olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: oliekek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
maar ook niet te veel , al is meegemaakt , die had zoveel gebruikt dat de olie zeef zo goed als verstopt zat
|
12 okt 2016 10:32 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: oliekek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Even voor mijn begrip.....wat bedoel je met nokkashuis?
_________________ Zeg maar André
|
12 okt 2016 11:40 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: oliekek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
JW-C5 schreef: Daar zit een soort vloeibare pakking tussen, genaamd AUTOJOINT OR
Ik zal je de instructie B1DG5NP0 Verwijderen - aanbrengen : Nokkenassen INJECTIE EW10A sturen waarin het eea beschreven is.
Groet, JW Zou je dit, als het niet teveel moeite is, wellicht nogmaals willen doen JW, ook de instructies vwb de distributie ? Ik heb alles toen opgeslagen op mn externe schijf, maar vind het nergens terug.
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
12 okt 2016 13:26 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: oliekek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
akooiman schreef: Even voor mijn begrip.....wat bedoel je met nokkashuis? Het huis waarin de nokkenas zelf ligt en in draait, dat zijn ook 2 helften waartussen vloeibaar zit. Ik lees overigens eea over speciale teflon keerringen welke moelijk goed te monteren zouden zijn ?
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
12 okt 2016 13:38 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: oliekek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Zó kort geleden nog maar, en nu al niet meer terug kunnen vinden Ik heb het nog wél, gaat opnieuw naar je onderweg Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 okt 2016 13:42 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Over die teflon keerringen Citaat: Ik lees overigens eea over speciale teflon keerringen welke moeilijk goed te monteren zouden zijn ? is al eerder geschreven. In een CitDoc is te lezen dat je die bij vervanging niet moet gebruiken, maar de klassieke soort zoals die voor die tijd gebruikt werd. Maar of dat ook bij jouw EW10A van toepassing is weet ik niet, daar moet ik naar kijken. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 okt 2016 14:19 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Ik heb de onderdelen via de dealert hier om de hoek besteld, neem aan dat ik dan wel de juiste krijg.
Blokkeren van de distributie is neem ik aan wel met wat huis tuin en keuken tools te doen, al word er speciaal gereedschap voor aangeraden.
Bij mn xantias en de 206 van mn vrouw tot nu toe nooit iets speciaals gebruikt
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
12 okt 2016 14:28 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Heb mezelf toch maar getrakteerd op een Citroën/peugeot distributie timing/blokkeer set.
Dealer weet niet welk type oil Seals er geleverd worden, dus dat is afwachten, conventioneel of teflon.
Nu is het vooral een probleem bij grotere diameter seals als bijvoorbeeld krukas aan bakzijde, als ik het goed begrijp.
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
13 okt 2016 10:06 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Aan die kant hoef jij niet te zijn, toch? De krukaskeerring aan de distributiekant moet je gewoon met beleid monteren. Zoek een stuk pijp of een dop die net iets kleiner is dan de buitendiameter en druk het ding vlak en rustig op zijn plek. Niet direct helemaal onderin drukken maar eerst een keer met de schuifmaat rondom meten of je haaks naar binnen gaat. Dan kun je nog iets corrigeren met een drevel. Easy does it!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
13 okt 2016 11:19 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
een speciale teflon keerring monteer je best met een stempel , die moet wel heel juist zitten
|
13 okt 2016 11:27 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
We gaan het wel zien als t spul binnen is en het oude open ligt.
Distributieset met waterpomp ook besteld, daar was nog onduidelijkheid over of die nog vervangen is voor ik hem kocht, nu t er toch af moet gelijk nieuw erop, dat zijn de kosten niet.
Rest me alleen nog dat zogenaamde autojoint or, is dat iets speciaals, of voldoet de rode olie en hittebestendige siliconenpakking die ik eigenlijk altijd gebruik ?
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
13 okt 2016 11:44 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Tuurlijk. Vloeibare pakking is vloeibare pakking. Laat het wel even iets aandrogen en uitharden voordat je weer monteert.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
13 okt 2016 13:16 |
|
|
Yska
C5club Fan
Geregistreerd: 20 maart 2013 20:25 Berichten: 59
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Op de eigenlijke kleppen deksel pakkingen die dus in de kunststof kleppendeksels liggen hoeft geen vloeibare pakking hoor! ik heb ze diverse keren los en vast ge had zonder problemen. de imbus boutjes waar mee de boven kant van de lagerkappen vast zit kunnen vreselijk vast zitten imbus dop er in en eerst een klap(je) met de hamer anders mol je ze . de keringen van de nokkenassen moeten gelijk met het buiten vlak liggen duw je ze te diep of nog erger scheef lekt het en niet zo weinig ook . er hoeft geen vloeibare pakking op de nokken as wielen vallen er zo af als je ze los draait en zij gespied dus dat kan niet fout . op de inlaat zijde zit een hele grote stop daar onder zit de eigenlijke bout. als je het toch los hebt kijk dan gelijk even naar de klepstoters zit er met deze kilometerstand wel aan te komen. (zie informatief topic hier over) Oranje Loctite pakking is duur maar superieur . het is wel een uurtje of 5 werk als je de goede tools hebt een brug helpt maar is niet nodig. succes !! Ramiro
|
15 okt 2016 22:56 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Vandaag pas,de,spulletjes opgehaald.
De nokkenaskeerringen zijn conventionele, de krukaskerring is een teflon exemplaar, hopelijk levert dat geen problemen op met monteren.
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
12 jan 2017 13:29 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
heb je een stempel ?
|
12 jan 2017 13:38 |
|
|
|