Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 ouderdom komt met de jaren... 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht ouderdom komt met de jaren...
Vanwege de meivakantie een uitstapje naar het zuiden gemaakt, een weekje naar Spanje. Tijdens de terugreis heeft de C5 (2.0 HDi automaat uit 2003) de 3 ton aangetikt:
Afbeelding

Afbeelding

Helaas verliep de reis niet geheel vlekkeloos voor de auto. Op de heenreis kwam er op totaal onduidelijke wijze een steen tegen de voorruit en daar zit nu echt een gaatje in dus die moet vervangen. Gelukkig heb ik een glasverzekering bij de auto dus dat scheelt iets. Ik heb begrepen dat je op je hoede moet zijn voor "nep" ruiten waarbij de regensensor niet meer werkt. Iemand een idee welk merk ik moet hebben?

Verder liet de airco het afweten. Ik vermoed dat deze alleen bijgevuld hoeft te worden. Zijn hierbij nog dingen die ik moet weten?

Dan nog een permanente storing "ruitensproeiervloeistof bijvullen" die maar bleef terugkomen, deze is inmiddels na een paar dagen stilstand verdwenen.

Maar het meest bevreesde probleem is dat de auto soms geen vermogen meer leverde. Bij koude motor ging het eigenlijk wel goed maar eenmaal warm wilde hij lang niet op toeren komen om vervolgens na een halve minuut of zo dan ineens er als een raket vandoor te gaan. Ik ben bang dat er een vacuumprobleem is, een turboslang lek is of de LMM naar zijn grootje is. Dat laatste omdat ik bij inspectie zag dat de aanzuigslang onder het luchtfilter los hing en dat kennelijk al een poos hing. Ik krijg hem er ook niet meer op (aansluiting onderkant luchtfilter naar aanzuigslang)
iemand een idee of dit met elkaar te maken kan hebben?

Nog even het probleem; auto komt moeilijk op toeren waardoor hij weinig vermogen levert. naar een tijdje komt hij dan ineens wel op toeren en levert vermogen naar behoren. De kickkdown werkt niet meer alleen op de CC wil hij nog wel terugschakelen als je de +knop ingedrukt houdt. Bij bergop met de cruisecontrol aan gaat hij pendelen, dus telkens even terugschakelen en weer opschakelen om vermogen te houden.
Vooral bij wegrijden vanuit het tolpoortje op de Franse peage was dit erg vervelend, je kruip vooruit en wordt ingehaald door vrachtwagens tot het vermogen ineens weer vol wordt aangesproken en je weer vlot vooruit komt.
Herkent iemand de verschijnselen?
Ik ga hem uiteraard snel naar een garage brengen om uit te laten lezen. Even kijken of ik een afspraak bij GJO kan maken want de automaat gaat bij erg warme motor soms ook wat bonkig in de eerste of tweede versnelling, wellicht tijd voor wat bakolie...

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


13 mei 2016 15:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ouderdom komt met de jaren...
Zonder uitlezen is het idd best moeilijk gokken.....

Krijg je verder geen melding op het display?

_________________
Zeg maar André


13 mei 2016 16:40
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ouderdom komt met de jaren...
Geen power klinkt als vacuum probleem , zoiets vergelijkbaars had ik met m'n hdi break ...
Was een slangetje

Eerst eens uitlezen !

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


13 mei 2016 16:45
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 apr 2009 16:29
Berichten: 816
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ouderdom komt met de jaren...
Als je toch naar Jo gaat kan je gelijk je ruit laten doen. Weet je tenminste zeker dat je de goede krijgt. :smt023

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

_________________

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
Afbeelding


14 mei 2016 10:08
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ouderdom komt met de jaren...
goeie tip van die ruit.
Nee geen enkel bericht op het scherm behalve dan elke spreekbeurt en na starten: ruitensproeiervloeistof bijvullen, en die zat bomvol.
Ik ga eerst de slang van het luchtfilter vastzetten. Zaten daar in de buurt niet ook wat vacuumslangetjes? kan ik alvast een eerst optische check doen.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


14 mei 2016 10:21
Profiel
Online
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ouderdom komt met de jaren...
Check even het korte slangetje bovenop de intercooler.
Vaak komt daar een klein scheurtje in de krappe bocht net onder de sensor.
Geeft vermogenstoring maar wordt niet gelogd als dtc.


14 mei 2016 10:57
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ouderdom komt met de jaren...
Bedankt voor de tip.
Overigens in mijn vorige bericht moet "spreekbeurt" natuurlijk spoelbeurt zijn, fijn die autocorrectie...

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


14 mei 2016 17:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.