Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Nokkenas versteller
De klacht links/rechts temperatuurverschil is een bekende bij de C5 ph1. Zoek maar eens op dit forum. Dat is meestal goed te repareren door een aangepaste regelmotor te monteren in het kachelhuis.
Als ik het goed begrijp slaat de motor altijd af als de fan aangaat.
dat hoort niet. Maar ook een fan die aangaat hoort niet. Die draait constant bij ingeschakelde a/c op een laag toerental. Bij een te hoog oplopende a/c druk gaat de fan in de hoogste stand.
Nieuwe vragen: 1. Draait de fan in de lage stand bij stationair draaiende motor en ingeschakelde ac? 2. Gaat de fan van lage naar hoge snelheid bij stationair draaien en een buitentemp van rond 20 graden?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
19 jun 2015 16:36 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|