Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 lekke klep ew10a-rfj 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Bedankt voor de link :smt023
Eerlijk is eerlijk hier gaat het inderdaad om een relais.
Echter niet om het omschakelrelais.

Dit relais schakelt de signaaldraad van de benzine-injectoren naar de simulator in de regeleenheid (om het signaal te simuleren) op het moment dat er op LPG gereden wordt. Nog steeds blijft de voeding van beide injectoren intakt en worden de LPG injectoren aangestuurd terwijl de benzine-injectoren worden gesimuleerd.

Bij een slecht contact zal de motorregeleenheid dus geen simulatiesignaal krijgen van de injector en een foutcode op de injector opslaan.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


17 dec 2016 23:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 375
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Bij lpg bedrijf worden de benzine injectoren deels gevoed met weerstanden dit is om een motor management storing te voorkomen en dient zo weinig te zijn dat de injectoren gesloten blijven.

De ecu van de auto wordt gebruikt om de lpg injectoren aan te sturen dit scheelt Vialle werk om de aansturing en de lamdas te verwerken in hun lpg systeem.

Dit relais wil nog wel eens problemen geven.


17 dec 2016 23:20
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Bijna goed:

Het 'relais' is die simulator. De weerstanden worden door dit relais tussen + en stuurdraad geschakeld ter simulatie voor de injectoren inderdaad om genoemde reden. Dus niet in serie met de injectoren. Soms zitten die weerstanden in dit relais ingebouwd en soms worden ze apart gemonteerd.

Een LPG systeem maakt altijd gebruik van de mengselregeling van de regeleenheid motor. De LPG eenheid past daar slechts een correctie op inspuittijd op toe om op LPG te kunnen draaien. Zoals je weet is de lambda een correctiewaarde, en niet maatgevend voor de mengselvorming. Die geschiedt puur op luchtmassa (MAP of MAF) .

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


17 dec 2016 23:28
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2013 20:25
Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Heren! ik voel me een beetje een patiënt waar bij de doktoren over mijn voeten eind staan te discussiëren. ;) het mm lampje is nog steeds uit , hij loopt prachtig .
ik heb wel een lexia maar geen ervaring daar mee .
ik heb toen ik deze motor in bouwde alles van de oude motor laten zitten inclusief de opgeslagen storingen van de oude motor (lekke klep + leeg geblazen KAT ) mijn theorie is dat het motor management heeft aan gepast aan de nieuwe ken waarden en dat op het laatst zelfs de(permanente)fout
"onvoldoende werkende Katalysator" oid die ik zag op de lexia gewist is , of kan dat niet?
het gedoe met de koude start trad ook op bij benzine bedrijf . starten- lopen op 1100 t
na +/- 1 minuut (soms langer ) stationair draaien :rommelig lopen MM lampje knippert . geen vermogen .
remedie uit zetten starten :motor loopt weer prima en blijft dat ook doen .
ben ook al eens bij oldenhage geweest (jaren terug) hij stopte er nieuwe bougies in en resette
de boel .
na twee dagen was het mm lampje weer terug en eigenlijk nooit meer uit ge gaan.


18 dec 2016 15:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Ik begrijp je opmerking. Excuses daarvoor.
Fijn dat je een lexia hebt.

Het zgn wegleren dat je bedoelt zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn.

Begin eens met de initialisatie procedure te doen bij koude motor. Je vindt hem onder injectie. Doe dit op benzine. Koud. Volg de aanwijzingen die de lexia geeft. Let ook even op dat de ac uit is. Dat moet via het menu bij jouw auto.

Daarna kun je kijken wat er eventueel terug komt aan klachten en storingscodes.
Als je dat dan meldt kunnen we daar wellicht een volgende stap voor bedenken.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


18 dec 2016 17:11
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2013 20:25
Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
BJG dat is nuttige info, ga ik na mijn vakantie proberen ik laat het horen Groet Ramiro


19 dec 2016 00:49
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2013 20:25
Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Nog even een update over de c5 een tijd lang (2000km) bleef het lampje uit wel bleef ik zo af en toe door de airbag/gordelspanner geplaagd maar dat was na enig frotten aan de stekker in de midden console ook op gelost .
toen ging het mm lampje weer aan ,verder bleef de motor prima starten /lopen ook koud
wat ik wel al van af het begin gemerkt had was dat de motor met belasting af en toe hikte,
op eens kreeg ik ook koud een hele boel abs/ asr gedoe als de motor warm was en ik herstartte
was alles weg .
ik had de bobine rail van mijn oude motor nog liggen en die heb ik er maar weer eens op geschroefd
bij de 2e herstart bleef het mm lampje uit het hikken is weg en het abs/asr gedoe ook .
momenteel rijd ik met een Storingsvrije (op bestuurders niveau ieder geval) auto .
het olie verbruik van deze motor is 1 liter op 6000 km .
zo als ik het nu bekijk zijn een hele boel "elektronische" fouten toch aan een mechanisch elektrische
probleem te wijten
groet Ramiro


11 feb 2017 22:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: lekke klep ew10a-rfj
Klopt.
De electronica regelt de boel en controleert die regeling. Gaat het dan ergens mis dan wordt dit gesignaleerd. Vaak is het een mechanisch probleem.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 feb 2017 00:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.