Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Auteur |
Bericht |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4497 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Ja een injectie-cleaner en een lange rit kunnen wonderen doen. Die injectie-cleaners zijn overigens best prijzig, een tijdje terug uitgezocht wat daar nu precies in zit, het hoofdbestandeel is Kerosine. Een liter kerosine op 40 a 50L diesel kan prima, of een liter terpetine van de bouwmarkt, daar zit voornamelijk kerosine in. Lees wel de etiketten goed, er zijn ook milieu vriendelijk terpetines, te herkennen aan de tekst, dat er geen armatische koolwaterstoffen inzitten. Die moet je dus niet hebben
|
07 maart 2016 16:44 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Als je injectorproblemen hebt zou ik toch écht niet gaan beunen met terpentine van de bouwmarkt. Koop dan een goede injectorcleaner, van Forté of zo.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
07 maart 2016 17:14 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4497 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Terpetine werkt prima, al meerdere malen met success toegepast. Heb daar onderzoek en navraag naar gedaan in het dieselwereldje, wat vrij makkelijk is in mijn geval aangezien ik er in zit
|
07 maart 2016 17:21 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Dat is het punt niet: ten eerste bevat terpentine niet alléén maar kerosine; ten tweede is 'terpentine' sowieso bepaald geen vastgesteld product qua samenstelling; en ten derde, de Vlamingen onder ons kunnen best in de war raken, aangezien wat wij 'terpentine' noemen, in België in sommige gevallen 'naft(a)' genoemd wordt. En eventueel ten vierde, voer je zelf al aan dat de ene terpentine de andere niet is.
Prima dat jij in het dieselwereldje zit en weet waar je mee bezig bent, maar pas op met dit soort adviezen vrij en ongenuanceerd te melden. Ik neem aan dat jij niet de verantwoordelijkheid wil nemen als iemand terpentine gaat inkopen om zelf zijn injectoren te reinigen en daarmee ze per ongeluk eerder vernielt dan helpt.
Daarom, zou ik altijd aanraden niet met ongecontroleerde producten aan de slag te gaan. Een moderne diesel is al vrij strikt wat betreft brandstof, getuige de verhalen van de gevolgen van 'matige' diesel in bijvoorbeeld Polen of Slowakije.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
07 maart 2016 17:34 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4497 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Mijn uitspraken zijn niet ongenuanceerd, ik geef duidelijk aan welk spul je moet hebben en dat je duidelijk het etiket moet lezen. Het opvolgen van adviezen op een forum is altijd voor eigen risico. Als je dat niet wil of kan, dan kun je beter naar een garage gaan.
|
07 maart 2016 18:00 |
|
|
arubaantje
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 24 nov 2014 20:33 Berichten: 581
Auto: C5 berline 2.0 - 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 230000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
dsuper5678 schreef: Ik tank altijd bij Firezone of Argos . Firezone in hoorn, soms is de benzine prijs evenhoog als bij een "normaal" tankstation. in de tijd dat mijn bobine defect was liep de auto op de benzine van firezone heel slecht ( uitvallen etc ) Heb ook het gevoel dat als ik de auto tank met excellium brandstof hij wat lekkerder loopt en wat meer vermogen heeft.
|
07 maart 2016 18:20 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4497 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Het octaan getal bij V-Power, Ultimate, Etc benzine is ook hoger en er zitten extra toevoegingen. Het is vooral het ontbreken van de toevoegingen in de witte pomp brandstof, wat het verschil maakt, denk niet dat het in de zuiverheid zit.
|
07 maart 2016 19:10 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Naar verluid zit in niet premium brandstof meer aceton en andere troep. Ook bio bijmenging is lager.
|
07 maart 2016 20:53 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
C5HDI110 schreef: Mijn uitspraken zijn niet ongenuanceerd, ik geef duidelijk aan welk spul je moet hebben en dat je duidelijk het etiket moet lezen. Het opvolgen van adviezen op een forum is altijd voor eigen risico. Als je dat niet wil of kan, dan kun je beter naar een garage gaan. Laat ik de vraag nóg eens stellen: wáárom zou je zelf met terpentine aankl**ien als je voor twee tientjes goede injectorreiniger hebt?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
07 maart 2016 21:39 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4497 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Een fles terpetine kost nog geen €5 en ik heb er goede ervaring mee Dus waarom zou ik 2 tientjes betalen voor een mooi flesje met dure inhoud ? Als je de MSDS bladen van de injectie reinigers naast die van terpetine legt, zul je zien dat het redelijk identieke goedjes zijn.
|
08 maart 2016 00:58 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
MSDS zegt niets over de exacte samenstelling in geval van mengsels, slechts globale componenten; het is immers vooral informatie over de fysische eigenschappen en hoe er veilig mee om te gaan, en hoe te handelen bij gevaar.
Qua samenstelling is juist de niet-bulk kritisch, kijk maar naar diesel. Je zegt het zelf hierboven.
Dat jij er goede ervaringen mee hebt: prima. Gebruik het dan ook vooral! Maar: het is dus écht niet hetzelfde, ook niet 'bijna'...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
08 maart 2016 08:32 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4497 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Productbladen dan, heb je die vergeleken ? Doe dat eens en leg ons eens haarfijn de verschillen uit, wellicht krijg je dan wel je gelijk
|
08 maart 2016 10:40 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Ga nou gewoon geen discussie aan met een analytisch chemicus hierover. Gooi terpentine maar eens door een GC. http://www.eurofins.nl/media/839743/is- ... uchtig.pdfPagina 3.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
08 maart 2016 10:45 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4497 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Heb je ook zo een staatje van diesel injectie reiniger en kun je die ernaast leggen ? Of doe eens een test met terpetine en injectie reiniger door de GC, daar ben ik heel benieuwd naar.
|
08 maart 2016 11:12 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Diesel dieselt steeds meer vooral stationair
Nee, dat heb ik niet... het punt is nl. dat volgens jou de injectorreiniger (bijna) alleen uit kerosine bestaat, en ik laat je zien dat dat bij terpentine niet zo is. De exacte samenstelling van de injectorreiniger is dan niet meer zo relevant, toch?
Ik heb geen GC-data van injectorreiniger. Kan ik ook niet 1-2-3 uitvoeren, als je weet wat zo een analyse kost...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
08 maart 2016 11:20 |
|
|
|