Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
...vandaar mede ook jouw vraag naar de resultaten van de metingen die je aangegeven hebt Als het mijn auto zou zijn zou ik er, zonder die te kennen en te weten hoe het systeem nou echt werkt, niet gerust op zijn Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
02 jul 2016 00:27 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Ik heb alleen deze dame aan mijn Lexia gehad....... Van wat ik van Iceman begrijp, zijn deze gedragingen gelijk aan die van zijn zwager, alleen ligt de temp bij die auto zelfs een paar graden hoger.
Als ik de airco inschakel draait de fan wel op 21%, Verder is er alleen het inschakelen naar 99% of weer terug naar 0%. Ook de testen in Lexia, geven hetzelfde gedrag, er zijn geen "tussenstappen " aanwezig. Wanneer de fan ingeschakeld wordt gaat ie meteen naar 99%, en weer terug naar 0. Je ziet wel de waarde streefsnelheid oplopen, rustig naar de 99%, Niet van 0 naar 99 in een sprong.
_________________ Zeg maar André
|
02 jul 2016 01:32 |
|
|
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
André mag ik je vragen wat het rezultaad is van deze twee testen zijn de motor hoeft niet warm te zijn kan zelfs zonder draaiende motor getest worden mvg jean sorie ik kan maar maximaal 4 bijlage toevoegen
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ lexia aanwezig
|
02 jul 2016 16:00 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
De auto is inmiddels al weer terug naar Breda......dus ik speel hem door aan de eigenaar....
De test die wij gedaan hebben met de Lexia op de fan, gaf exact hetzelfde beeld als wat de fan doet bij normaal gbruik met warme motor.........In een vloeiende beweging naar de 99% en weer terug naar 0% in een vloeiende beweging...
_________________ Zeg maar André
|
02 jul 2016 18:35 |
|
|
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
De test die je gedaan hebben met de Lexia op de fan is geen test je heb gewoon mee gekeken niet getest
die andere menu met lage en hoge snelheid is een test mvg jean
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ lexia aanwezig
|
02 jul 2016 21:39 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Iceman schreef: Met de test wordt de fan op getoerd naar 100% en aan het einde van de test komt de melding "geen storing vast gesteld" Greetz Iceman Weet niet wat jij bedoeld met mee kijken, maar wij hebben toch echt getest. Willenswaar in een ander menu als jij hier hier laat zien. Ik zal morgen eens kijken en het resultaat hier posten. Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
02 jul 2016 22:20 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Oei...C5jean, ik zou iets matigen met je uitspraken. Dat jij nu toevallig het dummy-knopje voor de test aanwijst is mooi, maar houd er goed rekening mee dat Iceman en André echt de weg wel weten in een C5.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
03 jul 2016 11:52 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Iceman schreef: Weet niet wat jij bedoeld met mee kijken, maar wij hebben toch echt getest. Willenswaar in een ander menu als jij hier hier laat zien. Ik zal morgen eens kijken en het resultaat hier posten. Greetz Iceman Dat menu wat C5Jean laat zien is het meetwaardenblok. Daarmee kun je niets testen. Wat jullie hebben gedaan is inderdaad een test. Vraag blijft nu alleen nog of de sturing vanuit het motormanagement aan/uit of variabel hoort te gebeuren. Dat de Fan zelf in ieder geval variabel is, is reeds gebleken uit de test die jullie deden.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
03 jul 2016 12:25 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Iceman is inmiddels ook bij v Soest langs geweest om hem eens te laten kijken. Wat ik daarvan begreep is dat ook hij geen bijzonderheden vond.
Iceman zal daar ongetwijfeld een completer antwoord op kunnen geven.
_________________ Zeg maar André
|
03 jul 2016 12:39 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
@GW en BJG Ik ben met het een en ander aan het uitzoeken. Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
03 jul 2016 13:23 |
|
|
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
ik zal je mijn denkwijze proberen beschrijven als de menu wat ik laat zien een meetwaardenblok is wist ik niet maar als ik lees op afbeelding 3 test motorventilatuergroep dacht ik dit is een andere manier van testen dan André test en meet ik begrijp niet wat een meetwaardenblok is BJG ik wil bij leren dus als je wil verklaar nader bij mij werkt de lage snelheid groep fan niet en wou vergelijken met André of dat bij hem wel werkte ik begrijp ook niet hoe de fan kan draaien op 21% zonder relais actief te zijn ? hoe geeft de airco laage snelheid aan de fan ? ik wil begrijpen hoe variabele regeling nou echt werkt en test ik wil niemant de les spellen integendeel ik wil van julie leren en André en Iceman ik vind het knap dat je een motor kan vervangen en terug laat rijden sorie voor mijn schrijf wijze ik ben dan maar een dummy mvg jean
_________________ lexia aanwezig
|
03 jul 2016 22:50 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Jean, Er zijn 2 verschillende regelingen: Met 2 relais ( een voor laag toeren en een voor hoog toeren) Met regellaar en een relais (variabel toeren geregeld en een relais voor hoog toeren) De BSI bepaald op basis van de koelvloeistof temperatuur en in combinatie met andere factoren de uitsturing naar de regellaar. Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
04 jul 2016 10:04 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
en een meetwaardenblok is een menu in de tester waar je zelf kunt kiezen welke parameters je wilt uitlezen (meetwaarden)
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jul 2016 10:17 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Wat dus resulteert in onderstaand bv..........
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
04 jul 2016 12:12 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Bij hoeveel graden zou de koelventilator moeten draaien?
Waarbij het er op lijkt dat de aansturing van 0 naar 100% gaat. Dus aan/uit. Begrijp ik het goed dat bij ac de aansturing 21% is, en dat de fan dan ook op die snelheid loopt? Dit zou kunnen betekenen dat alleen bij gebruik van ac de regeling variabel is, waarbij bij een hogere druk de aansturing wel eens hoger zou kunnen worden en de fan harder gaat draaien.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jul 2016 12:59 |
|
|
|