Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Auteur |
Bericht |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Ja GC speelgoed is niet goedkoop, ooit in het verleden onderhoud aan dat soort apparatuur gedaan. Kunnen we dan in iedergeval concluderen dat kerosine het reinigende component is, dat is tenminste wat ik van dieselspecialisten heb begrepen die hier op me werk rondlopen.
|
08 maart 2016 11:35 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Dat lijkt me best een gerechtvaardigde conclusie
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
08 maart 2016 11:54 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Heren:
_________________ Groet, Jan 20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
08 maart 2016 13:31 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Ik heb een goede verstuiver op de kop kunnen tikken en wil nu proberen om ze een voor een uit te wisselen om zo te kijken of het gediesel minder wordt. Min vraag is nu: zijn de verstuivers een beetje gemakkelijk te demonteren of heb je nog speciaal gereedschap nodig en moet je ook nog iets van nieuwe afdichtingen plaatsen?
alvast bedankt, Tom
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
18 apr 2016 22:15 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
zijn de verstuivers een beetje gemakkelijk te demonteren of heb je nog speciaal gereedschap nodig soms gaat het vanzelf en soms is het hele klus , altijd nieuwe dichtingen gebruiken
|
18 apr 2016 22:23 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Nog beter is om ze alle 4 eruit te halen en te laten testen bij een diesel specialist. Ik zie dat je in Hoorn woont, neem eens contact op met http://www.nhmr.nl zij kunnen vast wel deze verstuivers testen, ze zitten in Winkel, dat is bij jouw om de hoek.
|
18 apr 2016 22:42 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Geen idee hoe het bij andere diesels zit, maar bij de 2.2 is het goed opgezet......
Als eerste verwijder je de hoge moeren die de verstuiver vasthouden, dan draai je met een torx dopje het tapeind uit de cilinderkop. Het tapeind is aan de onderzijde verdikt, en door om en om de twee tapeindjes er uit te draaien wordt de verstuiver omhoog gedrukt.
Afhankelijk van hoelang ze er al in zitten, heb je wel kans dat het topje eraf breekt. Je kan dan 2 moertjes tegen elkaar vastdraaien om zo het tapeind eruit te krijgen. Bij mijn motor zat er een zo vast dat ik een moertje vast heb gelast.....mede door de warmte kwam hij er toen wel uit.
Tapeindjes zijn bij de dealer iets van 1,5 euro.......
_________________ Zeg maar André
|
18 apr 2016 23:23 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Wat ter wereld is een GC?
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
19 apr 2016 09:43 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Gaschromatograaf In Jip-en-Janneketaal, een instrument om de samenstelling van gasvormige componenten te bepalen.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
19 apr 2016 09:54 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Aha. Lijkt me niet een ding om thuis te hebben, zoals bijvoorbeeld een ultrasoonreiniger.
Ga je met een monstertje naar iemand ment zo'n ding? Wat kost zo'n analyse?
Voor zover ik het begrijp uit Wikipedia komt er een lijstje uit met de in het monster voorkomende moleculen. En wat doe je daar dan mee?
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
19 apr 2016 10:03 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Nee, die heb je niet in je garage staan... zeker niet omdat ze gauw méér kosten dan een goed aangeklede, nieuwe C5.
Er zijn verscheidene bedrijven die dat soort routine-analyses doen, en sommige bedrijven hebben die ook op hun eigen R&D-afdeling staan. Een bedrijf als Shell zal zelfs een batterij hebben staan om hun productkwaliteit te bepalen.
De kosten van een analyse hangen onder andere af van zuiverheid en de matrix (moet er veel opgewerkt worden, bijvoorbeeld), maar vooral van aantallen. Een analyseprotocol inzetten kost een smak geld, zelfs vóórdat je één monsterbepaling gedaan hebt. Hoe meer bepalingen je doet in een serie, hoe kleiner die overhead is per meting. Je bent gauw rond de €1k aan opstartkosten kwijt, de kosten daarna per monster is meer in de orde van een paar tientjes. Analyseer je dus laten we zeggen 2 monstertjes, kost dat €500 per stuk; analyseer je er 200, kost dat misschien nog maar €25 per monster.
Aan de hand van de lijst met componenten (en hun absolute/relatieve verhoudingen) kun je bijvoorbeeld bepalen of je product aan de eisen voldoet. Of, dat er bijvoorbeeld géén kerosine in zit terwijl het etiket dat wel zegt.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
19 apr 2016 10:43 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Kort samengevat derhalve: Daar hebben we dus niets aan in ons dagelijks autoleven. Het verklaart ook weer eens waarom data sheets van de wondermiddeltjes op het schap in autoshops zo nietszeggend zijn.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
19 apr 2016 10:48 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Die datasheets zijn voornamelijk bedoeld om info te geven aan hulpdiensten, zodat ze weten waar ze mee te maken hebben in het geval van ongelukken.
@Maarten, ik sta niet te kijken van de prijzen die je opnoemt, de betreffende analyse apparatuur is alle behalve goedkoop.
|
20 apr 2016 02:17 |
|
|
|