P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Die IR geldt ook voor de 2004 modellen?
Als dat extra gat er bij de nokkenas zit is de kans op fouten nog groter. Mijn reden om aan de timing te twijfelen is omdat de bij de 04 modellen gebruikte krukas paspen in het vliegwiel nogal ruim is. Dan verloopt de krukas bij het vastzetten.
Vanwege de mengselregeling in combi met de vacuumproblemen twijfel ik aan de timing.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
19 feb 2017 14:01 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Die IR geldt voor deze auto, opgeroepen via de VIN. In die andere IR staat ook nog dat je de juiste paspennen moet gebruiken. Gebruik van een "passend boortje" zou tot verkeerde afstellingen kunnen leiden, staat daarin. Dat wordt dan lijden Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
19 feb 2017 14:10 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Een passende boor is geen probleem. Je maakt met de flens van de krukas gauw een parallaxfout. Je moet erg goed kijken of de boor of blokkeerpen haaks op het motorblok staat. Inherent aan de blokkering hier terplaatse.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 feb 2017 14:23 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
|
19 feb 2017 14:29 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Distibutie van een V6
_________________ Zeg maar André
|
19 feb 2017 17:20 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Donderdag zal de gehele timing gecheckt worden...
|
20 feb 2017 10:13 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Ze is net terug van Fokker, timing en hoogte van de zuigers is allemaal dik in orde. hij heeft een dopje geplaatst in de bovenste slang van de caterafzuiging waardoor deze nu goed afgedopt is. Ik heb net de fueltrim nog even gemeten en die komt nu op korte termijn op +1.6% lang -9.4% bij stationair en op 0,0% en -3.1% bij ca. 3000 toeren. deze waardes zijn volgens mij aanzienlijk beter.... daarnaast heb ik nu ca. 300km gereden zonder dat de noodloop zich weer heeft voorgedaan...
|
23 feb 2017 15:13 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Zijn we weer Van de week weer de P1160 storing gehad.... Wat me nu opvalt is dat de oliedop ontzettend vastgezogen worden. Vandaag de carterventilatie van het blok gehaald om te kijken of die verstopt zit, remmenreiniger ingespoten maar het blijft halverwege "hangen" weet iemand hoe de carterventilatie er van binnen uitziet? en denken jullie dat deze verstopt zit waardoor je een stofzuiger uit je oliedop krijgt? PS: de carterventilatie uitgang blaast een heel klein beetje.
|
03 jul 2017 15:58 |
|
|
AaronKers
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 mei 2016 16:25 Berichten: 634
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Ligne Prestige Carlsson Upgrade
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 351000
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Pin me er niet op vast hoor, maar volgensmij hoort die door telopen
_________________ Bezit: Lexia / PP2000 / Diagbox Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Huidige auto's Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003(EYTC Gris Orageux) (349.700km) Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (135.300km) Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km) Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 2021
|
03 jul 2017 16:47 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Zitten dus geen terugslagkleppen enzo in? Alleen schotjes?
|
03 jul 2017 16:56 |
|
|
AaronKers
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 mei 2016 16:25 Berichten: 634
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Ligne Prestige Carlsson Upgrade
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 351000
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
durf ik echt niet te zeggen. ik wacht nog op een nieuwe maar citroen heeft problemen met het leveren van de onderdelen.... anders had ik bij de ouwe wel kunnen kijken
_________________ Bezit: Lexia / PP2000 / Diagbox Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Huidige auto's Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003(EYTC Gris Orageux) (349.700km) Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (135.300km) Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km) Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 2021
|
03 jul 2017 17:09 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Wat waren jou klachten dan?
|
03 jul 2017 17:10 |
|
|
AaronKers
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 mei 2016 16:25 Berichten: 634
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Ligne Prestige Carlsson Upgrade
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 351000
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
verotte slang (doorgerot en geknakt) zit nu aanelkaar geplakt als noodoplossing
_________________ Bezit: Lexia / PP2000 / Diagbox Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Huidige auto's Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003(EYTC Gris Orageux) (349.700km) Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (135.300km) Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km) Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 2021
|
03 jul 2017 17:13 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Het gaat mij om de ontluchting op de nokkenas zeg maar. Die zwarte kap.
|
03 jul 2017 17:16 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Gisteren toch weer aan het zoeken geweest, kleppendeksels eraf gehaald, meteen de carterontluchting schoongemaakt en de timing van de DB riem nogmaals gecontroleerd, de timing is dik in orde.
Nu heb ik de carterventilatie aan de onderzijde van het gasklephuis afgedicht (bovenzijde open) maar nu loopt ze heel onregelmatig stationair.
Wat nu het probleem is is het volgende.
- bovenzijde carterontluchting afgedopt zorgt voor een grote onderdruk in het blok, de oliedop is er erg moeilijk af te krijgen. - onderzijde carterontluchting afgedopt (bovenzijde open) zorgt voor een onregelmatige stationaire loop - alles open zorgt voor noodloop (P1160) bij remmen, hier valt niet mee te rijden, de MAp sensor meet trouwens een waarde (met alle gebruikers uit) van 0,370bar 370mbar dus, dit lijkt me in orde....
Heeft iemand een idee of je het gasklephuis in kan leren mbt het schommelend toerental?
voor de rest geen foutcodes.
|
08 jul 2017 10:58 |
|
|
|