Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 horten en stoten 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 aug 2015 09:39
Berichten: 39
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht horten en stoten
super.... :smt023

tot snel :D


17 aug 2015 22:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
Nieuwe bobine: Valeo. Geen Bolk.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


18 aug 2015 00:04
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 aug 2015 09:39
Berichten: 39
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
............UPDATE.............

vanmorgen was akooiman zo vriendelijk me te ontvangen
(met een kopje koffie...)

Auto aan de lexia gehangen....en toen....
huh....geen foutmeldingen....asjemenou.... :?:
niks in de richting van de P0300 zoals eerder gemeten.
Da's wel heel raar...maar ja....
de auto loopt sinds gisteren dan ook een heeeeeel stuk beter
de oude benzine is eruit en nieuwe getankt natuurlijk.....
we (monteur/ikzelf en meerdere) denken niet aan de klepstoters omdat je totaal
niets hoort.....geen tikje/rateltje of wat dan ook.

De enige foutmelding die de auto nog aangaf was in de richting van de kachelmodule
maar dat wist ik (deed het ook niet meer) en heeft André meteen ff vervangen....
klepje in de deur ook ff gemaakt.....nou zeg.....heppie de peppie......
was ook serieus gezellig :P

ik rijd nu dus gewoon door totdat de auto weer de foutmelding geeft in de
richting van katalysator of uitlaatgas....we wachten af.....
dan meteen contact opnemen met akooiman en weer aan de lexia..... ;)

Nu van de week alleen nog even kijken waarom mijn metertje van de koelvloeistof/
watertemperatuur doods naar beneden blijft wijzen....(dat linkse metertje)
heeft het gewoon gedaan maar sinds ik de snelheidsmeter heb vervangen met de
toerenteller...nada (ben bang dak iets geraakt heb) :oops:

iedereen van dit forum (en met namen André) super bedankt dusver !!!


18 aug 2015 16:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
heb je ook naar de waardes van de bobine gezien?


18 aug 2015 16:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
Ik kwam een klein vacuüm lekje tegen. Daarna liep de motor ineens veel lekkerder en pakt koud soepeler op....


18 aug 2015 17:27
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 aug 2015 09:39
Berichten: 39
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
willy4 schreef:
heb je ook naar de waardes van de bobine gezien?


als ik eerlijk ben....geen idee.... :D

heb alleen maar mee-gekeken en er kwam totaal geen storing ofzo te staan
mocht daar iets niet goed in zijn (of de vacuum zoals omschreven) geeft
zo'n lexia dat dan ook niet aan (zoals gezegd...echt een leek dus he)


18 aug 2015 17:48
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 jul 2015 21:25
Berichten: 19
Woonplaats: Nijmegen
Auto: Berline exclusive
Opties: Pack parking,Trekhaak, cd wisselaar, xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09662cj
Productienummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144514
Kleur: Gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
Mijn dame heeft ook die opstart problemen. Mijn dame mag morgen aan de lexia (ivm terugkerende storing uitlaatgassysteem en brandend service/engineer lampje) maar die klepstotervertroetelaar (mooi woord voor galgje :lol: ) ga ik ook maar eens proberen!


18 aug 2015 17:55
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31
Berichten: 1797
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
Als de koude start , stotteren van de motor opleverd kan het ook de eerste lambdasonde zijn , maar dan zou er wel een fout code moeten zijn. (Permanente storing mengselregeling samenhang P 0170)

_________________
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.


18 aug 2015 20:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
Daarom, vacuüm lekjes gaan fijn onder de radar en leveren ook een bokkerig rijgedrag op.


18 aug 2015 20:24
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 aug 2015 09:39
Berichten: 39
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht horten en stoten
Aub niet constant voorgaande bericht quoten , bedankt !

hoe spoor je een vacuüm lekje op..??
waar zat jouw lekje (hm...klinkt fout maar bedoel er niks mee hoor :D )


18 aug 2015 20:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
Er zit een slang aan het inlaat spruitstuk vlak onder de gasklep.
Daar was ivm de lpg een t stukje tussen gezet. Alle poten van de T moesten opnieuw aangesneden worden.
Lek zoeken kan je normaliter doen met remmenreiniger oid bij draaiende motor.
Verhoogt het toerental dan wordt er wat opgezogen. Zorg wel dat je niet via de inlaat spuit...


18 aug 2015 21:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
We hebben niet naar de waardes van live data gekeken.

Ik verwachtte een P0300 of iets dergelijks te vinden, maar er was niet een code opgeslagen in de MM ECU.
De auto loopt erg mooi rustig, met af en toe een miniem hikje.........

Voorgeschiedenis is dat de auto maanden stil heeft gestaan, en dat onlangs de benzine vervangen is, waarna het al weer stukken beter werd.

Geadviseerd om eerst eens wat kilometers te maken, om te zien of het nog soepeler wordt, en zo niet, weer eens op de koffie te komen, voor een dieper onderzoek.

Lijkt me niet een vacuum probleem, aangezien de motor het overgrote deel echt heel netjes loopt.

_________________
Zeg maar André


18 aug 2015 22:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
ok,dan is het misschien niet slecht om een produkt toe te voegen dat de verstuivers reinigd


19 aug 2015 08:36
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 aug 2015 09:39
Berichten: 39
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
zo....

nieuwe bobine en bougie maar niet echt een verbetering

auto loopt dus koud slecht maar warm als zonnetje
(gebruik schommelt zelfs tussen 8,3 en 8,4)

Ik denk zelf nu het volgende:
iets met de temp meter....
het viel me op dat de auto binnen 50 seconden aangeeft warm te zijn
terwijl die dat natuurlijk nog niet is......
die eerste 50 seconden...niks aan de hand....
dus waarschijnlijk dan zun toerental naar beneden knikkert (denkt warm te zijn) maar
de motor is daar nog niet klaar voor dus.......

ben nogal een leek maar vindt er enige logica in!!!

wat denken de forumleden...??

de auto geeft vaak uitlaatgas storing en dan soms dus erbij de kat storing
(schiet dan in de zgn. noodloop....uit en aan zorgt evoor dat de auto meteen goed/beter loopt)

als de auto warm is nooit een noodloop mee-gemaakt


05 sep 2015 16:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: horten en stoten
Meten is weten.
Andersom kan ook, dat het mm denkt dat de motor koud is, dat gaat de eerste minuut nog wel op , en daarna begint het gedoe.


05 sep 2015 17:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.