Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Nieuw hier en een prijzig probleem.. 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
De keren dat ik vliegwielen los gehad heb bij Eenden, DS-en en GS-en, heb ik er altijd nieuwe voor teruggedaan ;)

En over welk enooooorm bedrag hebben we het daarbij helemaal?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 sep 2016 19:53
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
het gaat niet om het bedrag , gewoonlijk moet je ze bij de dealer gaan halen en die moet ze dan soms nog bestellen en je moet er dan nog voor rijden


05 sep 2016 20:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Inderdaad. Daarnaast zouden ze gewoon in de kit moeten zitten. Maar het gebruik van de oude bouten levert geen enkel risico of bezwaar op. Gewoon opnieuw monteren en als je het leuk vindt doe je een drupje loctite aan de schroefdraad.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


05 sep 2016 21:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
zo is het met de aanhaalmomenten die durf ik ook altijd niet aanhouden


05 sep 2016 22:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
GW-tje schreef:
Inderdaad. Daarnaast zouden ze gewoon in de kit moeten zitten. Maar het gebruik van de oude bouten levert geen enkel risico of bezwaar op. Gewoon opnieuw monteren en als je het leuk vindt doe je een drupje loctite aan de schroefdraad.


Het vliegwiel haal je er af als je twijfels hebt over, dan wel preventief de krukaskeerring wilt vervangen.
En dan zullen die bouten niet in de kit zitten, net zo min als die krukaskeerring.
Als je dus de krukaskeerring wilt vervangen, moet je die bij de dealer halen. En dan is het tegelijk kopen van de bouten geen probleem, toch?
Oftewel, het naar de dealer moeten gaan daarvoor is wat mij betreft geen argument, als je daar toch ook naar toe moet voor die krukaskeerring.

Ook de keerringen van de bak zitten niet in de kit, die vervang je toch ook?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 sep 2016 22:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Die bouten zul je inderdaad bij de dealer moeten halen, ergens anders is de maat M9x22 niet verkrijgbaar. Toch zal de kwaliteit van de bouten een 8.8 of hooguit 10.9 zijn. Het zijn bouten met volle draad, geen deel wat kan rekken, geen reden om te vervangen.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


06 sep 2016 09:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Wel met locktite monteren. Anders lekt er olie via de schroefdraad. De meeste krukasflenzen hebben geen blinde gaten (meer).

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


06 sep 2016 09:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Ook bouten met volledige schroefdraad rekken, uiteraard.
Zelfs nog een beetje meer dan zonder die schroefdraad.

Dat ze vastzitten en het vliegwiel tegen de krukas klemmen moet komen door die rek, iets anders kan dat niet bewerkstelligen. Dat moet dan gebeuren over de de dikte van het vliegwiel en de eerste deel van de schroefdraad in de krukas, die begint pas iets dieper.

Wat hun sterkte is weet ik niet, evenmin wat precies hun materiaalsamenstelling is.

De wijze van vastzetten is beschreven in het document B1BB77P0 Aanhaalkoppels : Motor INJECTIE EW10J4 OF INJECTIE EW7J4:
Citaat:
Vliegwiel >> Voorspannen met 2 daN.m en vervolgens vastzetten onder een hoek van 21° ± 3 °

Na dat voorspannen met 20 Nm, zal dat vervolg met die hoek van 21° ± 3 ° bedoeld zijn om de rek te bewerkstelligen, naar ik denk..........

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


06 sep 2016 10:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Klopt. Toch wordt vervangen niet altijd voorgeschreven. Ik deed dit eigenlijk wel altijd.
Als je materiaal bestelt, dan doe je de bouten er gewoon bij.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


06 sep 2016 13:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2015 10:58
Berichten: 45
Woonplaats: Elst (gld)
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Hi Frank,

Welkom en join the club... Ik zit met hetzelfde kwaaltje, geen versleten koppeling maar wel een krukaskeerring die lekt. Oftewel dezelfde reparatie :-)

Ik ben na een beetje rondbellen tot 550-570 gekomen, incl. alles. Beetje rondbellen in de buurt kan geen kwaad :smt023


06 sep 2016 14:44
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 05 sep 2016 11:50
Berichten: 6
Auto: C5 break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185.000
Kleur: Donker


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Heb vandaag iemand gesproken die bij mij betrouwbaar en deskundig overkwam. Hij levert mij een koppelings-set van het merk Luk en doet verder alle werkzaamheden voor een totaal prijs van 440,- euro. Ik krijg zelfs garantie bij hem. Weet natuurlijk niet wat dit uiteindelijk gaat opleveren, maar klinkt goed lijkt mij.


06 sep 2016 19:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2015 10:58
Berichten: 45
Woonplaats: Elst (gld)
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Mocht het bevallen, mag ik dan vragen waar je bent geweest?


07 sep 2016 11:36
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4500
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Valeo adviseerde mij om de bouten te wisselen, het zijn rekbouten werd mij verteld.
Nou was het bij mij een bijzonder geval ivm een vast vliegwiel, waarvan de boutjes niet door Citroen geleverd worden.
Normaal gezien kosten de originele boutjes voor de diverse motoren c.a. € 1/ stuk, kun je geen risico voor nemen lijkt mij :)
Je heb er 6 nodig, maar vreemd genoeg worden ze per 8 verkocht :D
Het zijn overigens vrij sterke bouten, 12.9 of zelfs sterker als ik me niet vergis.


07 sep 2016 22:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.