Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Toch een probleem met de nieuwe motor.... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Toch een probleem met de nieuwe motor....
Na vorige week de motor te hebben vervangen en de eerste paar honderd km probleemloos te hebben gereden, treed er vandaag toch weer een probleem op....

Bij het wegrijden een beetje het gevoel dat het gaspedaal niet echt reageert, maar na 2 seconden alles normaal. Tot 500m verder, ik draai de doorgaande weg op en wil optrekken, maar er is letterlijk niet 1 paard aanwezig in de stal........

Meteen aan de kant en zelfs in de neutraal komt het toerental vol gas niet boven de 1200 rpm.
Contact af, meteen starten en alles lijkt weer in orde, tot weer 500m verder, hetzelfde verhaal. :smt017 Dit duurt tot zelfs op de snelweg. Nog eenmaal herstarten en geen probleem meer . De auto loopt goed trekt goed door en geen gekke dingen meer.
Op de terugweg van de klant weer twee keer hetzelfde en daarna alles oke......

Uitlezen: P0400 EGR uitlaatgas circulatie onlogisch, en P0234 gemeten laaddruk te hoog.

bij 80km/h zie ik in de live data voorgeschreven laaddruk ong 1150, gemeten ong 1600.
met de motor uit: voorgeschreven 800, gemeten 1035 :smt017

Iemand een idee :smt198

_________________
Zeg maar André


09 nov 2015 23:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
zit de was de wastegate niet vast , en zit er een MAP sensor erop


10 nov 2015 00:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Wastegate moet ik checken........ Map sensor zit erop en aangesloten.

_________________
Zeg maar André


10 nov 2015 00:43
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Als de laaddruk te hoog wordt hoort de MM wastegate open de gooien.
Mijn xant had eerst het probleem dat de wastegate open bleef. MIL ging aan.......en de auto veranderde meteen in een slak.
MIL resetten.....en alles weer prima.

vacuumklep vervangen > nooit meer voorgekomen
Ik hoop voor je dat het zo simpel is.
Succes


10 nov 2015 08:07
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Ik zou allang afgehaakt zijn.

Succes en sterkte!


10 nov 2015 09:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
de MAP sensor is vervangen en het vacuum zien op werking


10 nov 2015 10:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Map sensor vervangen en vacuum op de turbo gechecked.......beide oke, maar druk blijft te hoog.
Structureel 20 tot 25 %.
1200 gewenst/1550 gemeten
1224 gewenst/1630 gemeten

De vacuum tester op de turbo gezet en met vacuum aanwezig, stukje rijden.
Turbo druk steeds te laag of op peil zoals gewenst.
Uiteraard wint ze zo geen prijzen bij het stoplicht, maar geen storing......

Mijn eerste conclusie: Turbo Goed, Aansturing(of vacuum) slecht.

Alle leidingen zitten aangesloten, maar blijkbaar heb ik toch iets weten om te draaien ondanks mijn labels......tenminste, daar lijkt het op.
Iemand een idee welk draadje/connector welk onderdeel aan stuurt(EGR/Turbo/Inlaat klep)?

Nadeel is dat de draadboom van de oude auto mooie gekleurde connectoren heeft die overeen komen met de kleurcode van de leidingen.
De draadboom van mijn auto heeft 3x dezelfde zwarte connector, alleen de draden hebben kleuren die niet overeenkomen met de leiding kleuren......

_________________
Zeg maar André


10 nov 2015 17:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Wat is het toch fijn goed gereedschap te hebben.

Rustig meten met de vacuum meter, en op de meeste plaatsen mooi onderdruk, alleen bij de turbo 0,0.......
Hier en daar wat apparaten afdoppen, en voila: onderdruk op de turbo leiding :smt038

Hier en daar wat aansluiten en weg vacuum, lang verhaal kort: de vacuumpot van de swirlklep is zo lek als een mandje.......
Alles aangesloten muv de swirl en erg mooi waardes op de meter.
Gepoogd de swirl vacuum te zuigen, maar niet te doen, dus echt lek.

Zometeen even de snelweg op en neer stuiven, om te zien of het echt goed is, maar het ziet er goed uit......

_________________
Zeg maar André


10 nov 2015 20:16
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
:smt023

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


10 nov 2015 20:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 24 jan 2011 14:18
Berichten: 288
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Je weet je tijd wel goed te besteden. Dat geeft toch een goed gevoel dat je het probleem gevonden hebt. :smt023


10 nov 2015 20:20
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
netjes opgelost andre :smt023 :smt023 :smt023 :smt080

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


10 nov 2015 20:25
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
:smt023


10 nov 2015 20:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Knapperd!

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


10 nov 2015 21:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Yep, net even 70km snelweg eronder laten glijden, geen enkele piep of storing.....

De laptop er naast en muv het rijden in de stad, is op de snelweg de gemeten waarde zo goed als 1 op 1 aan de gewenste waarde. Nu een vacuum potje bestellen en van het weekend eronder knutselen, samen met de remkabelbuis......

_________________
Zeg maar André


10 nov 2015 22:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
:smt023


10 nov 2015 22:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.