Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 C5 V6 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 29 jun 2016 12:07
Berichten: 18
Woonplaats: almere
Auto: citroen c5 break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht C5 V6
Hallo

Nog 1 vraag

De C5 bevalt mij prima maar ik heb altijd 6 en 8 cilinders gereden...
De V6 is dat ook een degelijke motor... ?
Ik ben de Duitse gewend en ja het zijn goede motoren maar Franse motoren ben ik nog niet in thuis..aanrader de V6 motor van de C5?

MvG Evert


29 jun 2016 22:04
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
De V6 heeft uiteraard wat "pijnpunten" ( bobines / kat's , "groenemonsters" indien ph2) ....
Niet anders dan Duitse producten , ook die zijn niet fool proof ;)

Het is over het algemeen gewoon een zeer betrouwbare motor !
Wat mij betreft ook een erg fijne motorisering voor de C5 ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


29 jun 2016 22:11
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Mooi blok hoor....maar wel dorstig.


30 jun 2016 07:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Gebruikt wel wat meer dan de 2 liter, dat klopt.

Ik kan het nu, na 6 jaar ermee rijden goed vergelijken met de 2 liter met AL4 die in mijn Xantia Break zat.
Daar heb ik 10 jaar mee gereden en die gebruikte rond de 9 liter/100 km. Mijn C5 Break V6 gebruikt 10,5l/100km, dat is zo'n 15% meer dus.
Dat valt mij nogal mee, zeker als je er rekening mee houdt dat de C5 groter en zwaarder is.

En verder: een geweldige motor, zeker icm de Aisin6 bak :citrofiel

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


30 jun 2016 09:40
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Mee eens, dat "zuipen" is prima te overzien :smt193

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


30 jun 2016 09:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Ik denk dat het meerverbruik sterk afhankelijk is van je rijstijl. De V6 heeft meer over, dus bij stevig doorrijden valt het meerverbruik mee tov een kleinere motor.

Je zut er echter nooit 1 op 15-20 mee halen bij constant 100 op de snelweg (iets wat je met een downsize motor wel kunt halen).

Elke versie heeft zijn voor en nadelen.

De ph1 heeft een 4 traps automaat op 5 versn bak (de enige optie voor handschakelaars), ph2 en 3 hebben de superieure AISIN6. Bobines gaan bij alle ph's stuk, al gaan de oringele ph1 varianten het kortste mee (maar die zijn dus inmiddels allemaal wel overleden en vervangen door latere betere exemplaren, die echter nog steeds wel stuk willen gaan) . Ph1 had last van vroegtijdig verouderende prekats (prijzige reparatie) en de uitlaat wilde ook nog wel stuk gaan (900 euro) latere uitlaten en prekats zijn wel goed. Grote kans dat een nog goed rijdende V6 ph1 al deze kwaaltjes al eens gehad heeft...

Ph2 en ph3 heeft de nokkenasverstellers (groenemonsters) die zeker stuk gaan na 120K km, maar niet erg prijzig zijn. Zeker de achterste zou ik preventief laten vervangen bij een dergelijke km stand. De voorste kun je zo zelf doen.

De ph3 met V6 vond ik niet zo'n goede combinatie omdat de motor daar vrij zwaar voorin voelt ivm de soepeler vering. Mijn favo combi was de ph2 V6 met Aisin-6. Het zuinigst was overigens de ph1 V6, vanwege het lagere gewicht. Gemiddeld 10.6/100 vs 11/100.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


30 jun 2016 13:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Dat is een duidelijk en compleet verhaal :smt023

_________________
Zeg maar André


30 jun 2016 15:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 29 jun 2016 12:07
Berichten: 18
Woonplaats: almere
Auto: citroen c5 break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Heel mooie antwoorden...nu maakt het mij niet veel uit of zo'n v6 een slok lust...als je het kan veroorloven dan is dat geen probleem...
Ik heb er heel veel gehad maar duitse v6 moteren zijn gewoon vertrouwd...als je er normaal mee omgaat en de service goed bij houdt kun je de wereld rond mee als ze al 3 ton op de klok hebben...maar bedankt..ga kijken voor mooi v6'je

MvG Rene


30 jun 2016 17:23
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Dat geldt net zo goed voor een PSA V6 ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


30 jun 2016 17:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
De V6 is een heerlijk blok. Ik rij zelf een V6 handgeschakeld en dit is het meest fijnste blok wat ik tot nu toe heb gereden.

Tot nu toe 1 keer een bobine moeten vervangen maar dat stelt echt niets voor. Dit was wel op de voorste bank. De achterste bank is lastiger.

Ik rij veel korte stukjes (helaas) en dan stijgt het verbruik al snel naar de 13:100. Met veel snelwegkm. red ik de 11:100 (wel 130+km/u)

Staat nu bijna op 210000km en geen centje pijn.


30 jun 2016 19:17
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51
Berichten: 844
Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht C5 V6
De onderblok van de v6 is onvoorstelbaar stevig opgebouwd. Mijn vermoede is dat die voor een (flinke) turbo bedoeld is. Veel kilometers zou dus geen probleem moeten zijn, zelfs niet als die iets harder moet werken.


01 jul 2016 07:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Mmmm

Misschien iets voor André. Een turbo op een V6 bouwen. :D


01 jul 2016 08:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Ik heb er nog wel een paar van een 2.2 liggen.........

Had ik toch op die V6 van Edwin moeten reageren....... :smt190

_________________
Zeg maar André


01 jul 2016 08:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6
Een paar nog wel.... Dan word het een bi-turbo. Lachen. 8-)


01 jul 2016 08:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.