Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Die meet hij niet
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
03 nov 2016 19:49 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Precies, dat dacht ik dus ook
_________________ Zeg maar André
|
03 nov 2016 20:15 |
|
|
Yska
C5club Fan
Geregistreerd: 20 maart 2013 20:25 Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Miin ervaring is dat hij bij een defecte benzinepomp wel vonken blijft geven hij startte wel op remmen reininger en de eerste keer dat het gebeurde tikte hij bijna gelijk over op lpg en bleef braaf lopen . toen ik hem de volgende morgen koud wilde starten liep hij wel op remmen reiniger maar liep hij niet op gas want :te Koud. na het plaatsen van een nieuwe benzine pomp geen last meer ge had (opdat gebied
|
03 nov 2016 23:28 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Hele simpele om te kijken of je wel benzinedruk hebt is het even openen van het ventieltje op je injectorrail: dopje eraf en even het pinnetje indrukken.
Als de pomp het doet staat er druk op en spuit de benzine je om de oren. Als de pomp het niet doet staat er geen druk op en krijg je als je geluk hebt een enkele druppel.
Mijn benzinepomp kreunde en kraakte nog wel maar leverde niets meer. (maar die had bijna 400.000 km gefunctioneerd tegen grotendeels gesloten afsluiter)
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
04 nov 2016 10:06 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Mijn excus, ik dacht dat die gemeten werd. Toen ik vorig jaar in Frankrijk stond met een kapotte BSM (relais brandstofpomp), kreeg ik hem niet aan de gang met remreiniger. Vandaar dat ik in de veronderstelling was dat die druk werd gemeten. Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
04 nov 2016 10:31 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Snap ik. Maar de BSM schakelt ook de voeding voor oa de injectoren en de bobine. Vandaar dat je geen vonk hebt. Globaal kun je voor diagnose van een motor die niet aanslaat deze vuistregels hanteren: Geen vonk wel benzine, voeding of aansturing Geen brandstof, voeding of aansturing Beide niet, voeding of voorwaarden (= keuze stuurapparaat)
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 nov 2016 12:17 |
|
|
Peterzelf
C5club Fan
Geregistreerd: 26 okt 2012 11:35 Berichten: 99 Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: Blue blabla
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Bij mij stond op het ventiel geen druk. Dus er is geen aanvoer van brandstof. Er stond ook geen 12v op de stekker van de pomp, dus ook dat is best vreemd.
Het lijkt het meeste op een kabelbeuk of iets. Ik hoop vooral dat het geen heel erg dure grap wordt.
_________________ C5 2.0-16V PH2 Break https://youtu.be/enAXDwVi-FI
|
04 nov 2016 12:51 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Het kan uiteraard ook de BSM zijn die de brandstof pomp niet meer aanstuurt. Je kan meten aan zekering F2 in de BSM(onder de motorkap), daar zou met constact aan 12V(13,8) aanwezig moeten zijn. Als dit niet het geval is, kun je rechtstreeks 12v vanaf de accu op deze zekering zetten(aan de bovenzijde van de zekering zijn 2 metalen pinnetjes). Je zou dan wel de pomp moeten horen draaien.....
_________________ Zeg maar André
|
04 nov 2016 17:35 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Wat ik begreep toen de wegenwacht met mijn benzinepomp aan het knoeien was is dat bij contact aan de pomp kort stroom krijgt om druk op de rail te zetten om vervolgens weer uit te gaan tot het moment dat de motor loopt.
Dat betekent dat je dus maar heel kort tijd hebt om stroom te meten (bij mij kwam die stroom dus wel: mijn pomp was gaar en ik werd inderdaad ook met een spuitbus op LPG gezet.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
04 nov 2016 22:27 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Dat kort valt wel mee.....het is ong 5 seconden, wat lang genoeg is om te meten of er spanning aanwezig is. En elke keer contact uit en aan is weer 5 seconden.
_________________ Zeg maar André
|
05 nov 2016 01:24 |
|
|
Peterzelf
C5club Fan
Geregistreerd: 26 okt 2012 11:35 Berichten: 99 Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: Blue blabla
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Het heeft even geduurd, maar het lek is boven. Vandaag mag ik haar weer halen. Toen ik zelf al even had gekeken zal ik een relais en zekering een beetje halfbakken bij de BSM liggen. Dit bleek wel de boosdoener. Deze constructie was gemaakt voor het constante stroom voor de trekhaak. Nu is het relais blijven hangen en doordat er een zekering in zat van 30A was deze niet geknapt en het gevolg is dat de BSM is doorgebrand. Duur geintje, dat wel. Aan de andere kant wel weer fijn dat ze weer naar huis komt. C1 is prima, maar ook niet meer dan dat.
_________________ C5 2.0-16V PH2 Break https://youtu.be/enAXDwVi-FI
|
14 nov 2016 15:08 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Opeens niet meer aanslaan 2.0-16V type 2
Fijn dat het opgelost is. De rekening zal ze vast wel waard zijn
_________________ Zeg maar André
|
14 nov 2016 20:19 |
|
|
|