Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Yep, Jan...die zwarte heks.....ik heb geen garantie. Jij dus wel?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 jun 2015 14:38 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Soort van wel. Ik zat ook in een iets andere prijsklasse. Tot nu toe gaat het helemaal prima, wat kleine dingetjes . De eerste 12K zitten er alweer op...
|
24 jun 2015 17:18 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Ik dacht dat jouw dame ongeveer net zo duur was als de mijne hoor. Maar ik heb nooit wat aan die garantie...... In dit geval met de koppeling wel en dat heeft René perfect opgelost.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 jun 2015 21:11 |
|
|
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Mijn ph1 2.0 verbruikte ook olie. Maar die had ook het klepstoter probleem. Daar moest nog wel eens een litertje bij. Bij mijn ph2 2.0 heb ik overigens nooit olie bij hoeven te vullen.
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
28 jun 2015 00:21 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Ik trap nu wat hoger in toeren en 1:3000 is al bereikt....
|
28 jun 2015 11:24 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Is de volgende theorie plausibel: De nokkenas verstelling is actief bij lagere toeren. Het zorgt dan voor een mindere doorstroming van de motor. Hierdoor wordt de motor heter. Zo'n beetje het effect van een te arm afgestelde motor. De mindere doorstroming zorgt ervoor dat wat agressievere stoffen in de cilinder wat meer olie meenemen.
Bij hogere toerentallen functioneert de motor als een normale 2liter 16v en daarbij speelt dit effect niet.
Mijn observaties zijn dat een hoger toerental aanhouden leidt tot een wat lagere motortemperatuur en lager olieverbruik, waar je bij hogere belasting eerder een wat hogere temperatuur zou verwachten, ondanks de betere rijwind koeling.
|
25 jul 2015 11:41 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Mijn vorige C5 met EW10J4, zonder de nokkenasverstelling zoop net zoveel olie. Ik denk niet dat dit een juiste conclusie is......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
25 jul 2015 11:53 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Het gaat mij niet om de hoeveelheid olie maar om de reden en de factoren die het beïnvloeden. Het is voor mij de eerste keer in mijn leven dat ik in een auto rijdt waarvan de motor zonder blikken of blozen 100 -105 graden wordt en mij niet rokend op de vlucht strook dumpt.
Daarbij is de vvt techniek wel heel grappig bedacht maar zadelt je wel op met problemen die kennelijk niet goed zijn uitontwikkeld. Van René begreep ik ook dat onder zijn clientèle de hardrijders geen problemen kennen met dit blok.
|
25 jul 2015 12:00 |
|
|
harald65
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 aug 2013 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: dordrecht
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Ik heb niet echt klagen. 1keer op de 10.000 km een halve liter. Wel iedere 20000 wordt het ververst. Hiervoor de xantia 1.8 16v,die lustte wel een liter op 1500 km. Dus toen ik overging op deze had ik genoeg op voorraad staan. Ik neem de olie mee uit Frankrijk. Vaak aanbiedingen 7ltr voor plus minus 33 euro. Ik heb de 5w40 van Total Quartz 9000
_________________ bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break 2e auto een C2
|
25 jul 2015 14:07 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Ik ga het denk ik maar eens voortijdig verversen. Maar schaar jij jezelf onder de doortrappers of onder de ik-durf-eigenlijk -maar -50 populatie?
|
25 jul 2015 14:59 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Ik heb onder het rijden veelal de trip-computer in het scherm met het momentane verbruik. Daaruit valt ook te concluderen dat vlot doorrijden het brandstofverbruik ten goede komt. Ik rijdt dagelijks 150 km en dan let ik daar meer op dan die extra liter olie die om de paar weken voorbij komt. Immers de Techno olie van de Action bevalt mij al meer dan een ton echt prima. De prijs is voor een olieschip een verademing.......nog geen 4 euro per liter.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
25 jul 2015 15:40 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Vanwege dat olieverbruik bestel ik bij de olieconcurrent. Is ook betaalbaar
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
25 jul 2015 15:55 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Ik zou bijna overwegen om de vvt klep vast te zetten. Levert je wel een ecu storing op (m'n zoon heeft een peu met hetzelfde motor management en vvt) maar misschien wel beter voor de oliestook...
|
25 jul 2015 16:07 |
|
|
harald65
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 aug 2013 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: dordrecht
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Ik ben geen hard rijder ,maar durf wel lekker door te trekken. Mijns inziens is dit ook beter voor de motor. Hoe eerder je op constante snelheid zit,hoe beter het verbruik. Je ziet ook in de vakantietijd dat veel automobilisten in het buitenland in de problemen komen omdat ze het nieuwe rijden hanteren. Mij is geleerd dat je in de klim beter kan terugschakelen en de auto hoog in toeren houdt dan je koppeling te mollen door stug in zijn 5 te blijven. Zeker met volle bagage en een caravan.
_________________ bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break 2e auto een C2
|
25 jul 2015 19:40 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Niet aan die VVT zitten, C5jan. Het enige effect van de VVT is dat de motor onderin toeren iets meer koppel krijgt. Wanneer je snelheid hebt wordt er door het ding niets meer geregeld. Lekker laten gaan......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
25 jul 2015 22:49 |
|
|
|