Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Auteur |
Bericht |
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Hallo
Sinds een poosje wil de auto slecht langer stationair op gas lopen. Ze begint dan te stotteren en krijg dan emissiestoring en valt dan stil. Ik ben al bij de gasboer geweest en is daar aan de kast geweest, geen storingen in de injectoren die functioneren zoals het hoort.
Wat ik nu doe is voor een stoplicht of zo, overschakelen op benzine, dan gaat het goed. maar dat is niet de bedoeling
Ook bij een koude start pakt hij de eerste meters slecht op. Dan rijd hij op benziene dus. Heeft iemand in de buurt van Groningen een lexia en kan daar mee overweg?
Wat ik vermoed is dat er een benzine injector niet geheel goed meer is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
|
23 aug 2016 17:01 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Een benzine injector zou geen problemen mogen geven op lpg, of hij moet lek zijn.... Maar dan nog schakelen de moderne lpg installaties de benzine toevoer af....
Hoe oud zijn de bougies?
En de Lexia is inderdaad de weg om te bewandelen...... Je bobineblok is ook altijd een verdachte bij vage storingen, maar idd.....Lexia
_________________ Zeg maar André
|
23 aug 2016 18:08 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Heeft net een grote beurt gehad incl. bougies. Als een injector lekt kan dit gebeuren denk ik. maar dan zal er druk op moeten blijven staan dus. En dat weet ik niet. Of de afsluiter werk niet goed. Dus ja een lexia kan misschien uitkomst bieden. Mensen in het noorden met lexia aub melden
|
23 aug 2016 18:18 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 18:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Lexia hier, in Grootegast Ik weet nog niet alle ins en outs van het programma, live data uitgelezen nog nooit gedaan/ aan toe gekomen maar het ding doet het prima. Ook het stationair probleem op gas gehad, héél goed schoonmaken van de gasklep en toen ging het weer goed. Gelijk je MAP sensor ff schoonmaken helpt meestal ook wel. Het beroerd lopen met een slechte bobine is weer anders dan het slecht stationair lopen heb ik het idee, als de bobine een vonkje mist krijg je al snel een emissie storing. Stuur maar privé berichtje voor het regelen van een ontmoeting
|
23 aug 2016 20:38 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 22:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Wat verder weg maar ik heb ook een Lexia (Musselkanaal).
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
23 aug 2016 21:10 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Bij problemen op LPG moet je allereerst zorgen dat de wagen vlekkeloos op benzine loopt. Verder zal de Lexia natuurlijk geen LPG-installatie gerelateerde fouten aangeven. Je kunt je lambdasondes bekijken en alle overige zaken. Eventueel de adaptieve waarden van de injectie resetten. Begin eens met een vers drooggasfilter in je LPG-installatie.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
23 aug 2016 21:29 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Stationair niet meer op lpg willen lopen.
GW Ik denk dus dat er iets met de benzine is. Dat er een injector lekt of zo iets. Bij de gasboer was op gas niets te zien alles werkte naar behoren. Er is gelijk ook een nieuw drooggasfilter geplaatst, daar was hij toch al bijna weer aan toe. Daarom wil ik hem aan de lexia hangen om te zien of er iets loos is op benzine. jjbstolk kun je een beetje overweg met de lexia? Zelf heb ik er geen en heb er ook nog niet mee gewerkt, dus is het handig om bij iemand te komen die er iets van af weet. Martijnc5 ik laat je weten wat ik doe
|
24 aug 2016 16:46 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 22:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Ik denk dat ik ongeveer op hetzelfde lexia-niveau zit als Martijnc5
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
25 aug 2016 13:39 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 18:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Tja, ik heb wel eens gevraagd hoe je die live waarden uitleest maar de stilte is dan oorverdovend. Ik denk dat ik er wel achter kom hoor, ben vrij handig, geen gelegenheid/tijd is dan het grootste probleem. Het kan altijd handig zijn om alle opgeslagen foutcodes eens langs te gaan, daar komt vaak al wat interessants uit.
|
25 aug 2016 16:13 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
De meeste schermen in de Lexia geven de mogelijkheid om activatoren en/of sensoren te testen. Dat wijst eigenlijk zichzelf. In het scherm van de injectie kun je dan ook meetwaarden kiezen die je wilt zien, ook dat wijst zichzelf. Kijk er maar eens naar.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
25 aug 2016 18:31 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Bericht Re: TIP: vervangen van O ringen van benzine injectoren Zat me zomaar te bedenken: is bij lpg rijders niet veel waarschijnlijker dat de o ringetjes lekken en daardoor de ecu terug compenseert waardoor het lijkt alsof er een defecte injector is?
Dit in een ander topic gelezen.
Zou dit ook bij mij zo kunnen zijn?
240.xxx gelopen op gas dus zou mogelijk kunnen zijn?
|
29 aug 2016 19:36 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Met een spuitbusje WD40 is eenvoudig te controleren of die lekkage aanwezig is. Motor op benzine laten draaien en bij de aansluiting van de injectoren wat WD40 spuiten. Verdwijnt het spul of gaat de motor ander lopen dan is er een lekje.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 aug 2016 09:15 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Dat ga ik proberen.
|
30 aug 2016 12:24 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 18:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Geprobeerd en geen verschil. De wd40 blijft gewoon staan en er is ook geen verandering in het lopen van de motor. Dan zullen de rubbertjes wel in orde zijn denk ik. Martijn C5 je hebt pb
|
30 aug 2016 19:02 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Inderdaad, geen oorzaak in die hoek.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
31 aug 2016 07:41 |
|
|
|