Nieuw hier en een prijzig probleem..
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
De keren dat ik vliegwielen los gehad heb bij Eenden, DS-en en GS-en, heb ik er altijd nieuwe voor teruggedaan En over welk enooooorm bedrag hebben we het daarbij helemaal? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 sep 2016 19:53 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
het gaat niet om het bedrag , gewoonlijk moet je ze bij de dealer gaan halen en die moet ze dan soms nog bestellen en je moet er dan nog voor rijden
|
05 sep 2016 20:03 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Inderdaad. Daarnaast zouden ze gewoon in de kit moeten zitten. Maar het gebruik van de oude bouten levert geen enkel risico of bezwaar op. Gewoon opnieuw monteren en als je het leuk vindt doe je een drupje loctite aan de schroefdraad.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
05 sep 2016 21:59 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
zo is het met de aanhaalmomenten die durf ik ook altijd niet aanhouden
|
05 sep 2016 22:27 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
GW-tje schreef: Inderdaad. Daarnaast zouden ze gewoon in de kit moeten zitten. Maar het gebruik van de oude bouten levert geen enkel risico of bezwaar op. Gewoon opnieuw monteren en als je het leuk vindt doe je een drupje loctite aan de schroefdraad. Het vliegwiel haal je er af als je twijfels hebt over, dan wel preventief de krukaskeerring wilt vervangen. En dan zullen die bouten niet in de kit zitten, net zo min als die krukaskeerring. Als je dus de krukaskeerring wilt vervangen, moet je die bij de dealer halen. En dan is het tegelijk kopen van de bouten geen probleem, toch? Oftewel, het naar de dealer moeten gaan daarvoor is wat mij betreft geen argument, als je daar toch ook naar toe moet voor die krukaskeerring. Ook de keerringen van de bak zitten niet in de kit, die vervang je toch ook? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 sep 2016 22:50 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Die bouten zul je inderdaad bij de dealer moeten halen, ergens anders is de maat M9x22 niet verkrijgbaar. Toch zal de kwaliteit van de bouten een 8.8 of hooguit 10.9 zijn. Het zijn bouten met volle draad, geen deel wat kan rekken, geen reden om te vervangen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
06 sep 2016 09:23 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Wel met locktite monteren. Anders lekt er olie via de schroefdraad. De meeste krukasflenzen hebben geen blinde gaten (meer).
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 sep 2016 09:56 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Ook bouten met volledige schroefdraad rekken, uiteraard. Zelfs nog een beetje meer dan zonder die schroefdraad. Dat ze vastzitten en het vliegwiel tegen de krukas klemmen moet komen door die rek, iets anders kan dat niet bewerkstelligen. Dat moet dan gebeuren over de de dikte van het vliegwiel en de eerste deel van de schroefdraad in de krukas, die begint pas iets dieper. Wat hun sterkte is weet ik niet, evenmin wat precies hun materiaalsamenstelling is. De wijze van vastzetten is beschreven in het document B1BB77P0 Aanhaalkoppels : Motor INJECTIE EW10J4 OF INJECTIE EW7J4: Citaat: Vliegwiel >> Voorspannen met 2 daN.m en vervolgens vastzetten onder een hoek van 21° ± 3 ° Na dat voorspannen met 20 Nm, zal dat vervolg met die hoek van 21° ± 3 ° bedoeld zijn om de rek te bewerkstelligen, naar ik denk.......... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 sep 2016 10:19 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Klopt. Toch wordt vervangen niet altijd voorgeschreven. Ik deed dit eigenlijk wel altijd. Als je materiaal bestelt, dan doe je de bouten er gewoon bij.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 sep 2016 13:03 |
|
|
MvdG85
V.I.P.
Geregistreerd: 15 nov 2015 10:58 Berichten: 45 Woonplaats: Elst (gld)
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Hi Frank, Welkom en join the club... Ik zit met hetzelfde kwaaltje, geen versleten koppeling maar wel een krukaskeerring die lekt. Oftewel dezelfde reparatie Ik ben na een beetje rondbellen tot 550-570 gekomen, incl. alles. Beetje rondbellen in de buurt kan geen kwaad
|
06 sep 2016 14:44 |
|
|
Frank SSB
C5club Newbie
Geregistreerd: 05 sep 2016 11:50 Berichten: 6
Auto: C5 break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185.000
Kleur: Donker
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Heb vandaag iemand gesproken die bij mij betrouwbaar en deskundig overkwam. Hij levert mij een koppelings-set van het merk Luk en doet verder alle werkzaamheden voor een totaal prijs van 440,- euro. Ik krijg zelfs garantie bij hem. Weet natuurlijk niet wat dit uiteindelijk gaat opleveren, maar klinkt goed lijkt mij.
|
06 sep 2016 19:22 |
|
|
MvdG85
V.I.P.
Geregistreerd: 15 nov 2015 10:58 Berichten: 45 Woonplaats: Elst (gld)
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Mocht het bevallen, mag ik dan vragen waar je bent geweest?
|
07 sep 2016 11:36 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4500 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Nieuw hier en een prijzig probleem..
Valeo adviseerde mij om de bouten te wisselen, het zijn rekbouten werd mij verteld. Nou was het bij mij een bijzonder geval ivm een vast vliegwiel, waarvan de boutjes niet door Citroen geleverd worden. Normaal gezien kosten de originele boutjes voor de diverse motoren c.a. € 1/ stuk, kun je geen risico voor nemen lijkt mij Je heb er 6 nodig, maar vreemd genoeg worden ze per 8 verkocht Het zijn overigens vrij sterke bouten, 12.9 of zelfs sterker als ik me niet vergis.
|
07 sep 2016 22:13 |
|
|
|