Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Kun je een volle ruilaccu van iemand lenen? De C5 is gevoelig voor een niet-volle accu en heeft/geeft dan allerlei vreemde storingen. 80% zou wel eens te weinig kunnen zijn, ook al start hij daar gewoon op. Op die manier kun je de accu uitsluiten, danwel juiste diagnose stellen. Overigens is hiermee niet gegarandeerd dat met een volle accu de storingen weg zijn, het kan ook een andere oorzaak hebben. Maar even een accu wisselen is vrij simpel. Succes ermee.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
16 sep 2015 21:23 |
|
|
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Heb je ook al een vers setje bougies geprobeerd? Heb jouw verschijnselen ooit een meegemaakt met een Xantia (maar daar had je die rits storingsmeldingen natuurlijk niet) Eerst op LPG soms op 3 poten lopen en later ook op benzine. Bleek dat er van 1 bougie die er net 5000 km in zat het porselein een haarscheurtje had. Met een nieuw setje bougies liep zij weer goed.. S6 met het oplossen van deze vervelende storing ..... grtz
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
16 sep 2015 21:39 |
|
|
rvds
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 sep 2013 16:14 Berichten: 11 Woonplaats: Veldhoven
Auto: C5 Break. 2 Ltr
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Vanochtend in alle wanhoop naar de Hegru Garage gegaan, het willekeurige gedrag van de auto besproken en alsnog een nieuwe bobine (Valeo) en 4 bougies vervangen (7113 LFR5B) Auto loopt als een zonnetje, nu ook met her-starten als de motor warm is. Overschakelen op benzine ging ook goed, hoewel die stationair niet zo heel regelmatig liep. Prijs 200 Euro, scheelt een katalysator vervangen.. Vanmiddag rijd ik via de rijksweg naar huis en test ik eventjes wat langer op benzine rijden. Wordt vervolgd. Bedankt zover voor de adviezen. Rocco
|
17 sep 2015 11:30 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Misschien nog even met de Lexia de adaptieve waarden resetten van het MM. Nu je daadwerkelijk een betere ontsteking hebt kan die er wat langer over doen voordat hij weer bijgeregeld is.
Je zou ook nog eens de stappenmotor en het gasklephuis goed kunnen schoonmaken met remmenreiniger.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
17 sep 2015 11:55 |
|
|
rvds
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 sep 2013 16:14 Berichten: 11 Woonplaats: Veldhoven
Auto: C5 Break. 2 Ltr
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
Re: horten en stoten
De euforie was van korte duur.. Gisteravond met het starten gebeurde het weer. Wat een gekloot.. Afgeleverd bij de garage (met de storingen) en mijn wanhoop uitgesproken. Vanochtend belde de garage, ze hebben het eindelijk gevonden, de injector van Cilinder1 was kapot. Vraag me wel af waarom dit niet gelijk te herleiden was uit de foutcodes van de diagnose apparaat (was een lexia). Ik zal het hem vanavond als ik de C5 ophaal weer eens vragen. Wordt vervolgd, alleen nu met def. goed nieuws, mag ik hopen.
|
18 sep 2015 12:10 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Als hij nog functioneert geeft het ding geen foutmelding en ben je volledig afhankelijk van de monteur. Deze moet de Lexia toepassen met "live" data, deze uitlezen, begrijpen en dan de juiste diagnose stellen. Geloof me, dat kunnen ze niet allemaal.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
18 sep 2015 15:21 |
|
|
rvds
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 sep 2013 16:14 Berichten: 11 Woonplaats: Veldhoven
Auto: C5 Break. 2 Ltr
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Opgehaald,op en neer naar tilburg op benzine gereden, paar keer over geschakeld naar LPG. Gaat voor treffelijk, heb naar mijn gevoel meer koppel onderin het toeren gebied. Hij start perfect, loopt gelijk heel rustig, moet eventjes "ademhalen" als de airco compressor inkomt stationair, maar dat lijkt me normaal (dat deed hij trouwens toch ook al eerder) De eigenaar zelf was er niet, een mede monteur vertelde me dat het inderdaad heel lastig kan zijn de storing te vinden en dat het dus ook ervaring en testen en redeneren is. Niet als is plug & play... Hartelijk bedankt voor jullie remote ondersteuning en advies. Andre, bedankt voor je bereid willigheid.
|
19 sep 2015 09:21 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: horten en stoten
Ik heb niets gedaan, alleen tips gegeven. En ik vraag me af of ik dit probleem gevonden had.
_________________ Zeg maar André
|
19 sep 2015 10:52 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|