Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Regeneratie op onduidelijke momenten
Auteur |
Bericht |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: Regeneratie op onduidelijke momenten
Had ik hierboven al meteen mee vermeld. "Wel heb ik beduidend minder % vervuiling v h filter. Las de nu volgende fouten uit: P 2100 perm P 1351 perm P 1113 tijd P 2111 perm P 0087 tijd" Maar omdat mijn MM temoin weer oplicht, geeft dat problemen met de keuring, zie ik aankomen. Heb hier een afspraak staan voor morgen namiddag. M vr gr uit F, L A
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
14 apr 2016 13:21 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Regeneratie op onduidelijke momenten
Ik bedoel de omschrijvingen die horen bij de codes, niet de status (perm/tijd) Dit is te zien in je freeze frame. Ik ben een lui mens, anders moet ik zelf opzoeken wat ze betekenen iig P1351 heeft met gloeibougies te maken en 087 iets met raildruk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
14 apr 2016 22:48 |
|
|
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: Regeneratie op onduidelijke momenten
P 2100 permanent, bediening gemotoriseerde gasklep (EGR) kortsluiting tussen de draden Opdracht EGR-klep 99 accuspanning 12,00 V Spanning koelvloeistoftemperatuur 1430 mV Motortoernetal 0 Duty-cycle EGR-klep 0 % P 1351 permanent, circuit voorgrloeirelais gevoed en gloeistiften niet gevoed accuspanning 11,10 V Spanning koelvloeistoftemperatuur 3588 mV Motortoerental 6 tr/min Bediening relais voorverwarming actief Status relais voorverwarming actief P 1113 tijdelijk, brandstofdrukregeling minimale druk bereikt spanning temperatuur brandstof 1039 mV pulsbreedtemodulatie drukregelaar 32 % Advies brandstofdruk 619 bar Motortoerental 8 tr/min Brandstofdruk 1.30 bar P 2111 permanent, kopiesignaalstand EGR-klep Doseerklep geblokkeerd tijdens naloop RCO EGR-klep 25 % Spanning koelvloeistoftemperatuur 764 mV Motortoerental 0 tr/min Ingespoten hoeveelheid 74 ml/slag Duty-cycle EGR-klep 0 % P 0087 tijdelijk, brandstofdrukregeling te lage druk spanning temperatuur brandstof 1196 mV Pulsbreedtemodulatie drukregelaar 41 % Advies brandstofdruk 1027 bar motortoerental 13 tr/min Brandstofdruk 9.90 bar BJG schreef: - - - - Die 95% is de roetbelasting, ik zie dat het filter na 154 km al weer bijna vol zit. Dit is inderdaad niet goed. Dit kan betekenen: 1. Roetfilter heeft niet voldoende opslagcapaciteit (vol met as) 2. Er wordt teveel roet geproduceerd 3. De juiste regeneratie temperatuur wordt niet bereikt 4. Er komt geen Eolys in het filter terecht. Twee gedachten houden mij bezig, want ik begin me ernstig af te vragen of als gevolg van regelmatig kleine afstanden (woon-werkverkeer > 10 km) de accu mogelijk onvoldoende tijd heeft om weer op te laden (vanochtend voor het starten 12.33 V). Bovendien reed ik altijd met mistlampen aan zonder mijn groot licht te voeren (besparing van Xenon overdag). Een samengaan van voornoemd woon-werkverkeer en het feit dat onze dame over een onwijs koppel bij lage toerentallen beschikt, is er ook oorzaak van dat BJG’s punt 3. hout snijdt. BJG schreef: - - - Mijn advies zou zijn: Voer een geforceerde regeneratie uit, en meet daarna bij volgas accelereren het drukverschil over het FaP. Waar (in welk menu, neem aan dat dit om life-data gaat ?) ik het drukverschil over het FAP kan meten ? Vanmiddag de APK, en daarna weet ik zeker wat- en/of ik één of beide « Rotule de direction intérieure » moet vervangen want het stuurgedrag laat te wensen over.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
15 apr 2016 11:44 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Regeneratie op onduidelijke momenten
Laat dat FaP maar even voor wat het is. Als je korte afstanden rijdt kan hij niet goed regeneren en worden regeneraties afgebroken. Ik denk dat het meer aan het gebruik ligt dan aan het FaP. Zoals ik al zei als je na een 350 km nog maar 19% roetverzadiging hebt is de opslagcapaciteit nog niet zo slecht.
Je hebt een EGR probleem, daar zou ik even op focussen. Daarnaast is er nog steeds een raildrukprobleem, en ook dat moet uit-gediagnosticeerd worden.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
15 apr 2016 13:23 |
|
|
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
Re: Regeneratie op onduidelijke momenten
bij informatie lucht met draaiende motor zie je dit zie ook informatie brandstof de erg klep kan je ook bedienen testen met lexia je hoort ze dat klinken ik heb er ook moeten achter zoeken f6 ? help je ook met uitleg mvg jean
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ lexia aanwezig
|
15 apr 2016 21:42 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 89 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|