Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet correct 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet correct
Af en toe heeft mijn 2.0 16v HDiF 136pk een storing. Na bij een verkeerslicht stil te hebben gestaan reageerde het gaspedaal soms niet, tot de motor opnieuw gestart werd. Dit alles zonder storingslampje. De laatste tijd gebeurt dat vaker, de motor loopt dan ook onregelmatig en er wordt een storing emissiesysteem gemeld. Soms moet ik de motor vaker opnieuw starten om weer verder te kunnen. Uitlezen geeft dan elke keer de storing "P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet correct", en soms nog wat meer storingen waarvan ik vermoed dat het bijkomstigheden zijn van bovengenoemde storing.

Ik heb gelezen dat de 2.0 HDiF af en toe een defect brandstofdrukventiel kan hebben. Hoe kan ik constateren dat dit daadwerkelijk de boosdoener is? En is het degene op het plaatje?

Afbeelding

En die zit toch onderin de brandstofpomp geschroefd die rechts tegen de cilinderkop zit?


16 nov 2016 13:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
De foutcode betekent dat de brandstofdruk buiten de toleranties valt. Dat kan legio oorzaken hebben.
Welke raildruk is er opgeslagen in het freeze frame? Is deze te laag dan is op zichzelf de drukregelaar wel verdacht als de motor verder koud wel goed aanslaat tenminste.

Om deze te controleren moet je eigenlijk allereerst met een scope de voeding en de aansturing gaan meten. Maar dan nog is voor een leek beoordeling wat lastig.

Je kan hem natuurlijk vervangen om te proberen. Defecte regelaars komen vaak van vervuiling. Je zou daarom ook je brandstoffilter kunnen vervangen en een toevoeging in de tank gooien om te kijken of het daar beter van wordt.

Jouw auto heeft 3 mogelijke Siemens injectiesystemen, mogelijk ook met verschillende HD-pompen ik zou eerst even zoeken op chassisnummer welke HD pomp er in zit. En dan kijken of je daar een drukregelaar bij kunt krijgen. Het is inderdaad wel zo'n ding als op het plaatje.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


16 nov 2016 13:54
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Volgens de Lexia was de brandstofdruk 78 bar waar 408 bar de adviesdruk is. Koud starten gaat prima en als deze storing zich niet openbaart loopt de motor gewoon goed. Nadat de storing is geweest lijkt hij even in noodloop te draaien want dan is er even wat weinig vermogen, maar dat is maar van korte duur en de storingsmelding verdwijnt ook vanzelf na een aantal keer starten.

Volgens service.citroen.com heeft mijn motor artikelnummer 193341 als brandstofdrukregelaar, die is op ebay te vinden voor zo'n 80 euro. Dat lijkt me een prima te overzien bedrag.

Vanzelfsprekend zou verder onderzoek ideaal zijn, maar ik heb zelf geen scope en zou liever niet al te veel geld aan onderzoek uitgeven voor dit oude lor met 460k op de klok. Hoe groot is de kans dat deze storing aan de regelaar te wijten is, of valt daar niets over te zeggen?


16 nov 2016 14:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Zou het ook kunnen zijn dat je pomp zijn opbrengst niet meer haalt?

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


16 nov 2016 15:07
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Ik denk dat dat wel mogelijk is, maar ik weet het niet. Wat ligt meer voor de hand: de pomp of de drukregelaar?


16 nov 2016 15:17
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
kun je de druk niet mechanisch niet meten


16 nov 2016 16:08
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Niet zondermeer, want ik ben slechts een particulier zonder speciaal gereedschap, Daarbij openbaart de storing zich alleen als de motor even stationair heeft gelopen, meestal is dat als het verkeerslicht waar ik stilsta op groen springt. Dat vind ik doorgaans een minder geschikt om de motorkap open te zetten en de druk te meten, ik start de motor dan snel opnieuw en dan is de storing meestal weg. En stel dat ik met een drukmeter zou constateren dat de druk te laag is, hoe kan ik er dan achterkomen of dat aan de pomp of de regelaar ligt?


16 nov 2016 16:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Kan beide, staat toch al 460000km op.

En als je de regellaar vervangt weet je het zeker, denk dat een pomp duurder is.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


16 nov 2016 16:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
bij het starten moet de raildruk tussen de 250 a 300 bar liggen


16 nov 2016 16:40
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Dat volgens de ECU de druk op een bepaald moment niet goed is, is wel duidelijk. En als we er nou even vanuit gaan dat de druk daadwerkelijk te laag is, is er dan een manier om erachter te komen of het aan de pomp of de regelaar ligt? Dat ze beiden verdacht zijn ligt voor de hand, maar is een van de twee op een of andere manier uit te sluiten, of kan je de regelaar alleen uitsluiten door hem te vervangen? Hoe zou een dieselspecialist in dit geval handelen?


16 nov 2016 17:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Die hebben apparatuur om die druk te kunnen meten.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


16 nov 2016 17:26
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
ik heb er zelf eentje gemaakt


16 nov 2016 17:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Ik zal mijn vraag wel heel onduidelijk formuleren want iedereen blijft maar praten over druk meten, terwijl mijn vraag de volgende is:

Als een dieselspecialist met een drukmeter vaststelt dat de brandstofdruk te laag is, hoe zou hij of zij dan erachter komen of de regelaar of de pomp daar de oorzaak van is?


16 nov 2016 17:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
maar wat bedoel je met een drukregelaar ?
Afbeelding


16 nov 2016 17:52
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 HDiF P1164 Brandstofdruk Ontvangen waarde niet corre
Het brandstofdrukventiel.


16 nov 2016 17:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.