Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Blokkeerstift krukas 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Blokkeerstift krukas
Hallo kan iemand mij de exacte maten geven voor de blokkeerpen om de krukas vast te zetten voor distributie wissel?

De pen die ik heb past niet, zou wel moeten maar nee dus. Nu heb ik wel de mogelijkheid om er 1 te laten draaien op maat, maar daar heb ik de goede maten voor nodig.

Dus als iemand er 1 heeft liggen zou je die op kunnen meten en mij de gegevens sturen?

Ik zal dankbaar :smt146 zijn

Hoe blokkeer ik de voorste nokkenas? zie foto

Mag ik een sleutel op de moer zetten?.
Afbeelding

Groet Harry


29 jun 2015 18:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Blokkeerstift krukas
Harry, ik heb al 3 keer een distributieriem gewisseld en daarbij nooit de krukas geblokkeerd. Dat is niet echt noodzakelijk, die zal je niet verdraaien. In de riemwielen van de nokkenassen passen pennen met een diameter van 6mm en in het wiel zit dan een gat van Ø10. Je kunt een stuk draadeind M6 nemen en een rondmoer M6. Die rondmoer is exact 10mm in diameter en door te schroeven kun je dan de zaak precies instellen. Het riemwiel van de inlaatkant heeft in de juiste positie, zoals hij nu staat een gat op ongeveer 5 uur. Daar moet een pen in en aan de gespiegelde zijde op het uitlaatriemwiel zit je dan rond 7 uur. Niet het riemwiel uit elkaar draaien want daar zit je variabele timing in.

Hier een set met alle tools die je nodig hebt:
http://www.forcetools-kepmar.eu/WT-2014 ... -18-20-16V" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een 2e-hands setje:
http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... 83726.html

Ik neem het setje van je over voor de helft als je er klaar mee bent. ;)

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


29 jun 2015 21:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.