Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 lekke klep ew10a-rfj 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2013 19:25
Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht lekke klep ew10a-rfj
na 360dkm heb ik een lekke klep , max 5 bar compressie vs 11bar andere cilinders ik heb een sloop
motor met goede kop gevonden en wil de kop nu over zetten vraag : moet ik de kop laten vlakken ?
zo ja moeten de kleppen er uit, moeten er ook nieuwe kopbouten in en kan iemand mij zeggen hoe de aantrek procedure is , Groet Ramiro


13 sep 2016 18:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Bij het overzetten van een cilinderkop is het raadzaam om de kop te laten controleren. Het revisiebedrijf kan wel bepalen of er gevlakt moet worden of niet. Kleppen hoeven er niet uit. Verder heb je een complete kopset met afdichtingen en nieuwe bouten nodig. In het downloadgedeelte op dit forum zijn vraagbaken te vinden waarin de procedure beschreven wordt. Ook bij diverse boekhandels zijn deze boeken te koop.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


13 sep 2016 18:30
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2012 12:59
Berichten: 185
Woonplaats: De Westereen
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Ja, de kop moet gevlakt worden.
Nee, de kleppen hoeven er niet uit.

Hieronder een afbeelding met de aanhaal volgorde en een stukje tekst over de kopbouten wanneer die nog te gebruiken zijn, maar eigenlijk moeten worden vervangen.

Bijlage:
Clipboard01.jpg


Dit zijn de aanhaalkoppels eerste kolom is in Nm (de tweede in het in de UK gebruikelijke Lbt/ft.)

Bijlage:
Clipboard02.jpg


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D


13 sep 2016 18:41
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2013 19:25
Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Bedankt voor de info ik zal latenhoren hoe het gegaan is Groet Ramiro


13 sep 2016 19:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Yska schreef:
na 360dkm heb ik een lekke klep , max 5 bar compressie vs 11bar andere cilinders .......


Hoe heb je geconstateerd dat dit compressieverlies veroorzaakt wordt door een lekke klep en niet door iets anders?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


14 sep 2016 12:43
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4468
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Aangezien koppen lichten een beetje mijn favoriete hobby is :D , zou ik aanraden om zeker de kop uit de sloper, te laten controleren.
Niet alleen vlakken, maar ook de klepseals laten vervangen en eventueel de kleppen opnieuw inslijpen, nu kan het nog, straks niet meer als de kop ingebouwd is.


14 sep 2016 13:56
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Mee eens.

(@Sohail: Ik dacht dat verstuivertje trekken jouw hobby was?)


14 sep 2016 14:05
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2013 19:25
Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
door een fout van de sloper heb ik nu een blok dat volgens zeggen goed gedraaid heeft km st 235000 ik den dat ik nu het hele blok maar ga over zetten , althans als de automaat uit voering
niet al te veel af wijkt . ik ze t dus alleen het kale blok over alle elektronica komt van mijn eigen auto wel zet ik er gelijk nieuwe klepstoters in en een nieuwe drukgroep (oude 160dkm)
op de vraag waarom ik de kleppen verdenk : behalve compressie verlies is er een afwijkend uitlaat geluid (als of hij in noodloop is terwijl dat niet zo is) de olie schoon is , geen overmatige onderdruk
en ook geen gestegen olie verbruik :1op 2500- als ik hem met een obd2 lezer uit lees krijg ik oa een fout in de katalysator zou M.I. wel eens door die lekke klep kunnen komen .
verder lijkt het mij ook niet onlogisch dat zelfs hydraulische klepstoters wel eens uit gesteld raken
het is geleidelijk aan (10000km) slechter geworden .
als iemand mij kan vertellen of de bobtail blokken van een automaat en handbak gelijk zijn hoor ik het graag. het zijn beide ew10 blokken de oude ew10a 2005 en de "nieuwe" ew10ae 2006 beide uit een PH 2 groet Ramiro


17 sep 2016 20:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Ik weet zo even niet wie of welk topic het was, maar bij een bepaalde motor zit er verschil in de onderste motorsteun vwb een aut of handbak. deze persoon had ook een ombouw gedaan, maar de steun laten zitten waardoor er 2x zijn aandrijfas de vertanding van de bak sloopte.....

_________________
Zeg maar André


18 sep 2016 00:25
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10
Berichten: 4076
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
volgens mij was er ook iets met de bak maar wert het niet zeker meer.
had iets te maken met aansluiting van de koppeling of iets dergelijks
weet het niet meer precies. Volgens mij weet jw wel of het mogelijk is :smt203

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


18 sep 2016 11:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
...die weet wel het eea, maar niet alles uit het hoofd ;)
Daar heb ik de doc's voor nodig, maar daar kan ik op dit moment niet bij.

Wat bij peterb gespeeld heeft is dat de onderste motorophanging van zijn HDi 136 niet klopte, die was bij een motorwissel blijven zitten van de oude situatie met een normale bak.
Voor zijn AM6 moest daar een andere onder, met een hoop ellende tot gevolg toen dat niet gedaan was.

Of dat ook speelt bij deze motor en bak weet ik niet.
Maar als jullie op service.citroen kijken naar de artikelnummers van de onderste ophanging van de handbak en van de automaat kom je daar gauw achter.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


18 sep 2016 11:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Als de motor codes gelijk zijn, is het gewoon mogelijk om de motor om te hangen.

Advies is dan wel om zoveel mogelijk van de originele motor om te zetten, zoals motor steunen.
Vliegwiel en draadboom zijn uiteraard noodzakelijk om over te zetten.

Topic van de verkeerde motorsteun is hier te vinden:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=9676&start=75

_________________
Zeg maar André


18 sep 2016 11:36
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2013 19:25
Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Ik ben van plan allen het basis blok te gebruiken alle hang ons (op de Dynamo en start motor na)
komen van mijn eigen auto .


18 sep 2016 18:58
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 apr 2009 16:29
Berichten: 816
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Het heeft even geduurd voor ik je avatar door had. Nu is het zo duidelijk dat ik me niet meer kan voorstellen dat ik het niet zou zien. Leuk.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

_________________

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
Afbeelding


19 sep 2016 11:44
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2013 19:25
Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Goed de motor is er uit uit laat klep is zo lek als een mandje inlaat kleppen dik onder het kool
ik benblij dat ik die andere motor heb gekocht daar zat ook nog een keurige kat bij mijn ie kat is half leeg gebrand de restanten zullen wel in de 2e kat liggen ik zet nu de kat van mijn "nieuwe" motor
maar om de ze motor is keurig schoon bij de inlaat kleppen ik zet er wel gelijk nieuwe klepstoters
kosten tegenwoordig €6,50 per stuk de disterbutie span rol en waterpomp gaan mee van de oude
motor want die hebben nog maar 15000 km gelopen ook de koppeling gaat nieuw en de rem blokjes
weet iemand de aantrek koppels van de vliegwiel bouten ? groet Ramiro


25 sep 2016 18:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.