Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Auteur |
Bericht |
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Je schrijft daar dat je hem hebt warm laten draaien, maar in het scherm staat dat die koud moet zijn
|
13 okt 2016 21:30 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 19:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Koud starten he Tijdens de test word ie natuurlijk warm, en dan mag je een hele poos wachten tot de ventilator gaat draaien. Dan een dot gas geven tot 5000 toeren of zo en dan ben je klaar. Geeft ie allemaal aan. Computer dus wel even op de adapter aansluiten.
|
13 okt 2016 23:20 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Zal dan wel heel lang duren met deze kou
|
14 okt 2016 00:38 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Dat heeft inderdaad lang geduurd De auto heeft ongeveer 50 minuten staan draaien voordat de koelventilator aansloeg. Na tijd waren de parameters van de injectietijd anders, ze waren iets hoger nu. Jammer genoeg geen foto's van de schermen gemaakt. Lijkt of hij nu beter op benzine loopt en sneller reageert op het gas geven. Het probleem op lpg is niet verdwenen, maandag komt Romio langs om de lpg kant goed na te kijken. http://www.marktplaats.nl/verkopers/12916692.html
|
16 okt 2016 17:22 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 19:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Spannend, ik ben benieuwd wat er met het gasgebeuren aan de hand is, nu we wel zeker weten dat ie het op benzine goed doet.
|
16 okt 2016 20:43 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Goh, hij is goedkoper geworden!
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
17 okt 2016 10:28 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Hij is geen Landi specialist maar een echte vialle specialist. Kon niet in mijn computer inloggen en had zelf nog 1 liggen, daar kon hij wel inloggen. Het leek eerst dat het een computer probleem was maar na een stukje rijden en toen weer stationair lopen het zelfde probleem. Hij moet meer tijd hebben om te zoeken. Misschien toch de injectoren Blijft zoek plaatje dus.
|
17 okt 2016 18:52 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Welke injectoren? Van de benzine of de lpg?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
17 okt 2016 19:15 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Lpg die van benzine lijken goed
|
17 okt 2016 21:49 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 19:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Dan ben je vrij snel klaar toch? Injector 4 verwisselen en dan kijken of het probleem nu optreedt bij een andere cilinder?
|
18 okt 2016 02:23 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Ik ga zo de lpg injector wisselen van plaats, kijken wat er gebeurd.
Welke cilinders ontsteken gelijke tijd?
Ik zou dan in principe ook de stekkers kunnen omwisselen om te kijken of er in stekker 4 een draadbreuk zit. Redeneer ik goed of heb ik het verkeerd?
Maar eerst injector wisselen
|
19 okt 2016 17:09 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Welke cilinders ontsteken gelijke tijd? geen enkele . 1-3-4-2 is de ontstekings volgorde ik weet niet hoe je de draden ga verwisselen ?
|
19 okt 2016 17:13 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Dan wil dat niet, ik zat met mijn gedachte bij een motor waar cilinders gelijk ontbranden. Maar dat zijn een paar cilinders meer De stekkers zijn makkelijk te wisselen omdat de injectoren in een rail zitten.
|
19 okt 2016 17:33 |
|
|
Dumnoz
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20 Berichten: 435 Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
Dit is dus een Landirenzo injectorrail Stekkertjes zijn dus makkelijk te wisselen. Het is dus inderdaad de injector, ik heb hem gewisseld met nr. 3 en deze geeft nu storing. Nu de vraag, kan ik met 1 injector toe of moet ik de complete rail vervangen (zoals DMI in Groningen vertelde)
|
19 okt 2016 20:39 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Stationair niet meer op lpg willen lopen.
|
19 okt 2016 21:01 |
|
|
|