Auteur |
Bericht |
zweefbakkie
V.I.P.
Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45 Berichten: 341 Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Kleine toevoeging mijnerzijds...Er zijn nog meer mogelijkheden om op een andere plek dan de slijt plek af te dichten. bij voorbeeld als de oude keerring een ring is met 1 afdicht lip dan kan je er een nemen met bv een dubbele lip. ook kan je vaak een keerring uitzoeken waar de lip op een andere plek rust dan de vorige keerring dat deed. dan hoef je in elk geval niet met een vul ringetje achter de keerring te werken. wel altijd even de eigenschappen in de gaten houden, max rpm en temperatuur enzo...
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 4
|
20 jul 2015 23:44 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Met GJO gebeld voor een afspraak, hij adviseerde om toch eerst de keerring te vervangen voor ik de bak laat spoelen. Zo weet ik zeker dat er na evt knoeien met olie toch het juiste niveau aanwezig is. Volgens hem zou het best wel de krukas keerring kunnen zijn.....
Dan het volgende........ als de bak er dan toch onderuit is, is het dan verstandig om de koppelomvormer keerring meteen mee te nemen en ook de as keerringen?
Iemand een (gefundeerde) mening?
Thx
_________________ Zeg maar André
|
23 jul 2015 20:12 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
normaal moet je dat doen met die km,als je het juist doet mag het geen probleem zijn
|
23 jul 2015 21:02 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Altijd wisselen, simpel.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
23 jul 2015 22:56 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Thx, ik las hier en daar ook al verhalen dat je er vanaf moet blijven als het niet lekt.
_________________ Zeg maar André
|
24 jul 2015 01:22 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Klopt, maar je hebt wel een behoorlijke kilometerstand.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 jul 2015 07:40 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Zo, vandaag waren alle onderdelen binnen, dus maar meteen een begin gemaakt...... Alle twijfel die ik had of het misschien iets anders kon zijn............ nou ja, zie de foto's.....
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
13 aug 2015 00:43 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
en ook nog
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
13 aug 2015 00:43 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Ben benieuwd wat je aantreft als je de keerring er uit hebt. Zitten er dan inderdaad loopsporen op de krukas?
En welke krukaskeerring heb je nu binnengekregen? Er waren problemen met een bepaald type......
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 aug 2015 09:50 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Mbt die krukaskeerring problemen had ik deze IR in m'n achterhoofd: Bijlage: IR Krukaskeerring lekkage DW10BTED4.jpg Die slaat op de DW10BTED4. Bij jouw DW12TED4 heb ik zoiets niet kunnen vinden.... Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 aug 2015 12:04 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Dat is info die ik een week geleden wel had willen hebben........
ik heb nu een 0127 45 besteld en gekregen, teflon model dus.......
Mag ik er toch vanuit gaan dat het geen probleem is voor deze(mijn) motor?
_________________ Zeg maar André
|
13 aug 2015 12:36 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Helaas, ik kan je dat niet vertellen.
De keerring 0127 28 is in gebruik bij de EW serie, maar ook bij de DW's. In de DB zie ik dat vanaf ORGA 10053 bij de DW10 serie de nieuwere teflonafdichting gebruikt is, bij de DW12 vanaf ORGA 9975. Kennelijk is men daar later deels (?) weer op teruggekomen.
Hopelijk leest BJG mee, hij heeft hier meer praktische kennis over dan ik.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 aug 2015 12:56 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Even de dealer gebeld......ze hebben een 0127 28 liggen. Dus maar even kijken hoe een fiets ook al weer werkt, en "even" die kant op........
_________________ Zeg maar André
|
13 aug 2015 13:04 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
In de instructie B1BG011KP0 Verwijderen - Aanbrengen : Keerringen van de motor is te lezen: Citaat: LET OP : Tijdelijke wijziging van de methode krukaskeerring aan vliegwielzijde. Monteer geen teflon krukaskeerring meer (code 0127 45). Monteer een klassieke krukaskeerring (code 0127 28) ; Met het gereedschap [0188-B]. Ik zal je die instructie mailen. Daarin staat ook de verwijzing naar het hulpgereedschap 0188B. Kijk daar even naar, en vraag je dealer of je dat even van hem mag lenen. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 aug 2015 13:10 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Krukas keerring lek?
Zo, alle keerringen zijn vervangen...... De dealer was zo lief om ook een toolkit voor de krukas uit te lenen, en dat maakt het echt makkelijk. Het enige verschil is dat de keerring nu minder diep in het blok ligt als in de oude situatie, maar zelden een keerring gezien die zo recht zat.... Aangezien het met de tool geplaatst is, ga ik er vanuit dat het er juist in zit... Eerst de oude ring verwijderen door twee gaatjes te boren en twee schroeven erin te draaien, om die dan met een spijkertrekkertje rustig eruit te wurmen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
13 aug 2015 17:52 |
|
|
|