Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet correct 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
bedoel je dat spoel?
ik weet niet of je dat apart kunt vervangen of dat moet gebeuren op de testbank
ik ben dat nog niet tegen gekomen als onderdeel
de laatste die ik vervangen heb was van een nissan














,


16 nov 2016 18:15
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Ik bedoel het ding wat linksboven op jouw foto staat, dat is hetzelfde ding waar ik het in het eerste bericht over begonnen ben, waar het dit hele topic al over gaat en wat los te bestellen is...


16 nov 2016 19:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
het rechts boven dat ik bedoel
wat jij bedoeld is apart vervangbaar


16 nov 2016 20:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Pomp op de foto heeft zowel een aanvoer als een retourregeling, dus tweepuntsregeling. L en R zijn beide drukregelaars, maar de ene regelt de toevoer (lagedruk) en de andere regelt de afvoer (hogedruk). De meeste moderne motoren hebben deze tweepuntsregeling. Die van TS heeft alleen aanvoerregeling.
knackor schreef:

Als een dieselspecialist met een drukmeter vaststelt dat de brandstofdruk te laag is, hoe zou hij of zij dan erachter komen of de regelaar of de pomp daar de oorzaak van is?

Dat is niet zo moeilijk, een versleten pomp haalt minder druk. Een regelaar regelt niet goed af
Jouw pomp geeft problemen bij 400 bar druk is dan 78 bar. Terwijl onder andere omstandigheden (rijden) de raildruk prima hoger wordt. Je hebt dus een probleem dat af en toe optreedt, en dan bij lagere raildruk. Niet bij vollast. Dus als er weinig aanvoer nodig is hapert er iets. Dit betekent dat het zit in de aanvoer. Dat kan zijn luchtlekkage, filter, maar ook een slechte werking van de klep. Die is bij Siemens namelijk in tegenstelling tot de meeste andere in rust gesloten. Dus bij lage raildruk wordt hij nauwelijks aangestuurd, is hij dan vuil of klemt hij wat dan gebeurt er even niets zodat slechte werking vrijwel altijd resulteert in lagere druk. Soort van logica zeg maar.

Het kan ook zijn dat de retourlekkage aan de hoge kant is, maar dan heb je vaak ook startproblemen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


16 nov 2016 22:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.