Auteur |
Bericht |
drdredlock
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 aug 2015 08:39 Berichten: 39 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Naar boven
|
horten en stoten
Hallo allemaal....
een korte tijd geleden mijn eerste c5 gekocht.....heerlijk. helaas al een paar problemen tegengekomen maar de meeste zijn redelijk goed(koop) op te lossen (kachelmodule en snelheidsregelaar)
De auto loopt niet mooi...vooral bij koude motor.... even rijden (3 minuutjes) en het scheelt alles.....loopt nog niet helemaal mooi maar in koude toestand schokt de auto echt heel erg (van voor naar achter) bij stilstand.
Ik heb al ontzettend veel gelezen op dit forum (en vooral veel geleerd) en veelal lees ik dat het waarschijnlijk de bobine zal zijn. (ook mijn auto gaf van de week de storingen katalysator en uitlaatgas welke nu weer weg zijn) de auto rijd gewoon goed...houdt niet in ofzo....heel soms merk je bij het optrekken dat het niet helemaal lekker loopt maar dat verdwijnt dan weer snel door het gaspedaal even terug te laten komen of even juist meer gas te geven (hm??? injectie reiniger erin?? )
De andere euvel(tjes) denk ik zelf te kunnen doen maar een bobine??? Lijkt me niet echt een een makkelijk klusje en welke moet je dan aanschaffen ... heb een nieuwe gevonden voor maar 73 euro bij mister-auto en is van het merk bolk of kun je er een gebruikte in plaatsen .....
Ik heb dus geen idee wat nu verstandig is We hebben gelukkig een garage bedrijf welke tegen scherpe tarieven werkt en er echt alles aan doet om het voor de klant zo goedkoop mogelijk te houden en we kunnen zelf de bobine aanleveren....... maar welke???? nieuw??? welk merk dan of waar moet ik op letten gebruikt?? waar moet je op letten dan of kun je dit makkelijk zelf doen???? ik ben geen monteur
|
17 aug 2015 09:22 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: horten en stoten
De bobine vervangen is een erg eenvoudig klusje maar om deze te vervangen zonder diagnose dmv uitlezen van de storingscodes lijkt mij wat voorbarig. Een obd scanner of lexia (of degene die hem bedient) kan je al veel meer vertellen.
|
17 aug 2015 09:28 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: horten en stoten
ik denk dat je hem best is eerst is uitleest met de lexia dan luk raak iets ga vervangen
|
17 aug 2015 09:29 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Klepstoters komt helaas ook veelvuldig voor bij deze oudere 2.0 , als ik dit zo aanhoor zou mij dat niet verbazen ... Maar idd, misschien is het slechts een bobine Eerst uitlezen zoals willy ook aangeeft anders vervang je misschien iets wat helemaal niet stuk is.
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
17 aug 2015 09:30 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: horten en stoten
In dat geval zou je meer geholpen zijn met een olieflush. Alhoewel iets wat stuk is daardoor niet gerepareerd wordt... Om maar aan te geven dat lukraak vervangen je mogelijk niet verder helpt.
|
17 aug 2015 09:38 |
|
|
drdredlock
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 aug 2015 08:39 Berichten: 39 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Who....dat gaat snel hier...die reacties....super bedankt
dan moet ik de auto eerst maar eens uit laten lezen... (hoop niet de klepstoters....klinkt erg duur)
mag ik ervan uitgaan dat dit bij de dealer moet!!! (vrees een beetje voor de kosten voor het inprikken van zo'n stekker..... heb met mijn vorige auto/renault alleen voor het uitlezen al 85 euro moeten betalen)
Misschien een citroen specialist ook een optie? (ik ken in Eindhoven eigenlijk alleen van Gompel)
|
17 aug 2015 09:44 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: horten en stoten
er zijn veel forum leden die in het bezit zijn van een lexia
|
17 aug 2015 09:46 |
|
|
drdredlock
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 aug 2015 08:39 Berichten: 39 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Naar boven
|
Re: horten en stoten
bedankt.... dan ga ik maar eens beginnen met een oproep te plaatsen voor omgeving helmond/eindhoven
|
17 aug 2015 09:49 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: horten en stoten
En als je een Android telefoon hebt is een obd scanner ook niet heel duur. Kan je in ieder geval de foutcodes uitlezen en eventueel hier melden.
|
17 aug 2015 09:50 |
|
|
drdredlock
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 aug 2015 08:39 Berichten: 39 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Naar boven
|
Re: horten en stoten
ik weet niet of dit mag....maar is dit zo'n obd scanner??? https://www.vouchervandaag.nl/obd2-blue ... oCTIvw_wcB
|
17 aug 2015 10:15 |
|
|
Paljas
V.I.P.
Geregistreerd: 12 mei 2007 08:59 Berichten: 597 Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Ik heb een goedkope chinees, maar die kan met Torque pro op een android tablet geen verbinding maken met de ecu. Ben zeer nieuwsgierig welke dat wel kan.
_________________ C5 Break 2.0i exclusive 2002
|
17 aug 2015 10:32 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Dan moet je de sleutel op motor contact zetten en zeker 5 minuten geduld hebben? Anders uit de obd en er weer in en nog een keer een oefening geduld? Gaat bij de mijne ook niet snel maar het werkt uiteindelijk wel.
|
17 aug 2015 10:58 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: horten en stoten
drdredlock schreef: ik weet niet of dit mag....maar is dit zo'n obd scanner???
Ja zoiets. Ik heb een wat kleinere. Heeft als voordeel dat het bakje links van de bestuurder net in de normale open stand past.
|
17 aug 2015 11:02 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: horten en stoten
André, akooiman, woont in Eindhoven. Dat is vlakbij Helmond. Het lijkt mij zéér sterk als hij jouw auto niet even wil uitlezen met zijn Lexia. Stuur hem gewoon een pb! Het klinkt mij in ieder geval NIET naar een bobine maar zoals Menno aangeeft een klepstoter probleem. Die hoef je niet direct te gaan vervangen, daar is de volgende oplossing een zeer adequaat middel voor: Klepstoter vertroetelaarHiermee beginnen en uit laten lezen met de Lexia.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
17 aug 2015 11:20 |
|
|
drdredlock
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 aug 2015 08:39 Berichten: 39 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 2.0 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: donker blauw / zwart
Naar boven
|
Re: horten en stoten
ik begrijp te lezen dat dit in de olie moet....maarrrrrr... deze zit volgens de bolletjes MUTvol dan dus eerst bij de garage wat olie laten verwijderen en dit spul erbij ???
|
17 aug 2015 11:34 |
|
|
|