Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Olieverbruik ph2 2.0 16v
GW-je , Als er bewezen wordt door een expert dat er schade is ontstaan aan de motor door uw doorlaat ,ga je de schade dan vergoeden?
|
28 jan 2016 19:03 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33388 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Nee , alles is op eigen risico uiteraard ....
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
28 jan 2016 21:07 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Wat denkt u zelf, Willy4? Een expert zal dan ook aan moeten tonen dat er voor die tijd geen schade aan die motor was. Ik begrijp dat u sceptisch bent, maar wanneer niemand zijn kop boven het maaiveld durft te steken, verandert er nooit iets in deze wereld! Ik durf dat wel en ben niet bang om op mijn snuit te gaan. Een positievere instelling zou u sieren. Tenslotte rijd ik met mijn eigen auto ook proef met de restrictor. Zou ik zo dom zijn om schade te riskeren?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
28 jan 2016 21:09 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33388 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Daarom op eigen risico, dat is toch prima ....
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
28 jan 2016 21:10 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
ja , daar heb ik geen probleem mee , maar ik wil de goed gelovige leden beschermen ,dat het veel geld kan kosten daarom dat ze eerst is info nemen aan mensen die iets kennen van motoren , en liefst aan mensen die ruilmotoren maken
wel dat er is iemand contact opneemt meet een bedrijf die ruilmotoren leveren en juist het het uitleggen en met een foto daar wacht ik nu op
|
28 jan 2016 22:10 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33388 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Olieverbruik ph2 2.0 16v
De meeste C5'jes zijn natuurlijk niet maagdelijk meer en al afgeschreven , dat helpt natuurlijk met plaatsen van dit item!
Maar idd prima , van twee kanten bekijken zo kan iedereen de juiste beslissing maken
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
28 jan 2016 22:14 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3550 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Willy: Ik snap niet zo goed waar u zich over opwind....iedere betrokkene weet dat ze dit op eigen risico doen.
Dat risico is, mijns inziens laag. Het is niet dat alles wat de fabriek verlaat zonder constructie fouten is. Ik heb meerdere zeefjes uit de bekende banjobout getrokken en olie aanzuig pijp schoongemaakt bij de wel bekende dv motoren. De THP is ook een goed voorbeeld.
Ik hoop dat elke techneut altijd een open mind heeft voor eventuele innovaties.
|
28 jan 2016 22:23 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33388 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Olieverbruik ph2 2.0 16v
En daar bij laten aub, ik wil niet weer gaan "schoolmeesteren" zoals in het andere verwijderde draadje ... Op eigen risico plaatsen, en er zijn twee kanten van het verhaal , that's it Willy heeft bedenkingen met technische onderbouwing , dat mag natuurlijk !
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
28 jan 2016 22:24 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Het is wel zo dat Iceman ondertussen wat metingen aan het inlaatspruitstuk heeft gedaan, met en zonder de restrictor. Daarbij is gebleken dat de druk in het inlaatspruitstuk nagenoeg niet is veranderd. Misschien kan hij zijn metingen zelf even toelichten. Ik snap Willy4 best. Hij heeft gelijk dat het belangrijk is om zaken te staven. Maar wanneer je kijkt naar de afmetingen van de carterventilatie van de EW motoren dan was die bij de J4 erg dun en bij de 10A een stuk dikker. Terwijl het in basis dezelfde motor is. Omdat het inlaatspruitstuk blijft zuigen aan het kleppendeksel, zij het in mindere mate, ben ik niet bang voor een te hoge carterdruk. De keerringen lopen daarom geen gevaar. Bij garagebedrijven wordt ook vaak voor afdoppen gekozen. Dan is dat gevaar wel aanwezig.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
28 jan 2016 23:09 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v
Er zijn nog andere zaken , bel eens naar een bedrijf die ruilmotoren maken , ik ben gene debiel
|
28 jan 2016 23:14 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33388 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
slotje ....
Voorlopig wil ik het hier even bij laten, de gemoederen lopen anders erg hoog op met voor en tegenstanders Mensen die een " oilsaver " willen aanschaffen weten GW'tje te vinden .... Voor meer technische achtergrond en de voor en tegenargumenten, zie ook postings en verhaal op cifo : klikEn lees de " bijsluiter " van BJG even in het oilsaverdraadje : klak
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
28 jan 2016 23:20 |
|
|
|