Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Ventilator slaat niet aan 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 maart 2016 21:15
Berichten: 13
Auto: 2.0-16V Automaat Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 225000
Kleur: Beige


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Ventilator slaat niet aan
Beste clubbers,

Ik heb wat probleempjes met mijn C5 en over één van die problemen hoor ik graag jullie ervaringen / tips.

Als ik de snelweg oprijd (130) dan wordt na een minuut of 5 de motor te warm. Het STOP-lampje op het dashboard gaat branden en de boordcomputer geeft de melding Motortemperatuur te hoog.
Als ik het gas dan loslaat en na 1 sec weer indruk, gaat de motortemperatuur naar 'normaal'. Het lijkt dan alsof de ventilator is aangeslagen. Ik zou verwachten dat dit automatisch zou moeten gebeuren vóór ik het gas loslaat.

Het is een Phase II 2.0 automaat.

Groet,
Joran


09 aug 2016 08:45
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilator slaat niet aan
Check eerst maar eens wat de werkelijke kvs temp is door haar uit te lezen.


09 aug 2016 08:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilator slaat niet aan
Even een stukje voor de beeldvorming:
- Hoe lang rij je dan al?
- Wat doet je olie temperatuur?
- Blijft de temperatuur daarna normaal of herhaalt het zich?
- Als je airco aanstaat draait dan je fan?

Lijkt verdacht veel op het probleem wat ik ook heb/gehad.
Iceman schreef:
Met deze warme dagen wel tijdens het opwarmen gehad dat de koelvloeistof temperatuur opliep tot "10u", de temperatuur zakt vrij snel weer naar normaal.
Daar ben ik niet helemaal happy mee, ik ga daarom ook de thermostaat vervangen. Vermoedelijk dat de thermostaat niet snel genoeg open gaat.
Dit en in combinatie met de fan ( viewtopic.php?p=563458#p563458 ) heb ik besloten om er een 89C thermostaat ipv een 105C in te gaan zetten.
Ik weet dat de fan op 20% draait met de airco aan, dus met de 89C thermostaat er in kan hij in ieder geval zijn warmte kwijt.



Zet even je woonplaats in je profiel, vast een forumlid die je kan/wil helpen met een lexia om de dame uit te lezen.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


09 aug 2016 10:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilator slaat niet aan
Bij 130 km/h heb je geen ventilator nodig ;) dus dat zal het niet zijn.

Even checken of de temperatuur dan daadwerkelijk te hoog wordt, dan zal het met de thermostaat te maken hebben.
Het kan ook zijn dat de KVS sensor lek is waardoor koelvloeistof binnentreedt en af en toe sluiting ontstaat. (Een KVS sensor is een NTC, dus sluiting = lage weerstand betekent dan een hoge temperatuur) Maar dan zou het ook onder andere omstandigheden moeten voorkomen.

Dus gezien je omschrijving denk ik aan het eerste.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


09 aug 2016 12:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.