Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 te laat terug schakelen automaat 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: te laat terug schakelen automaat
@ Maarten,

Ja, dat heet lock-up van de koppelomvormer ;)

De werking en het moment van in- en uitschakelen daarvan is sterk afhankelijk van diverse parameters, zoals te lezen is in het document B2CB21P0 Werkingsprincipe : Automatische versnellingsbak ZF 4HP20 :

Bijlage:
B2CB1ZP0 Werkingsprincipe Automatische versnellingsbak (AL4) .jpg


Dit geldt voor zowel de 4HP20 als voor de AL4

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 aug 2015 14:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: te laat terug schakelen automaat
Leuke grafiek, vind hem beetje lastig te interpreteren.
Stel ik accelereer vrij vlot (gaspedaal op 3/4 oid). Op het moment dat ik van I naar II ga treedt de koppelomvormer in werking. Snap ik het nu goed dat ik dan bij ongeveer 40kmh de lockup moet verwachten en de automaat niet meer mag slippen?

Dát is niet hoe ik het ervaar. Bij redelijk flinke acceleratie stijgen de toeren tot rond 2100-2200, misschien 2300 en blijven daar 'hangen' tijdens verder accelereren totdat, zoals ik het voel, het ingaande en uitgaande toerental van de bak hetzelfde zijn en de lockup optreedt. Dat is bij, ik schat, 50-55 kmh...

Ik heb meer het gevoel dat bij steviger intrappen van het gas de koppelomvormer er langer tussen blijft, niet als de blokachtige functievan de grafiek.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


17 aug 2015 15:20
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 21 mei 2015 21:54
Berichten: 8
Auto: Berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 131000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: te laat terug schakelen automaat
Ik heb de bak laten spoelen bij de fa. Flushed in Woerden, spoelbeurt met 15 liter Kroon olie.

voor 295 euro.

Problemen lijken opgelost.


06 sep 2015 09:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.