20:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Vandaag, tijdens de zoektocht naar een vacuumlek, toch nog even de carterventilatie gecheckt.

Wat bleek de dikkere slang, welke aan de bovenzijde op het gasklephuis zit, de zuigen ipv te blazen... Dus toch maar eens even losgehaald en afgedopt. vanaf dit moment is de complete storing weg en is de storing ook niet meer op te roepen.... vanavond de meest gekke dingen geprobeerd maar geen storing meer.

nu mijn vraag...

aan de bovenzijde van het blok, daar waar de carterventilatieslang op het blok zit blaas ie wel... de andere zijde zuigt... hoe is dit mogelijk??? :smt017

Het lijkt me niet de bedoeling om deze slang bij het gasklephuis af te doppen...


17 feb 2017 23:07
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Dat is de afzuiging van carterdamp. Door die los te halen neem je de carterventilatie weg.

Dat je daardoor de storing kwijt raakt is in principe logisch. Je onderdruk neemt daardoor toe. Als de slang niet lek is dan is dit niet je probleem. Alleen een bevestiging van wat je al wist. Nog een keer mijn advies:

Bekijk de fuel trim. Check evt nog de evap klep.
sorry maar allerlei dingen proberen is geen diagnose stellen. Dit probleem is gewoon te vinden daar ben ik meer dan 100% van overtuigd. Maar dan wel volgens de juiste stappen. Mss kom ik vervelend over dat is niet de bedoeling.

Aan de hand van meetresultaat bepalen we de volgende stap.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


17 feb 2017 23:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Hoe is de evap klep te testen?

Fueltrim zal ik ook laten meten, moet met een lexia of diagbox neem ik aan?

Het viel me op dat de carterventilatie nabij het gasklephuis ontzettend zuigt... is daar nog een oorzaak voor?

Inlaatdruk is ca. 400mbar, onderste slang van de carterventilatie zit er dan wel op, alleen de bovenste is afgedopt, zowel de slang als de aansluiting op het gasklephuis


18 feb 2017 09:39
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Fueltrim kan je ook zien met een obd2 scanner.
Je geeft antwoord op je eigen vraag. 400mBar is onderdruk.


18 feb 2017 11:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
De Evap klep moet in rust gesloten zijn en geen damp doorlaten. Dat is te controleren door er door heen te blazen, of door simpelweg af te doppen.

Jouw auto heeft geen luchtmassameter maar een MAP sensor, dus een vacuümlek heeft geen invloed op je mengsel. Alleen op je stationair toerental. Die wordt geregeld met de gasklep.

Het motormanagement bedoelt met de foutcode in mijn optiek dat de gemeten onderdruk niet overeenkomt met de gasklepstand. Dit betekent dat de gasklep stand is gewijzigd en daarmee de onderdruk om iets te compenseren (te hoog = vacuum of te laag = ademhaling) Langzamerhand lijkt het er steeds meer op dat er geen vacuümlek is.

Is Evap goed dan is de volgende stap:
Het meten van Fueltrim, met Lexia onder scantool (OBD) of met een losse OBD scanner.
Bekijk de short term en de long term fuel trim, vooral stationair , want daar heb je problemen.
Verder is het interessant om te weten wat er bij een constant hoger toerental bv 3000 verandert aan de fuel trim tov stationair.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


18 feb 2017 12:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
De Evap klep is goed.

De waardes die ik afgelezen heb zijn korte termijn brandstof aanpassing +2.3% lange termijn -9.4%. Inlaatdruk 380mbar bij 748 toeren.

De waardes bij 3000 toeren zijn +1.6% en 0.0% inlaatdruk 290mbar bij 2989 toeren.

Kan je hier wat mee?

Dit is trouwens MET de afgedopte leidingen bedenk ik me net.


18 feb 2017 13:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
....en dus: wat zijn die waarden als je 'm niet afgedopt, maar in de normale staat hebt?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


18 feb 2017 13:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Kort +6.4% lang -7.8% 400mbar. Bij start 580mbar 760tpm

Bij 3151tpm kort +3.9% lang 0,0% 310mbar


18 feb 2017 13:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.