Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 2.2HDi gezocht ter vergelijking 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Goedendag,

Aangezien ik al tijden in onvrede leef met het vacuüm systeem van mijn 2.2HDi, ben ik op zoek naar een 2.2 in originele staat om eens een goede tekening te maken van hoe een en ander hoort te zitten.

Vanaf aanschaf van deze auto ben ik al aan het puzzelen. Het heeft een tijd probleemloos gewerkt, tot na het vervangen van de motor........ Deze is gewisseld omdat de koppakking lek was en ik toevallig toch een motor had liggen. Inmiddels heeft deze motor al wel 6500km in het vooronder liggen pruttelen, maar zo nu en dan verschijnen er toch storingen> Storing motormanagement, storing ABS/ESR, storing uitlaatgas, etc. na 1 keer starten is de ABS melding weg, na drie of vier keer starten zijn de andere meldingen ook weg. Uitlezen geeft P0120, Permanente storing, Elektroklep van de EGR klep, controle opbrengst en P0235, tijdelijke storing, signaal laaddruk. kortsluiting naar plus of onderbreking in het circuit of te hoge waarde.

De storingen treden op wanner de kickdown gebruikt wordt. Niet iedere keer, soms is de storing een paar 100 km weg, vrijdag gebeurde het 2 keer op een dag.

Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een bij voorkeur fase 2, waar ik eens onder de motorkap mag kijken om notities toe maken, zodat ik het eens goed kan vergelijken.

_________________
Zeg maar André


25 jan 2016 16:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Je mag gerust mijn 2.2 een keer bekijken hoor André. Volgens mij hebben wij een identieke combi motor/bak. Bij mijn weten is mijn auto origineel.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


25 jan 2016 16:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
een kameraad van mij heeft er ook eentje, ph1


25 jan 2016 17:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
@Maarten, super, ik kom graag eens langs om notities te maken, ik stuur je wel een PB.
@Willy, dank, maar de fase1 wijkt hier en daar een beetje af. Daarom vrees ik dat ik de mist in ben gegaan met de ombouw.

_________________
Zeg maar André


25 jan 2016 17:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Goed hoor :) ik werk in Zeist, dus als dat een keer handiger is, ook van harte welkom.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


25 jan 2016 17:28
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 19 dec 2006 23:35
Berichten: 33
Woonplaats: Marssum
Auto: C5 2,0 16v exclusive break
Opties: pack JBL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 136000
Kleur: donkergijs met


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Hallo Andre,

Ik heb een paar jaar geleden vergelijkbare problemen gehad met mijn 2,2 hdi. Bij mij was het probleem ook ontstaan na een reparatie waar veel was los gehaald. Uiteindelijk had ik een heel klein lekje in de binnenbocht van zo'n rubber hoekslangetje waarmee de kunstof vacuumleidinkjes op het schutbord aan elkaar zitten.

Ik heb dit toen gevonden door bij de magneetklepjes op het schutbord 1 voor 1 een slangetje los te halen en er onderdruk met mijn mond op gezet.

Wellicht heb je iets aan deze tip.

Groet, Jeroen Busser

_________________
Jeroen Busser, C5 Ph2 2.0 16v exclusive break


25 jan 2016 21:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Check ook even of de bediening van de swirl klep niet lek is, dat komt veel voor bij de 2.2

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


25 jan 2016 21:23
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 26 dec 2015 10:49
Berichten: 55
Woonplaats: Landen België
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Zoals BJG vermeld, bediening van de swirl gaat veel stuk.
Hou er ook rekening mee dat deze de enige motor is voor zover ik weet waar de turbo in vacuumrust vollast geeft en geleidelijk aan begint vacuum te zetten op de turbobediening naarmate je langer optrekt wanneer er minder en minder turbodruk nodig is.
Dus: geen vacuum is volle turbodruk
-0.8bar vacuum is geen/minimale turbodruk


25 jan 2016 21:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Afbeelding
met dit kun je dat heel goed testen


25 jan 2016 22:04
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44
Berichten: 517
Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Mijn ph2 is ook te bekijken mocht her nodig zijn, maar ik vrees dat zwolle niet om de hoek is. Die is verder origineel op een k&n vervangingsfilter na.


25 jan 2016 23:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Allen, dank voor het meedenken.....

Swirlmembraan is getest en ok.
alle leidingen getest en ok
alle rubberen verbindingen zijn vervangen voor nieuw rubber
elektrische aansluitingen zijn gecontroleerd/vervangen en oke
elektrokleppen zijn uitgewisseld met gebruikte exemplaren, geen verschil
onderdruk is op alle plaatsen gemeten met de meter die Willy aangaf en oke
met de motor uit blijft het onderdruk bestaan, dus geen lekkage.
Bij handmatig bedienen van de EGR, veranderd het motor gedrag, hij gaat dus open.
Het hele EGR traject is gereinigd, en niet afgedopt, hierbij ook de werking van de klep getest.
Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn wat ik ook getest heb.

Het enige echte verschil tussen fase 1 en 2 is de aanwezigheid van een vacuüm box die blijkbaar als buffer gebruikt wordt. Fase 1 heeft deze, mijn fase 2 niet. De motor komt uit een fase 1, maar de turbo, de elektrokleppen en slangenwerk komt van deze auto.

Het enige wat mij dan lijkt is dat ik toch een fout gemaakt heb met de leidingen, ondanks dat ik alles gelabeld heb met tape/kleur en opschrift..

Ik heb ook nog even gespeeld met de gedachte dat het roetfilter misschien verzadigd zou zijn, alleen had ik dan een andere storingscode verwacht...... Een korte blik op live data geeft een drukverschil aan van max 11mbar, als ik onbelast met het gaspedaal speel(stilstand).
Ik heb nog niet gereden met livedata

_________________
Zeg maar André


26 jan 2016 01:14
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 26 dec 2015 10:49
Berichten: 55
Woonplaats: Landen België
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Heb je de turbo zelf getest?
Die gaan ook wel eens vast komen te zitten.


26 jan 2016 22:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
De turbo is 50.000km oud en duidelijk te horen dat hij nog vrolijk draait......

_________________
Zeg maar André


26 jan 2016 23:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
Hoor je de turbo bij jou, André?
Bij mijn C5 hoor je 'm zachtjes fluiten maar vooral als ie koud is.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


27 jan 2016 07:22
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 26 dec 2015 10:49
Berichten: 55
Woonplaats: Landen België
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2HDi gezocht ter vergelijking
akooiman schreef:
De turbo is 50.000km oud en duidelijk te horen dat hij nog vrolijk draait......


P0235 Storing signaal turbodruk : Druk te hoog / bij motorkoppel en op toeren

Zelfs met uw vacuum losgekoppeld zal hij volle kracht werken.
Zoals ik eerder al aanhaalde werkt deze turbo omgekeerd en moet je vacuum zetten om turbodruk te minderen. Iets wat de auto vanzelf al begint te doen eens je aan het optrekken bent, doet hij dat niet krijg je zulke storingen als beveiliging.


27 jan 2016 07:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.