Toch een probleem met de nieuwe motor....
Auteur |
Bericht |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
10 nov 2015 22:22 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Misschien toch te vroeg gejuicht........ Net tel van moeder de vrouw......auto reageert niet op het gaspedaal, loopt wel stationair, verder niets. Op de aanwijzing herstarten, deed de auto het weer 500 meter om weer stil te vallen. Na nog een herstart, geen probleem meer gehad. Ik had van de week wel een keer de melding: storing emissie systeem (P0400), maar daar verder geen hinder van ondervonden. Op wat andere sites kom ik verwijzingen tegen naar de brandstof druk sensor als verdachte. Iemand een idee hierover? Ik heb inmiddels al weer ruim 1000km probleemloos gereden met deze motor.
_________________ Zeg maar André
|
19 nov 2015 23:36 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Lucht in de brandstof? Opvoerpomp in de stress?
|
19 nov 2015 23:43 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
de sensor op de rail,die durven wel is stuk gaan
|
19 nov 2015 23:46 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Zojuist de auto weer ontvangst genomen en uitgelezen:
P0100: Perm storing, signaal luchthoeveelheidsmeter, massasluiting of onderbreking in circuit. Te geringe opbrengst. P0120: Perm storing, Elektroklep van EGR klep. Controle van opbrengst P0400: Tijd storing, Circuit uitlaatgas recirculatie, gemeten luchthoeveelheid in het circuit onlogisch. P0400: Tijd storing, Circuit uitlaatgas recirculatie, gemeten luchthoeveelheid lager dan richtwaarde. P0401: Perm Storing, Storing lucht circuit, gemeten luchthoeveelheid hoger dan richtwaarde
LMM is een nieuwe(al vanaf dag 1) Er is een plaatje in de EGR leiding bij de inlaat, met 8mm gaatje(van mijn oude motor)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
20 nov 2015 00:27 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
http://www.amtgarageforum.nl/fiat/ducat ... 34338.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=op3QqCk7FU8http://www.obd-codes.com/p0401Ik denk beginnen met het inlaattraject goed reinigen en misschien in eerste instantie even het restrictieplaatje achterwege laten. In veel verhalen die ik lees is reinigen vaak afdoende. Dus nog even niks vervangen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 nov 2015 09:51 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Dank voor de reactie, maar het plaatje heb ik er juist in gezet omdat de auto rookte als een bezetene...... Toen mijn vorige motor dat deed, was het plaatje de oplossing, en ook hier heeft het een week erg goed gewerkt. Maar neemt niet weg dat ik er nog eens naar zal kijken....
Verder was het deze ochtend niet mogelijk om de wijk uit te komen, bij het gaspedaal op 30% horte en stootte de auto als een gek, andere standen deden niets. met de lexia werd wel weergegeven hoever het pedaal werd ingedrukt. Het gevoel was dat de motor gesmoord werd voor een paar seconden(of verzoop), vervolgens een enorme zwarte pluim uit de uitlaat, een paar seconden goed vermogen, om meteen weer in te zakken.... geen idee wat er hand de hand is, er word geen enkele storing gelogd. Bijgaand twee screens van verstuiver opbrengst omdt ik dacht dat het kreng verzoop.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
20 nov 2015 11:13 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
heb je al is gezien naar de swirklep,of het balkje niet stuk is of het scharnier niet afgebroken is
|
20 nov 2015 11:31 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Willy, de swirlklep is defect( het balgje) maar deze is al een week afgedopt om te zorgen dat er toch vacuum blijft bestaan voor de overige onderdelen. En dat heeft 1000 km goed gewerkt.
_________________ Zeg maar André
|
20 nov 2015 11:41 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
ik heb eens een klep vastgezet met een draad , maar nu weet ik niet meer dat ik de klep naar mij toe of van mij weg
|
20 nov 2015 11:48 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=224773Hier wordt nog over een klepje gesproken waar condens in zou kunnen zitten. En weer het inlaatspruitstuk wat vervuild is. Dit een mogelijkheid? Default MAF meter maybe? I had very similar issues with my 'other' vehicle, a VW Transporter 2500HDi ex-ambulance. After 3 different mechanics, I finally found, by 'phone http://www.sydneydieselcentre.com.au/ The guy there suggested the MAF, and told me to test it by simply disconnecting the plug to it (near the air cleaner), to see whether it made any difference. It didn't, so it was. I ordered a new one on eBay from the UK, for 72 quid, vs $283 quoted by VW Australia. Put it in (simple) and wow, back to better than normal, after a slow build up over a few days. I presume the computer was getting up to speed again. Other reasons could be the a crack or leak anywhere on the 'vacuum' side, or the back pressure sensor just before the particulate filter. I gather they can get water in them. See this forum :http://www.eurovan2.com/forum/eurova...-2-2hdi-6.html cheers, Alan H Dus proberen: LMM afkoppelen of er verschil ontstaat. Zo niet? Dan is die defect. Komt uit dit draadje: http://www.aussiefrogs.com/forum/citro% ... power.html
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 nov 2015 12:02 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Ik ga het vanavond allemaal nalopen, GW.
Het vreemde vind ik dat ik gister 250km gereden heb zonder iets te merken. Na een paar uur is van het ene op het andere moment er iets heel erg mis.......
Herstarten helpt op dit moment zelfs geen seconde
_________________ Zeg maar André
|
20 nov 2015 12:58 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Succes, kerel!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 nov 2015 12:59 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Lukt het om een klein beetje op snelheid te komen? Wellicht eens proberen of je boven de 40km/h op de cc kan rijden en of ze dan het zelfde gedrag vertoond? Citaat: Zwarte rook: slechte verbranding door teveel brandstof en/of te weinig lucht. Kan ook voorkomen bij zware motorbelasting in combinatie met slecht werkende brandstofinspuitapparatuur. Een slecht werkende opvoerpomp kan ook voor een rokende motor zorgen.
Niet toevallig een slang vanaf je turbo los? Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
20 nov 2015 14:29 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Om mijn leven nog wat makkelijker te maken......... Net de auto gestart om te kijken of er met cruise control ook een probleem is, en uiteraard loopt de auto nu zonder problemen. De hele dag in de Saxo van het vrouwtje door Nederland gestuiterd omdat met de C5 niet te rijden was, en nu geen probleem meer te vinden Ik heb er niets aan gedaan, vanochtend met problemen weg gezet, uitgelezen, geen storingen. Net gestart, geen storingen, 15 minuten rijden, geen probleem. Uitlezen, P0400 uitlaatgas recirculatie onlogisch, maar geen lampjes of piepje, en goed rijden. Warm en koud. Euhhhhh
_________________ Zeg maar André
|
20 nov 2015 19:59 |
|
|
|