Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Toch een probleem met de nieuwe motor.... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
:smt023

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


10 nov 2015 22:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Misschien toch te vroeg gejuicht........ :smt089

Net tel van moeder de vrouw......auto reageert niet op het gaspedaal, loopt wel stationair, verder niets.
Op de aanwijzing herstarten, deed de auto het weer 500 meter om weer stil te vallen. Na nog een herstart, geen probleem meer gehad. :smt017

Ik had van de week wel een keer de melding: storing emissie systeem (P0400), maar daar verder geen hinder van ondervonden.
Op wat andere sites kom ik verwijzingen tegen naar de brandstof druk sensor als verdachte.

Iemand een idee hierover?

Ik heb inmiddels al weer ruim 1000km probleemloos gereden met deze motor.

_________________
Zeg maar André


19 nov 2015 23:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Lucht in de brandstof? Opvoerpomp in de stress?


19 nov 2015 23:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
de sensor op de rail,die durven wel is stuk gaan


19 nov 2015 23:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Zojuist de auto weer ontvangst genomen en uitgelezen:

P0100: Perm storing, signaal luchthoeveelheidsmeter, massasluiting of onderbreking in circuit. Te geringe opbrengst.
P0120: Perm storing, Elektroklep van EGR klep. Controle van opbrengst
P0400: Tijd storing, Circuit uitlaatgas recirculatie, gemeten luchthoeveelheid in het circuit onlogisch.
P0400: Tijd storing, Circuit uitlaatgas recirculatie, gemeten luchthoeveelheid lager dan richtwaarde.
P0401: Perm Storing, Storing lucht circuit, gemeten luchthoeveelheid hoger dan richtwaarde

LMM is een nieuwe(al vanaf dag 1)
Er is een plaatje in de EGR leiding bij de inlaat, met 8mm gaatje(van mijn oude motor)


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Zeg maar André


20 nov 2015 00:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
http://www.amtgarageforum.nl/fiat/ducat ... 34338.html

https://www.youtube.com/watch?v=op3QqCk7FU8

http://www.obd-codes.com/p0401

Ik denk beginnen met het inlaattraject goed reinigen en misschien in eerste instantie even het restrictieplaatje achterwege laten. In veel verhalen die ik lees is reinigen vaak afdoende. Dus nog even niks vervangen.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


20 nov 2015 09:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Dank voor de reactie, maar het plaatje heb ik er juist in gezet omdat de auto rookte als een bezetene...... Toen mijn vorige motor dat deed, was het plaatje de oplossing, en ook hier heeft het een week erg goed gewerkt. Maar neemt niet weg dat ik er nog eens naar zal kijken....

Verder was het deze ochtend niet mogelijk om de wijk uit te komen, bij het gaspedaal op 30% horte en stootte de auto als een gek, andere standen deden niets. met de lexia werd wel weergegeven hoever het pedaal werd ingedrukt. Het gevoel was dat de motor gesmoord werd voor een paar seconden(of verzoop), vervolgens een enorme zwarte pluim uit de uitlaat, een paar seconden goed vermogen, om meteen weer in te zakken.... geen idee wat er hand de hand is, er word geen enkele storing gelogd. Bijgaand twee screens van verstuiver opbrengst omdt ik dacht dat het kreng verzoop.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Zeg maar André


20 nov 2015 11:13
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
heb je al is gezien naar de swirklep,of het balkje niet stuk is of het scharnier niet afgebroken is


20 nov 2015 11:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Willy, de swirlklep is defect( het balgje) maar deze is al een week afgedopt om te zorgen dat er toch vacuum blijft bestaan voor de overige onderdelen. En dat heeft 1000 km goed gewerkt.

_________________
Zeg maar André


20 nov 2015 11:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
ik heb eens een klep vastgezet met een draad , maar nu weet ik niet meer dat ik de klep naar mij toe of van mij weg


20 nov 2015 11:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=224773
Hier wordt nog over een klepje gesproken waar condens in zou kunnen zitten. En weer het inlaatspruitstuk wat vervuild is.

Dit een mogelijkheid?


Default MAF meter maybe?

I had very similar issues with my 'other' vehicle, a VW Transporter 2500HDi ex-ambulance. After 3 different mechanics, I finally found, by 'phone http://www.sydneydieselcentre.com.au/

The guy there suggested the MAF, and told me to test it by simply disconnecting the plug to it (near the air cleaner), to see whether it made any difference. It didn't, so it was. I ordered a new one on eBay from the UK, for 72 quid, vs $283 quoted by VW Australia. Put it in (simple) and wow, back to better than normal, after a slow build up over a few days. I presume the computer was getting up to speed again. Other reasons could be the a crack or leak anywhere on the 'vacuum' side, or the back pressure sensor just before the particulate filter. I gather they can get water in them. See this forum :http://www.eurovan2.com/forum/eurova...-2-2hdi-6.html

cheers,

Alan H

Dus proberen: LMM afkoppelen of er verschil ontstaat. Zo niet? Dan is die defect.

Komt uit dit draadje:

http://www.aussiefrogs.com/forum/citro% ... power.html

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


20 nov 2015 12:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Ik ga het vanavond allemaal nalopen, GW.

Het vreemde vind ik dat ik gister 250km gereden heb zonder iets te merken.
Na een paar uur is van het ene op het andere moment er iets heel erg mis.......

Herstarten helpt op dit moment zelfs geen seconde

_________________
Zeg maar André


20 nov 2015 12:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Succes, kerel!

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


20 nov 2015 12:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Lukt het om een klein beetje op snelheid te komen?

Wellicht eens proberen of je boven de 40km/h op de cc kan rijden en of ze dan het zelfde gedrag vertoond?

Citaat:
Zwarte rook: slechte verbranding door teveel brandstof en/of te weinig lucht. Kan ook voorkomen bij zware motorbelasting in combinatie met slecht werkende brandstofinspuitapparatuur.
Een slecht werkende opvoerpomp kan ook voor een rokende motor zorgen.


Niet toevallig een slang vanaf je turbo los?

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


20 nov 2015 14:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Om mijn leven nog wat makkelijker te maken.........

Net de auto gestart om te kijken of er met cruise control ook een probleem is, en uiteraard loopt de auto nu zonder problemen. De hele dag in de Saxo van het vrouwtje door Nederland gestuiterd omdat met de C5 niet te rijden was, en nu geen probleem meer te vinden :smt017

Ik heb er niets aan gedaan, vanochtend met problemen weg gezet, uitgelezen, geen storingen.
Net gestart, geen storingen, 15 minuten rijden, geen probleem. Uitlezen, P0400 uitlaatgas recirculatie onlogisch, maar geen lampjes of piepje, en goed rijden. Warm en koud.

Euhhhhh :smt089 :smt089

_________________
Zeg maar André


20 nov 2015 19:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.