Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Auteur |
Bericht |
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
@ GW Dinsdag ga ik naar Martijn om hem aan de lexia te hangen, heb je nog tips waar we naar kijken kunnen?
Groet Harry
|
31 aug 2016 20:38 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
als je hem uitgelezen heb , dan kun je zien wat eruit komt
|
31 aug 2016 20:51 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 19:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Live data uitlezen is inderdaad goed te doen. (net even bezig geweest) We gaan de brandstof en injectie schermpjes gewoon allemaal bij langs en we maken wel foto's. Misschien komt er ook al een belangrijke opgeslagen storing uit. Net bij mij gekeken, lambda waarden schommelen bij mij allebei nogal, ééntje zou toch niet moeten schommelen? Ik heb ook een "veroudering katalysator" in de lexia staan trouwens. Maar ik lees mij wel ff in en ik maak wel een apart topic als dat nodig blijkt te zijn
|
05 sep 2016 18:24 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Super
|
05 sep 2016 21:04 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 19:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Nou. Interessant! Op benzine prima lopend zo lijkt het. Op gas gelijk héél beroerd schokkend lopen, mengselgasregeling storing. "Overslag cylinder 4". Onstekings vervroeging op -17 of zo, terwijl ie op benzine -3 was, zoiets. Dumnoz komt nog wel met foto's van de schermpjes Hij heeft een ouwe bobine van me mee die ook niet perfect is maar niet met dit soort problemen kwam. Om ff te testen. Dus hoe de overgang van benzine naar gas gaat.
|
06 sep 2016 21:29 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Bedankt Martijn voor je hulp
Ik ga de bobine deze week nog proberen, kunnen we zien of dat een ander beeld geeft. Zoja dan een nieuwe bobine kopen.
Hoe zet ik hier plaatjes neer?
|
06 sep 2016 21:40 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 19:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Weer veilig thuis zie ik Officieel moet het zo doen, maar mij lukt het niet, zelfs 800x600 plaatjes (jaren '90 resolutie) zijn "te groot" dus ik zet hier meestal geen plaatjes meer neer. viewtopic.php?f=2&t=108
|
06 sep 2016 22:04 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
ik doe het langs picasa
|
06 sep 2016 22:09 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Dit lijkt veel op wat ik met mijn Xsara heb gehad, was de verdamper die steeds slechter ging werken. Als ik het goed zeg werd er daardoor niet genoeg brandstof aan de motor aangeboden om volledig te kunnen lopen.
Ik had eerst wat problemen met op gang komen maar met de tijd werd dat steeds moeizamer.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
06 sep 2016 23:37 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
De eerste 3 foto's loopt de auto op benzine, dit ziet er eigenlijk goed uit. Nu na het omschakelen op gas. Dat ziet er niet goed uit. het lijkt waarschijnlijk de bobine te zijn. Ik heb van Martijn een andere bobine mee gekregen om te proberen. Dit leek gisteren goed te gaan maar vandaag het zelfde euvel weer. Of de bobine is ook niet goed of er is toch wat anders aan de hand. Heeft iemand een idee? Wat nu ook aan de hand is dat ik clmc niet meer in en uit kan schakelen. Voor die tijd altijd gewoon aan laten staan. We hebben hem wel met de lexia getest en was goed. Dit beeld heb ik nu, waar tijd en datum staat stond voorheen iets van de klimaatcontrole De airco kan ik wel in en uitschakelen. ????
|
08 sep 2016 20:04 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Je hebt een permanente storing op de gestuurde thermostaat. Dit defect zorgt dat je airco niet mag draaien. Je moet de thermostaat vervangen door een type zonder verwarmingselement met bestelnummer 1338A0. Deze thermostaat is op alle sites wel te vinden als je op dit nummer zoekt. De originele thermostaat opent bij 105°C en de vervanger bij 89°C.
Vreemd is de vervroeging van de ontsteking bij draaien op LPG, die is echt vele malen groter dan op benzine.
Voor wat betreft cilinder 4; storing wissen en kijken of deze terugkomt. Als dat zo is, moet je kijken naar de injector van deze cilinder en de bedrading daarvan. Het kàn ook de bobine zijn. Je moet zeker weten dat je een goede hebt om de bobine uit te kunnen sluiten.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 sep 2016 08:29 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Let wel: het gaat om de benzineinjector van cilinder 4. Je LPG-installatie "volgt" deze injector. Cilinder 4 zit aan de kant van je koelwaterexpansievat en LDS vat. Cilinder 1 zit aan de kant van de accu.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 sep 2016 09:16 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
ook de stekkers is nazien
|
09 sep 2016 09:31 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Zeker waar. Je kunt ook de injector van cilinder 4 uitwisselen met die van een ander. Als de storing dan mee verhuist, is de injector niet fris meer. Een goede gebruikte is voor rond de 25 euro bij de diverse demontagebedrijven wel te vinden. Als het probleem in de bekabeling zit, is de kans, zoals Willy4 al aangeeft, het grootst dat de stekker niet lekker zit.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 sep 2016 09:41 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Dit doet hij alleen op gas dus, op benzine loopt hij keurig netjes. Ik zal een nieuwe bobine kopen zodat we die uit kunnen sluiten. De gasboer heeft de gas injectoren getest en aan de computer gehangen, hier geen problemen. Natuurlijk op dat moment bleef hij even goed lopen op gas. @ GW Je hebt een permanente storing op de gestuurde thermostaat. Dit defect zorgt dat je airco niet mag draaien. Je moet de thermostaat vervangen door een type zonder verwarmingselement met bestelnummer 1338A0. Deze thermostaat is op alle sites wel te vinden als je op dit nummer zoekt. De originele thermostaat opent bij 105°C en de vervanger bij 89°C. Airco werkt gewoon vervanging is al gedaan
|
09 sep 2016 20:45 |
|
|
|